Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.06.2018, 22:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuo painettu "dokumentti-" pikkasen selvensi tilannetta.


Jos minä kytkisin tuon, niin tekisin sen seuraavasti: (eikö tuo tullut johonkin "ristisiitokseen", mutta kaikki tuolta idästä...
Jos on perinteinen laturi, minä itse suosin noita -80/-90 luvun ulkoisella puhaltimella olevia Bosch:a, ne kestä harrastekäytössä hyvin...

Tuohon "entisen kotimaisen-" kieliseen kuvaan:

Rakenna 12v sähköt valmiiksi, siis laturista (jos bosch-tyyppinen) latauksen ulostulonavasta paksu kaapeli akkuun +napaan (siis tuohon, joka on maadoitettu auton runkoon)
ja laturin herätteet yms kuten 12v autossa konsanaan.

tuon "24v akun lataus" ; liitin kytketään tuon alkuperäisen 12v akun plus napaan 51. (toki tuo paksu kuparikaapeli, mistä 24v starttivirta menee, siis se 12v järjestelmän alkuperäinen startille menevä kaapeli pitää kytkeä pultin? 30 alle, ja sisäinen kytkentä on tuohon liittimeen 51.

sitten irroitat startin solennoidista johdon, ja kytket sen tuohon kuvan liittimeen 50a (siis kun starttaat avaimesta, niin salamarauta "vetää"
ja kytkee liittimen 50 kautta herätteen startille, ja silloin startin solennoidi) vetää-> startti pyörii.

ja nuo 50 amppeerin sulakkeet; ne (tai ainakin toinen, jos laturin +napa on alajännitepuolen akussa) huolehtii latausvirtaa akkuihin?
(ihme kytkentä, en ole eläissään nähnyt, olisko joku military?)

Suomeksi sanottuna: tuossa kytkennässä virta-avaimen startti saa aikaan vain tuon salamaraudan vetämisen.

tulipaaikamoinensepostus

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.06.2018, 22:58
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Kiitos vastauksesta bj76 eli 51 laturiin ja 50a heräte. tämä vahvisti 12v startin hankinnan!
Kuulostaa siltä että saan poltettua koko auton ja sitä kun ei ole pakko tehdä, niin täys 12v järjestelmä kuulostaa houkuttavammalle.

Viimeksi muokannut tdi : 10.06.2018 23:07
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.06.2018, 20:50
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Jep eli kaikki diisel hilux ym 2.2-2.4 -01 saakka on on käypäsii??
2.5kw startin rojut nyt laitoin hj runkoon. Elikkä tämä ratkes, kiitos.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.06.2018, 23:36
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ja jos joku tuskailee salamaraudan kans niin pitää kytkeä toinen akku salamaraudan kautta, muuten on elektrisiteettisavua tarjolla... Koska kun vaihdetaan jännite 12-24v, pitää akkujen kytkentää vaihtaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vinssin kytkentä hojo85 Tekniikka & Jutustelu 2 07.04.2013 21:30
Kierroslukumittarin kytkentä? Poor Tekniikka & Jutustelu 5 11.10.2012 20:59
Virtamittarin kytkentä SaiQmon Tekniikka & Jutustelu 6 22.04.2007 11:29
Laturin kytkentä? IironSika Tekniikka & Jutustelu 10 16.01.2007 22:25
Peräskärryn kytkentä Tapsa_ja_Dumbo Tekniikka & Jutustelu 10 19.02.2005 14:21


Sivu luotu: 22:47 (GMT +2).