|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#176
|
||||
|
||||
juu nätiste se kuulostas laulavan ku siin lohjan apsin pihal kuuntelin ku pois lährit kumit ulvoen jotenkii oli enempi meininkiä siin siu lähös ku niitten muitten teini bimmereiden yrityksis
__________________
M.O.C Temmitiimi JR toyota lj (jamaica edition) VRCF.FI "Life's too short to drive boring cars" |
#177
|
||||
|
||||
|
#178
|
||||
|
||||
Koitin noudattaa järjestäjien toivetta ja lähtä suhkoht hillitysti ilman ylimäärästä kumin polttoa eikä muutenkaan uskaltanut hirveästi ahdoille antaa mennä, kun hiukan pitkä matka olis ollu kävellä himaan
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#179
|
||||
|
||||
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#180
|
||||
|
||||
Savusta päätellen nilkka oli niin suorana kuin yletti....
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#181
|
||||
|
||||
Se nyt varmaan edellisestä videosta käy ilmi, että kun annetaan oikeasti monoa niin savua ei nyt aivan mahdottomasti tule Tätä voidaan sitten arvioida kun saadaan kone dynolle ja säädettyä
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#182
|
||||
|
||||
Tätä on nyt koeajettu mikä keritty. Kokeiltiin parina helteisenä päivänä onko lämpöongelmat saatu nyt selätettyä ja tuli kyllä hyvä fiilis, kun saatu mitenkään päin rääkkäämällä lämpöjä edes puoleen väliin, vaikka termari on paikallaan. Öljyn lämmöt meinaa vielä karata, mutta pakko laittaa isompaa kennoa keulalle.
Samoten öljypohja pitää puottaa alas, kun vuotaa saumasta ja samalla vaihella runkolaakerit. Ihan hyvä ajella nuilla 35”. Ei vetele, vatkaa tai tee mitään muutakaan. Pieni murheenkryyni on tuo startti mikä ei tuntunut pelaavan sitten mitenkään päin. Vaihdettiin uutta starttia, solenoidia ja purettiin se yks miljoona kertaa. Loppupelissään syyksi paljastui heikko akku. Laitetaan tuplapatteristo takas paikalleen, niin kyllä se siitä. Takavinssi odottaa hallissa huomiota ja eteen pitäs ostaa kokonaan uus paketti.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#183
|
||||
|
||||
Mitäs laakereita olet koneen alakerrassa käyttänyt?
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#184
|
||||
|
||||
Veiveihin meni autodocin toiseksi halvin setti ja kampuraan varmaan samaa sarjaa. Ei oikein tuohon mosaan kiinnostas käyttää rahaa, kun kuitenkin lentää kohta kanki kylestä tai jotain. On kuitenkin rullattu se reipas puolmiljoonaan.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#185
|
||||
|
||||
Näissä koneissa tuntuu kestävän ainoastaa nissanin alkuperäiset veivinlaakerit yli 200hv tehoilla. Nimimerkillä vasta kolmannella kerralla uskoin kun ensin rupesi naputtamaan 3 kuukautta laakerien vaihdon jälkeen ja seuraavilla eri merkkisillä laakereilla 2 kuukauden jälkeen 6:sen kaula kampurasta pilalle ja kiertokanki halki. Nyt on menty alkuperäisillä jo pitkän aikaa. Orkkis laakerit vielä tilataan sen mukaan mitkä merkinnät kustakin kangesta löytyy eli koneessa voi olla aavistuksen eri kokoon hiottuja kankia ihan alkujaankin.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#186
|
||||
|
||||
Vaihoitko samassa runkolaakerit?
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#187
|
||||
|
||||
Tuli vaihdettua vaikkei luutavasti olisi tarvinut. 250-470tkm ajettuja koneita tullut useampia purettua ja rakenneltu niin runkolaakerit ei yleensä paljoa uusille häpeä.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#188
|
||||
|
||||
Note to myself. Aina kun säädät pumppua muista stekkaa ennakko Pari vuotta sitten säädin pumpun leimalle ja taas nyt leiman jälkeen käänsin vaan syötöt normiin plus ahdonalaisen oikeeseen asentoon. En sitten vilassu pumpun asentoa ja ihmettelin kun savutti niin tavattomasti. Tänään sitten pellin alle vilastessa silmä osu pumpun hahloon ja koko höskä oli niin myöhäsellä kuin vaan voi Hetken noiduin omaa tyhmyyttä ja ei kun ruuvaamaan. Pitäs sinne dynolle suunnata, niin sais kunnolla säädettyä, mutta kahtotaan kun kerkiää
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#189
|
||||
|
||||
Tätäkin on nyt tekniikan osalta koeajettu se 1000 km ja vielä ei olla kertaakaan tienposkeen jääty, mitä nyt kerran akku loppu parkkikselle
Eli jäähdytys on onnistunut ja edes hellekeleillä ei saatu polettamalla lämpöjä yli puolenvälin ja voin kertoo et motarilla on kaikkemme yritetty. Turbon öljyn kuristin pitää vaihtaa pienempää, menee liikaa läpi nyt ahtimen kautta. Vaihdelaatikko on MAHTAVA! Kaverit ketä kyydis on ollu, ihmettelee, kuin helppolta ajaminen näyttää, mutta kukaan ei silti ole uskaltanut kokeilla Pientä ihmetystä ollu ahtojen kanssa, kun ei oikein ahda tai kule. Luulin pumpun säädöllä ongelmasta päästävän, mutta ei. Savua tuli edelleen ja ahdot ei noussu mittarin mukaan yli 1,5 bar. Tätä aikamme ihmeteltiin ja oltiin osapuilleen repimässä turboa vekkaan, mutta viime vklp kun oltiin ajaa kuului isompi suhahdus kiihdytyksessä ja savua aivan tavattomasti. Arvasi jo, että ahtoputki anto periksi. Tilannetta kun tutkittiin, niin imusarjan ja ahtoputken välinen supistesilikoni oli irti. Klemmari oli jäänyt löysälle No jos ei tässä tarpeeksi, niin kyseisessä härpäkkeessä oli kahen sormen mentävä reikä. Uutta suoleen kun vanha kuolee vai miten se meni ja intopinkeenä testaamaan. Eka veto ja 3 bar oli kuulemma mittarissa ollu. Itse keskityin pitämään romun linjassa Yliuomenna mennään kokeilee varttimailia Hyvinkäälle, kerran ei ole viel jaksanu vinssiä huoltaa/ostaa toista.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#190
|
||||
|
||||
Alkaa olee ahdot kohillaan
Kansa tahtoo videoo sit vartilta kans
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#191
|
||||
|
||||
Näinköhän kestää koko kesän kone nipussa?
|
#192
|
||||
|
||||
En jaksa uskoa. Toi mosa kun on saanut niin paljon sikaa ja ajettu ilman vesiä, vähillä öljyillä ym. Sen takia tässä on hiukan laskettu tän kesän tavotteita. Nyt ei ole kuin yks tavote ja se on päästä es kerran Kulmaan ajaa
Nyt on vaan pieni likviditeetti kapeikko, niin ei oikein ole varaa pistää koko patteristia uusiksi, että sais startin toimimaan paremmin ja vinssikin ois ihan hyvä olla. Sit kun haluaisin kerralla ostaa es jonkinlaisen vinssin eli narulla ja kaukoohjauksella, niin se ottaakin jo sen verran, että ei lompakko anna periksi
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#193
|
||||
|
||||
Kiinnostaa kyllä kovasti paljon tuommosessa on 3barin ahdoilla tehoja. Tuplat kuitekii verrattuna 1,5 barin ahtoihin mikä lienee jo +200 hp.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#194
|
||||
|
||||
Täytyy tulla Hyvinkäällä jutulle....
|
#195
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ottakaa videoo! |
#196
|
||||
|
||||
Ulkoistan videon ottamisen palstalaisille. Itellä ei ole apparia mukana.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#197
|
||||
|
||||
Eka lähtö. Ei kuulemma ahtoja saanu lähtöön, kuten savun määrästä voi päätelläkin. Aika sen mukainen, eli ei tarvinne mainita.
Miten lie myöhemmin kulki? Ite jouduin lähtemään seuraaviin kekkereihin jo puoliltapäivin. |
#198
|
||||
|
||||
Tokasta vedost kellään videoo? Siin alko olla es jotain yritystä ja ahtoa. Näkee eron dewilsownin kanssa ja ilman. Tossa vedossa lähettiin tyhjäkäynniltä ja ilman dewilownia, kun unohin täyttää säiliön
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#199
|
||||
|
||||
Niinpä eikö kellään olis sitä toista vetoo tarttunu videolle?
|
#200
|
||||
|
||||
Nyt on hiukan testattu maastoakin ja keula on ihan liian painava. Loppu auto kyllä tulee perässä, kun vaan saa etupään menemään kaatamatta Jännä ajaa kun ihan sama miten pyörität ruoria, niin perä tulee miten tulee jälessä.
No laittaa vinssiä ja ruveta tutkimaan alustan toimivuutta sitten tarkemmin kun kulmaan pääsee. Pari pikku juttua piti fiksaa kiihdytyskisojen jäljiltä. Oli kolmen tuuman dp ja sen jälkeen klemmari liitoksella kulma kiinni ja se ei tuntunut pysyvän sitten millään kiinni. Hallissa oli sitten kaksi 45 kulmaa koossa 3,5''. Hetken aikaa mietin, että ampuuko yli, mutta kerran turbon lähtö on sen 3'' v-pand ja jonkun koulukunnan mukaan dp pitäs olla puol tuumaa isompi kuin turbon jättö, niin ei muuta kuin pajottamaan putki sopivaksi ja kiinni. Yksi ryssänjiiri piti tehä, mutta ei tosta vaihdelaatikosta oikein muuten päässy ohi. Sitten meni hermo kun imusarjaan tuleva ahtoputki ei ruvennu pitämään. Toki kun kiireessä tei, niin klemmari tuli suoraan tiukan ysikympin mutkan päälle ja eihän sillä ollu es edellytyksiä pitää. Otin irti ja liitin pienen pätkän suoraa putkea, että saa klemmarin suoralle osuudelle. Koeajoa ei ole viel suoritettu, mutta josp se nyt es hiukan parantusi. Sitten suurin murheenkryyni, mikä tuli esille kun koeajettiin, niin tarpeeksi kun kallistuu, rupee ole tyhjäkäynnillä öljynpaine ongelmia. Jostain syystä laturin perseessä oleva ap pumppu saa liikaa öljyä ja kannessa ei riitä öljykierto. Turbolle on ulkoinen kurisin öljylle ja ilmeisesti samanlainen pitää laittaa AP-pumpulle. Jännä että tässä on aina meinannu olla ongelmaa saman asian kanssa. Luulin että alkuperäinen kuristin banjopultissa olisi riittävä, mutta nyt kun käytin pulttia irti, niin oli siinä kuitenkin 4 mm reiät ja tarvittava kuristin on tod näk luokkaa 2 mm tai alle. Pitää koittaa salhydrosta hakee ensi viikolla.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Gr raidetanko. | Kala92 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.12.2012 11:02 |
Myyty gr napalukot | vexi4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 14.12.2012 11:22 |
Myyty Gr | Heegi | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 17.12.2011 21:27 |
2+3 gr?? | sumpe | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 03.02.2011 08:26 |
gr | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 02.07.2010 22:06 |