Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.06.2018, 12:45
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MankoLJ Näytä viesti
Kuinkas öljypohjat,
Onko samanlaiset 2LT ja 2LT-2?
Tai 2L ja 2L2?

Ja vielä kaikki ristiin käypäsiä?
Lohko on sama, kaikki käy lohkoon mutta automallin mukaan vaihtuu pumpun imuputken ja öljypohjan mallit.

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.06.2018, 13:13
MankoLJ:n Avatar
MankoLJ MankoLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 394
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Ja noihinkin on sit vielä eriversioita, osittain riippuen onko jäykkäakselisessa vai retkukeulassa kyseinen moottori.
Ongelma on siis kun omassa LJ:ssä (2LT-2) öljypohja on ympäriinsä "hapettunut" Ei kannata alkaa hitsailemaan..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Lohko on sama, kaikki käy lohkoon mutta automallin mukaan vaihtuu pumpun imuputken ja öljypohjan mallit.
Hyvä tieto.
Jos jollain sattuis olemaan hyvä öljypohja ylimääräisenä niin voin lunastaa sen omaks? Eli pumpun imusihti sijaitsee mjoottorin takaosassa.
Täytyy kysästä marmoritiskiltä kuin paljon siellä maksaisi..



Viimeksi muokannut MankoLJ : 28.06.2018 13:27
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.11.2018, 14:16
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Mikä olisi hyvä ahdin 2L-moottoriin?
Ei haeta huipputehoa, vaan ennemmin alavääntöä...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.11.2018, 22:59
J-S J-S ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.03.16
Sijainti: Nokia
Viestit: 26
Perusasetus

Täällä kans LJ:n 2l-t kaipais uutta turboo, mutta mikälainen? Suuttimet menossa huoltoon ja samalla isommat käret. Välijäähy ja isompi putki työ alla.Pumppukin tarviis tuunata vähä pirteemmäksi, onko porukalla suosituksia kellä teettää?
Tarkotus ei oo räjäyttää pataa, eli maltilla edetään mut katotaan miten käy.
__________________
ALOTTAMISTA VAELLE VALAMIS
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.11.2018, 17:09
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Ostin hiluxiin purkaamolta jonkun 2.5 transportterin ahtimen, "muuttuvasiipinen".
1bar painetta ja herää ihan hyvin.
En muista näkyykö rakentelukuvissa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.01.2019, 02:26
_teukka_ _teukka_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.15
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 30
Perusasetus

Käykö vanhan 2lt moottorin palikat mitekään keskenään 2lt-2 kanssa, imusarja, pakosarja, suutimet? Pumppuhan taitaa käydä ainakin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.11.2022, 13:33
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _teukka_ Näytä viesti
Käykö vanhan 2lt moottorin palikat mitekään keskenään 2lt-2 kanssa, imusarja, pakosarja, suutimet? Pumppuhan taitaa käydä ainakin
Ainakaan 2l-t (1987) pakosarja ei käy Hiacen 2l2 (1997) kanssa.
Elikkä vapari tarvii 2l2-t pakosarjan, löytyy 4 wd hiacet ja hiluxit 97-01 ilmeisesti. Turbo on sama Ct20.
Sellainen pakosarja olis minullakin ostolistalla.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.08.2021, 14:18
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

2L-T "huohotus"


Kone tosiaan vakio 2lt.

Moottorin ollessa käynnissä, kun ottaa öljytikun pois, tulee öljytikun putkesta pisaroina öljyä, roiskuen paineella. -> ylimääräistä painetta öljytilassa.

Puristuspaineet on katsottu kylmästä moottorista, sylinterit 1-4: 25, 24, 24, 28 baria. Korjausopas antaa lämpimälle moottorille tavoitteeksi 30 baria ja minimiksi 20 baria ja korkeintaan 5 baria eroa sylkkyjen välillä. Ei kehdannut enää käyttää lämpimäksi, kun oli jo turbo irti ja auto sisällä.

Pakosarjan kun otin irti, niin 1-3 sylinterien pakokanavat oli kosteita, 4 kuiva.

Kysymys viisaammille: Männänrenkaat tai kansi paskana? Vai voiko olla että esim. venttiilivarren tiivisteet vuotaa ja ne vaihtamalla saattaisi selvitä?

Ne on kyl vaihdettu n. 2 vuotta sitten, mutta kone ei ole montaa kertaa sen jälkeen käynyt -> kovettuneet? En muista ovatko nuo venttiilin tiivisteet OEM vai aftermarket osia.

Moottori rakennettiin kokonaan uudestaan tuolloin 2 v sitten ja kaikki osat mitattiin ja varmistettiin, että ovat vielä speksien mukaiset. Ja muutoinkin kaikki tehtiin korjausoppaan ohjeiden mukaan. Kansi myös hiottiin ja tarkastettiin. Männät ja renkaat on uudet.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.08.2021, 18:11
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 725
Perusasetus

Eli onko moottorilla ajettu yhtään remontin jälkeen? Ohivuotomittaus voisi kertoa jotain. Öljyn määrä on varmaan tarkistettu?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.08.2021, 17:43
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sumsar Näytä viesti
Eli onko moottorilla ajettu yhtään remontin jälkeen? Ohivuotomittaus voisi kertoa jotain. Öljyn määrä on varmaan tarkistettu?
Kiitos vastauksesta.

Moottorilla ei varsinaisesti ole ajettu, sitä on kyllä käytetty, tosin välillä saattanut olla muutaman kuukauden taukoja. Koittanut käyttää, että hieman hieroisi itseään hyväksi ennen kuin tarvii/ehtii/pääsee liikkeelle lähtemään ja, että pieni öljykalvo säilyisi kaikissa osissa. Vähän haitannut kun asunut viimeset vuodet eri paikkakunnalla kuin missä talli on

Öljyn määrä on tarkistettu, tosin öljy on todella puhdasta, että välillä vaikea nähdä, että missä kohtaa varsinainen öljypinnan raja on. Sen perusteella ei ainakaan palokaasut öljytilaan näyttäisi pääsevän. Veden seassa ei ole öljyä ainakaan paisuntasäiliössä ja pakokaasun tuoksun perusteella ei polttaisi jäähdytinnestettä.

Mikäs tuo ohivuotomittaus on? Sama kuin puristuspaine? Vai onko tuo niinkuin niille venttiileille? Ja mites sellanen toteutetaan?

Onko tuo moottori muuten pahan kuulonen, jos ilman pakosarjaa lyö käyntiin? Onko riskiä rikkoa (mahdollisesti lisää) moottoria, jos ei oo pakoputken ja pakosarjan antamaa vastapainetta?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2L-II halkoo mäntiä Ippe69 Tekniikka & Jutustelu 37 17.07.2015 22:52
Ostetaan 2l-II Hiluxiin vm.89, +0,50 ylikoon mäntä ja perälaudan muovikahva. Arttud O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.10.2014 12:03
Ostettu toyota 2L-II koneen hihnapyörä lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 28.01.2010 19:40
Myydään toyota 2l-II moottori+vaihteisto hilux toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 02.07.2009 13:38
Toyota 2L-T II manuaali -MaTTi- Linkit 1 18.10.2006 10:39


Sivu luotu: 05:36 (GMT +2).