![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Edesmennyt valurauta hitsari korjas mulle rooverin pakosarjan ja hammashihna pyörän Eka uunissa 100 asteiseks ja sit hitsas valupuikolla sit naputteli sitä saumaa piikkipää vasaralla 5min antaen kaasupillillä välillä lämpöö ja sit taas uunissa 100 asteiseks sit kääri sen villaan ja anto jäähtyä omassa rauhassa
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
mä kyl korjaan monesti kylmänä,ja pidän sen kappaleen nyöskin kylmänä. just jos esim kannesta lohjennu pakosarjan pinnapultti, niin nikkelipuikolla kymänä.
ja pidän huolen ettei se lämpee kädenlämpöö suuremmaks. se punasena hitsaaminen ja hidas jäähdytys vaan on siittä kiinni kun valurauta ei juurikaan lämpölaajene, ja taas uus hitsattu materiaali lämpölaajene,tästä johtuen jähtyessä monesti halkeaa.tämän takia juuri vasaroidaan et poistetaan jännistystä.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuikkasin sulle tjl yv:tä.
__________________
Mitähän tuo naapuri tuolla pellonlaidassa noin punaisena huitoo... ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Olisi valuraudan hitsaamista edessä, mutta ei auton osa, vaan iso soppakattila...
![]() Veljen kalasoppa pataan on tullut halkeama. Se hitsattiin edellisen kerran 15-20 vuotta sitten, mutten muista millä. Syynä oli veden jäätyminen pataan, kun se seisoi vuosikymmeniä kesämökin heinikossa unohdettuna. Nyt pitäisi saada pata taas keitto kuntoon. Olen varannut muutaman 3.25 mm Certanium 889 puikon työhön. Kuinka homma tehdään, että menisi mahdollisimman pienellä todennäköisyydellä vituiksi? Ajattelin lämmittää pikkuhiljaa nuotiolla koko kattilan kuumaksi. Sitten putsata, ja hitsata lyhyillä saumoilla kiinni. Sen jälkeen villaa niskaan, ja se saa jäähtyä rauhassa. Kuulostaako fiksulta? Pitääkö näillä puikoilla takoa saumaa hitsaamisen jälkeen? Kuinka kuuma se pitäisi olla, laser lämpömittari löytyy. Sen verran ajattelin lämmittää, että rasvat ainakin palavat pois. Hitsausmuuntaja ja tasasuuntaaja koneet löytyvät, kummalla vedän? Ohessa kuva padasta vuodelta 2008.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 09.07.2019 18:44 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
nykyään monrsti parhaan tuloksen saanut esim hellan levyihin mitkä aina kuumana niin mag hitsaus.
mutta tuohon sinun hommaan ihan perus nikkelipuikko. huolellinen putsaus ja hitsaus pätkissä. kylmänä, vaikka paineilma taltalla viel paukuttelee varovasti saumaa. sit kun jäähtyny niin taas pätkä. monesti ongelma on asento, nikkelipuikko ihan kyrpä hitsaa muussa kun jalko asennossa. pirni esilämpö ei haittaa.mutta kaiken punahehkun unohtasin. ehkä pikku kynsitulet vaan. puhtaus puoliruokaa. monesti ongelmia on paljon lämpöä saaneet.juurikin esim puuhrllan levyt. jos tikki niin tee kipinä testi, pikku täppi, ja kokeile viilalla. jos puree niin asiat hyvällä mallilla. jos ei niin hiilipitoisuus korkea , ja homman kuseminen todennäkösempää. yllättävän hyvin kuitenkin kylmänä korjatut kestää.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. Viimeksi muokannut tjl : 12.07.2019 18:27 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tänään tuli haettua pata. Se olikin enemmän halki kuin mitä veljen puheista sain kuvan. Pohjassa mersun merkin mallinen halkeama.
Avasin halkeamaa rälläkällä. Laitoin koneeseen 100 ah virtaa, ja aloin hitsata. Heti kunnon reikä. Mitä vittua laulaa Sanni? Älysin hitsauskoneen virta vivut väärinpäin, 1 ja 0 onkin tosinpäin. Olin laittanut 125 ah virtaa. Korjasin virheen, ja heppasin reiän umpeen. Tiputin virtaa 95 ja vielä 90 ampeeriin. Sentin-puolentoista sauma, ja senjälkeen naputtelua kuonahakulla. Helppoa hitsata, ei kuohu. Aina kun sauma jäähtyy, niin naputtelusta huolimatta valu halki vierestä. Hitsasin koko pohjan halkeamat, noin puoli metriä. Padan pohja oli noin 60-80 asteinen hitsattaessa, ja sauman kohta nousi tietysti yli sataan. Laitoin padan päähäni, katsoin aurinkoa päin, ja paikkasin pari-kolme pientä reikää, lähinnä halkeamia. Sitten nostin padan sisälle jäähtymään. Pesin painepesurilla muita romuja jonkun aikaa. Kun pata oli selvästi kylmä, niin pesin sen myös sisältä ja ulkoa. Täytin sitä hieman vedellä ja laitoin roikkumaan sangasta. Ja ta-daa, hienosti tiputtaa, eli vituiksi meni. Milläs ruisjauho vellillä yms tuon nyt paikkaa? Jos jollain on noin 35-40 cm pataa tai vastaavaa myydä, niin ilmiantakaa itsenne. Verstaalla on ylimääräinen saman halkaisijainen galvanoitu painesäiliö, siitäkin saa soppakattilan, kun oikein jaksaa rapsuttaa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Offaritkin eri alojen ammattilaisia | kellukka | Chit-Chat | 114 | 25.03.2016 22:17 |
Ostetaan valurauta kita | kingkong78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.01.2014 18:18 |
Ostettu Valurauta liukukita | Rallaaja | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.10.2012 22:48 |
Musiikin ammattilaisia... | cruiseri | Chit-Chat | 2 | 07.04.2006 20:32 |