Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.05.2018, 20:40
Atoyot Atoyot ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 61
Perusasetus

No niin tarkistin tasauspyörästön pöydällä ja toimii niin kuin pitääkin. Toisen puolen kun hirttää kiinni niin toinen vetää. Vetonivelien boorit ovat ehjät. Sisempi stefa oli hajonnut, ilmeisesti metallilastut on siitä, en tiedä.

Tuossa kun lopettelin hommia, kasaus siis vielä vaiheessa mutta pääsen jatkamaan vasta parin päivän päästä, niin huomasin että se napalukko oli mielestäni outo. Sen verran sitä hypistelin että voi olla et on väärin kasattu Perskutarallaa jos olikin niin että napa ei lukinnut pyörää, vetari pyörinyt tyhjää. Vähän turhan iso homma jos vika on tuossa Toisaalta stefa tuli vaihdettua ehjään

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.06.2018, 05:54
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Atoyot Näytä viesti
No niin tarkistin tasauspyörästön pöydällä ja toimii niin kuin pitääkin. Toisen puolen kun hirttää kiinni niin toinen vetää. Vetonivelien boorit ovat ehjät. Sisempi stefa oli hajonnut, ilmeisesti metallilastut on siitä, en tiedä.

Tuossa kun lopettelin hommia, kasaus siis vielä vaiheessa mutta pääsen jatkamaan vasta parin päivän päästä, niin huomasin että se napalukko oli mielestäni outo. Sen verran sitä hypistelin että voi olla et on väärin kasattu Perskutarallaa jos olikin niin että napa ei lukinnut pyörää, vetari pyörinyt tyhjää. Vähän turhan iso homma jos vika on tuossa Toisaalta stefa tuli vaihdettua ehjään
Jossakin toitsun manuaalissa oli muistaakseni virheellinen napalukon kasauskuva. Jousen kiinnityksessä oli jotain käpyä. Pari kertaa kasasin ohjeen mukaan, ennen kuin oivalsin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.06.2018, 19:30
Atoyot Atoyot ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 61
Perusasetus

No niin nyt on akseli kasattuna ja toimii
Napalukot oli kasattu oikein mutta se vasemmanpuolen lukko oli kasattu tiivisteliimalla. Liimaa oli pursunnut sinne hampaitten väliin ja lukon toiminta oli aika naheeta. Oli oma hommansa kun poistelin kaikki liimat ja hain Tamgearsilta uudet alkuperäiset tiivisteet.

Laitan autosta vielä kuvia kun ehdin, nyt aika paljon projekteja päällänsä

Olisi kaksi kysymystä joihin en ole mistään löytänyt vastausta eikä osannut katsastajakaan sanoa muuta kuin että kysy trafista tietoa.

1. Rekisteriotteessa lukee että umpipaku 3 henkilöä, voinko ajaa tuolla ilman kattoa ja takaseinää liikenteessä? (Turvavyön yläosa turvakaareen kiinni?)

2 kokonaismassa vähennettynä omassasta niin erotus oli 980kg eli lavalle voi kuormata teoriassa tuon verran. Kysyin vetokyvystä mitä koukkuun saa laittaa niin tähän ei osattu vastata. Otteessa ei mainintaa ja trafin tiedoissa vaan viiva.
Sovelletaanko tähän tuota pakusäädöstä että kaksi kertaa omamassa mutta kuitenkn enintään 3500kg (jarrullinen)

Osaisiko joku selventää tätä tai mistä saan mahdollisesti lisätietoa näistä asioista?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.06.2018, 23:41
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Atoyot Näytä viesti
No niin nyt on akseli kasattuna ja toimii
Napalukot oli kasattu oikein mutta se vasemmanpuolen lukko oli kasattu tiivisteliimalla. Liimaa oli pursunnut sinne hampaitten väliin ja lukon toiminta oli aika naheeta. Oli oma hommansa kun poistelin kaikki liimat ja hain Tamgearsilta uudet alkuperäiset tiivisteet.

Laitan autosta vielä kuvia kun ehdin, nyt aika paljon projekteja päällänsä

Olisi kaksi kysymystä joihin en ole mistään löytänyt vastausta eikä osannut katsastajakaan sanoa muuta kuin että kysy trafista tietoa.https://forums.offipalsta.com/newrep...eply&p=1383568

1. Rekisteriotteessa lukee että umpipaku 3 henkilöä, voinko ajaa tuolla ilman kattoa ja takaseinää liikenteessä? (Turvavyön yläosa turvakaareen kiinni?)

2 kokonaismassa vähennettynä omassasta niin erotus oli 980kg eli lavalle voi kuormata teoriassa tuon verran. Kysyin vetokyvystä mitä koukkuun saa laittaa niin tähän ei osattu vastata. Otteessa ei mainintaa ja trafin tiedoissa vaan viiva.
Sovelletaanko tähän tuota pakusäädöstä että kaksi kertaa omamassa mutta kuitenkn enintään 3500kg (jarrullinen)

Osaisiko joku selventää tätä tai mistä saan mahdollisesti lisätietoa näistä asioista?
Kysäse Toyota infosta,ne mistään yleensä tiedä mut ton ne vois tietää. Toisaalta jos mitään tietoa ei mistään löydy ei oo poliisillakaan perustetta sakottaa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.06.2018, 13:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.070
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
Etujarrukilpiä et tarvitse mihinkään,
paitsi katsatusta varten. Puuttuvista annetaan korjauskehotus tai saa niistä hylätäkkin. https://www.finlex.fi/data/normit/44...et_maarays.pdf

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Atoyot Näytä viesti
Olisi kaksi kysymystä joihin en ole mistään löytänyt vastausta eikä osannut katsastajakaan sanoa muuta kuin että kysy trafista tietoa.

1. Rekisteriotteessa lukee että umpipaku 3 henkilöä, voinko ajaa tuolla ilman kattoa ja takaseinää liikenteessä? (Turvavyön yläosa turvakaareen kiinni?)

2 kokonaismassa vähennettynä omassasta niin erotus oli 980kg eli lavalle voi kuormata teoriassa tuon verran. Kysyin vetokyvystä mitä koukkuun saa laittaa niin tähän ei osattu vastata. Otteessa ei mainintaa ja trafin tiedoissa vaan viiva.
Sovelletaanko tähän tuota pakusäädöstä että kaksi kertaa omamassa mutta kuitenkn enintään 3500kg (jarrullinen)

Osaisiko joku selventää tätä tai mistä saan mahdollisesti lisätietoa näistä asioista?
1. Umpipaku on umpinainen, mut miten se on sinne otteeseen tavattu? Kaikki Suomeen tyypitetyt 45:t pickupit on avoja. Vöitähän ei pakussa tarvita vasta kuin käyttöönotosta 1.1.1984 eteenpäin.
2.
Lainaus:
32 a § (6.6.2013/407)
Hinattavan ajoneuvon kytkentämassa
Muun kuin 34 §:ssä tarkoitetun hinattavan ajoneuvon kytkentämassa saa olla enintään pienin seuraavista arvoista:

a) ajoneuvon rakenteeseen ja suorituskykyyn sekä kytkentälaitteen lujuuteen perustuva suurin teknisesti sallittu hinattava massa;

b) jos hinattava ajoneuvo on jarruton, puolet vetoauton omasta massasta, enintään kuitenkin 0,75 tonnia, tai jos kyse on hinattavasta laitteesta, enintään puolet N2- tai N3-luokkaan kuuluvan vetoauton todellisesta massasta;

c) jos suurimmalta rekisteröinnissä ja käytössä sallitulta massaltaan enintään 3,5 tonnin autoon kytkettävä hinattava ajoneuvo on varustettu työntöjarruin, vetoauton suurin rekisteröinnissä ja käytössä sallittu massa, tai jos vetoautona toimii M1G- tai N1G-luokan ajoneuvo, 1,5 kertaa vetoauton suurin rekisteröinnissä ja käytössä sallittu massa, enintään kuitenkin 3,5 tonnia;
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.06.2018, 13:19
Atoyot Atoyot ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Ilman vöitä en oikein kyllä haluaisi ajella, saa ne kai olla vaikkei lain mukaan tarvita

Jarrukilvet täytyy laittaa jos ne kerran on pakolliset.

No niin tuli kaivettua tekninen osa esille. Olen näköjään muistanut joitakin asioita väärin

Ensinnäkin tuo valmistenumero on HJ45

N1G pakettiauto
omamassa 2050
tieliikenteessä sallittu kokonaismassa 3030
tieliikenteessä sallittu akselismassa 1840
Atoverolain 8 pykälän mukainen pakettiauto
LTJ mallimerkintä on että on pick up 4x4

Olisiko näistä apuja?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.06.2018, 13:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.070
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Atoyot Näytä viesti
Ilman vöitä en oikein kyllä haluaisi ajella, saa ne kai olla vaikkei lain mukaan tarvita
Saa toki, vaikka sitten lannevyöt jos ei saa kadonneeseen B-pilariin tai turvakaareen kiinni.
Vanhoissa henkilö-BJ:ssä on maininta: TURVAVYÖT A+A(KATON OLLESSA IRROITETTUNA B+B). Eli tarkoittanee että katon ollessa irti lantiovyöt.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Atoyot Näytä viesti
LTJ mallimerkintä on että on pick up 4x4
Onko otteella LTJ-tyyppikoodia?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.06.2018, 13:38
Atoyot Atoyot ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 61
Perusasetus

On LTJ 4905042302

Kiitoksia avusta jos joku osaisi tuon vetopainon noista sanoa ja lavapainon niin isot kiitokset
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Land Cruiser j12 korotuspalikat eteen Vekku08 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 08.09.2015 09:47
Ostettu tasauspyörästön lukko eteen toyota hilux ln46 keggula O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 07.09.2014 20:56
Ostettu Land Cruiser lukkovetari eteen Jare O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 19.05.2011 14:20
Tasauspyörästön lukko???? Mikak86 Tekniikka & Jutustelu 7 10.10.2008 10:11
Tasauspyörästön lukko sjeeppi Tekniikka & Jutustelu 2 18.07.2005 13:50


Sivu luotu: 18:56 (GMT +2).