Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.08.2018, 07:00
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu Näytä viesti
...kannetaanpa maalausasioissa omakin korsi kekoon... ansiokkaassa "HJ 60 löytö navetan takaa" -topicissa käsiteltiin hiljattain sattui&tapahtui -sektorin tilannekuvauksia liittyen projektien pintavärjäyksiin... topicin pitäjällä Samppahj:llä maalaushalliksi valjastettu huvipaviljonki oli lähtenyt tuulen mukana valtaamaan lääniä naapurin viljapellosta ja Radis puolestaan oli diggaillut hiluxin konepellin maalauksesta NIIN paljon että oli halunnut suorittaa sen 4 kertaa peräkkäin välihiontoineen kaikkineen…(tirsk…)…

koskapa tallissa/hallissa maalaus olisi ollut aivan liian tyttömäistä, päätin suorittaa manööverin afrikkalaiseen tapaan…maalausbasaari kohosi hetkessä parista heinäseipäästä ja kevytpeitteestä suojaamaan tätä herkkää työvaihetta…

tsekkasin juuri päivämäärän 15.lokakuuta 2017 säähavaintohistorian forecan webbipalveluista... PohjolanLiikenteen tallin paikkatiedolla sain maalauspäivän lämpötilaksi 4,4 Celsiusta... keli oli siis maalausta varten kaikkeamuuta kuin afrikkalainen… …nooh, plusasteilla sentään heilutaan…eimuutakuin kompura käymään ja pinotexia pintaan…

...lopputulosta voisi luonnehtia olosuhteisiin nähden kohtalaiseksi...(vallankin kun jätetään julkituomatta se sadekuuro, joka roiskutti pisaroitaan basaarin sivusta apukuskin puolen märälle maalipinnalle aiheuttaen appelsiinimaista lopputulosta)
Vähän vastaavaa kävi itselle muutama vuosi sitten HJ:ta maalatessa. Olosuhteet näyttävät hyvin tutuilta. Tuolloin yöllä ilmassa ollut kosteus aiheutti koko maalipinnan muuttumisen (valumineen kaikkineen) käärmeennahkaiseksi. Miranolia tuli myös pintaan sen verran että lopullinen kovettuminen kesti useamman vuoden. Se kun ei tuntunut peittävän ollenkaan

https://forums.offipalsta.com/pictur...ictureid=65540

Nyt viimeisin maalaus onnistui paremmin. Käytössä epoksiterva sekä Temadur. Miranolia en käytä enää ikinä mihinkään. Toki asiaan auttaa myös se, että tallin suojissa sai rauhassa kuivaa

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=203155

Hyvältä näyttää projekti ja erinomaista kirjoitusta!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.08.2018, 23:34
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 593
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aparaatti Näytä viesti
Vähän vastaavaa kävi itselle muutama vuosi sitten HJ:ta maalatessa. Olosuhteet näyttävät hyvin tutuilta. Tuolloin yöllä ilmassa ollut kosteus aiheutti koko maalipinnan muuttumisen (valumineen kaikkineen) käärmeennahkaiseksi.
hei Aparaatti...meillä pitäisi mallisuojata kevytpeitteiden käyttö maalauksissa, sillä sen verran samiksilta maalaushallikyhäelmämme nimittäin näyttävät...yhtä hiuksianostattavan jännittäviltä molemmat!!!...mietin tuossa juuri, että milloinkahan joku keksii laminoida kevytpeitteen pysyvästi maalipintaan?...siitä saattaisi nimittäin tulla aika veikeän näköinen lopputulema jos vaan "luovuttaisi" ja antaisi kevytpeitteen tipahtaa märkään miranoliin...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.08.2018, 00:44
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 593
Perusasetus

...jottei projekti vaan ehtisi etenemään ja lähtemään laukalle, niin vaihdetaan lauantai-iltaiseen tapaan lifestyle osastolle... BJ:n parissa pysytään toki edelleenkin kuten näkyy...


Long Islandin Let'sGoISLANDERS!!!!-reissuilla on tullut tutustuttua mielenkiintoisiin tyyppeihin...yhtenä heittona edellämainituista TonyC, joka pyörittää crafted beer -baariaan Long Islandin Smithtownissa... vierailuja TonyC:n baarissa en välttämättä muistakristallinkirkkaasti, mutta autoiluun liittyvät aspektit sen sijaan ovat tuoreina tajunnassa... arkikäytössään kyseinen baarinpitäjä kurvailee ralliSubarusta siistityllä siviiliversiolla, josta hän mieleenpainuvasti heittikin: "I really like the engine, but all this plastic make me sick"...osoitellen samalla ohjaamoa kuorruttavia muovipaneeleja ja -peitteitä... ...autoilun muoviallergikko siis hänkin...


jotakin muuta kuin muovia oli luvassa sen jälkeen, kun olin saanut kunnian olla kutsuttu TonyC:n vanhempien luo Thanksgiving Dayn illalliselle... moottoriveitsellä paloitellun kalkkunan nauttimisen jälkeen kurkistimme nimittäin autotalliin... Fordin katumaasturin sekä mamman kauppakassina toimineen S-sarjan mersun lisäksi tallissa parkkeerasi muuan muikea menopeli...'67 Corvette StingRay... olo oli kuin elokuvissa istuutuessani kuskin pukille... marraskuisesta ajankohdasta ja kalkkunaa edeltäneistä aperatiiveista johtuen emme lähteneet käymään koeajolla, mutta pelkkä koneen käyntiinlaitto aiheutti borntobewildia villapuseroni alle...






...isäukkonsa kanssa olivat Vetteä 4 vuotta viilanneet... tunnustuksena tehdystä työstä pytyt hyllyssä ja lehtijulkaisut raameissa...





...ai mistäkö rekisteritunnus "B 1967 J" ??? ...selitys sille olikin sitten aikasiirappinen... TonyC:n isän nimi on Bob ja äidin nimi Jane...jotenka sellaisesta peruskutuvaunusta oli kyse Vetenkin tapauksessa...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.08.2018, 23:59
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 593
Perusasetus

...projektit ovat niitä juttuja joissa juoksuhiekkamaiseen tapaan vajotaan yhä syvemmälle sekä etäämmälle alkuperäisistä päämääristä... originaali masterplan ei pätenyt kojelaudankaan kohdalla...aluksi en meinannut tehdä sille mitään mutta sitten sain kuningasajatuksen tuunata sitä rouheampaan suuntaan... ...koskapa kojetaulua kiertävät pehmustelipat ja alalaitakulmapalat alkoivat avoautokäytössä näyttämään kovin tyttömäisiltä niin päätin sanoa niille Sayanora...ja MUOVIAkinmokomat olivat sitäpaitsi!

pehmustepalojen riisumisen jälkeen kojetaulussa ammotti reikiä kuin rengin perperissä... ...edellisissä elämissä tehty kasettimankan upotuskin vaati huomiota osakseen...toisinsanoen tukkimista, sillä tässä ajoneuvossa eivät Suomipopit tule soimaan...moottori&ajomelu ovat musiikkia minun makuuni!




...reiät muurasin umpeen migatronicilla...




...jonka jälkeen kojetaulusta alkoikin irvistelemään edellisten elämien ylimaalaukset...altapaljastuva valloittavafosforinvihreä taitaa olla ylimaalaussävy numero 2...



...sitten aloin arpomaan ja meinasin muuttaa koko roskan rosteriksi...



...jonka jälkeen käänsin jälleen poliitikkomaisesti projektitakkini ja suhuuttelin sittenkin "532":set pintaan... ...kojetaulun maalaus meinasi mennä kalkkiviivoille...juuri tarkistettu Forecan havaintohistoria paljasti maalausajankohdan 26.lokakuuta2017, klo19.00 lämpötilaksi -2,4 Celsiusta......mutta PohjolanLiikenteen tallissa ei auta pikkuasioista alleen laskea...ei muuta kuin kovempi annostus kovettajaa sekaan ja suhuuttamaan...


...jos maalauslämpötila olikin negatiivinen, niin vastaavasti positiivista oli se että havaintohistoria osoitti lumen syvyydeksi 0 cm!
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.08.2018, 12:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu
Ajaton kuva miljööneen ajokkeineen, ei tiedä ollaanko 70-luvulla vai lokakuussa -17.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.08.2018, 22:59
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 593
Perusasetus

OldMama feat. pillimehu & final-last-Dynasty-in-NHL: "Another Day in the Office (10-2017 edit.)
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.08.2018, 23:14
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 593
Perusasetus

BJ:n alkuperäinen pakoputki???......never heard... ...en varmaankaan ole ainoa persoona jolla menee sormi suuhun asiasta kysyttäessä...kaikki ne pakoputkistot, joita olen 40-sarjan LandCruisereissa onnistunut näkemään ovat olleet omavalmisteisia...hyviä,huonoja tai hyvin huonoja...

AfrikanTähden ostohetken varusteluunkin kuului karkealla kädellä & kulmikkailla käänteillä kasaan kursittu kyhäelmä, jossa ei ollut muuta hyvää kuin Bosalin peräpönttö...ja sekin siinä kunnossa, että heikkohermoisimmat olisivat kiikuttaneet sen oikopäätä Kuusakosken haltuun...itselleni se kuitenkin edusti juuri sitä rappioromantiikkaa jota projektini visuaalisessa ilmeessä tavoittelen... ...siispä oli aika suorittaa pakoputkelle puhkiruostuneesta kohdasta pienimuotoinen patologinen tutkimus... makitalla tehty ruumiinavaus paljasti sisuskalujen olevan kohtuullisessa kunnossa...kun taas pönttöön menevä ja siitä poistuva putki kärsivät korrosion aiheuttamasta ohivirtauksesta...



migatronigilla suoritetun elvytyksen jälkeen kaikki näytti kuitenkin paremmalta...muurasin pöntön molemmat putkilähdöt vuotokohdista tukkoon etteivät vaan hiukkaspäästöjään ennenaikaisesti ilmoille tuprutteleisi...lisänä myös uutta pätkää ja ripustussettiä... ...ja tämän kaiken tein siitä huolimatta, vaikka olen kuullut pakoputken vaimennuspöntön hitsaamisen olevan alhaisin taso mihin hitsauksessa voi vaipua...so what, pohjalta on vain yksi suunta: ylöspäin...




baitövei..tulihan se muukin rööri rakenneltua uusiin puihin pakosarjalta lähtien...kuvasarjassa viitteitä rakenneratkaisuistani...metritavarasta muokattu mittojen mukaan, tiukimmat kurvit hankittu hyllytavarana Puuilosta/Motonetistä...joustopalakin tuunattu taka-akselin yläpuolelle jottei kokomatkalla horkkatautisena heiluisi... ...kuten näkyy, niin pikku sivuheitto piti alkupäässä tehdä rungon ulkopuolelle kun ei rohkeus riittänyt ruveta rööriä rungon sisään suunnittelemaan vaikka siellä se taitaa alkuperäisenä kardaaneja uhmaten kulkea???








--------------------------
next episode: Winter is coming...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. KAS O/M/V Muut 2 23.09.2020 10:31
Ostetaan auto afrikan matkalle JuKu O/M/V Ajoneuvot 2 28.01.2014 21:57
afrikan poikien foorumi risukärsä Linkit 0 23.01.2011 22:12
Afrikan matkaajat myllis Linkit 6 21.01.2011 23:37
Afrikan jobbarien numeroja Heikki L Chit-Chat 13 19.10.2008 20:22


Sivu luotu: 00:00 (GMT +2).