Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.05.2018, 07:29
TAA1000:n Avatar
TAA1000 TAA1000 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Hausjärvi
Viestit: 76
Question

Laturin pihat


Moro,

Elikkäs on menny piuha poikki laturille, jännitteensäätimeen menevästä liittimestä aivan juuresta. (Kulkine on juuri "täysikänen" LN170) Saakos noita liittimiä mistään muuten kuin ostamalla johtosarjan kokonaan? Koitin korjata juottamalla siihen olemattomaan nysään piuhan kiinni, mutta ei oo tarpeeksi tartuntaa tullakseen varmaksi ja toimivaksi. Motonetin yhdestä yleismallin liittimestä voisi onnistua modaamaan jonkinlaisen räpellyksen, mutta kyllä oikeanlainen olisi aina paras vaihtoehto.

EDIT. Tulipa mieleen, että tietysti vois vetää joka karvaan oman liittimen päähän ja tuikata kiinni ja ruutata kuumaliimaa tuo jännitteensäätimen pesä sitten täys. Vois ehkä jopa toimia ja eikä tärinästä irtoa liittimet :P

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Liitin.JPG‎
Views:	167
Size:	10,3 Kt
ID:	85550   Click image for larger version

Name:	Jsaadin.JPG‎
Views:	217
Size:	17,2 Kt
ID:	85551  

Viimeksi muokannut TAA1000 : 21.05.2018 08:44
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.05.2018, 21:25
TAA1000:n Avatar
TAA1000 TAA1000 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Hausjärvi
Viestit: 76
Exclamation

Laturin heräte


Ja jatkokyssäriä... tuusasin sen kuumaliima"liittimen" ja vaikuttaa aika pätevälle ja varmalle ratkasulle. Mutta, mutta, heräte on kateissa. Saako mistään netin syövereistä tuon kulkineen kytkentäkaavioo? En äkkiseltään mistään semmosta löytäny.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.05.2018, 09:14
TAA1000:n Avatar
TAA1000 TAA1000 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Hausjärvi
Viestit: 76
Question

Kytkäri?


Tämä lienee oikea kytkäri (LN170 2L-T)?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	kytkariHiluxLN170.jpg‎
Views:	412
Size:	68,0 Kt
ID:	85567  

Viimeksi muokannut TAA1000 : 22.05.2018 09:21
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.05.2018, 21:16
TAA1000:n Avatar
TAA1000 TAA1000 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Hausjärvi
Viestit: 76
Unhappy

Ongelma jatkuu...


Eli lataus systeemit olis nyt käyty läpi ja laturi latailee ok (vedin viimesen pätkän tuota herätepiiriä uudella johdolla). Ilmaantui uusi murhe, onkohan muilla oirehtinu samoin? Nyt pääsulake kojahtaa lähes heti kun antaa pikkusenkin kierroksia koneelle Epäilyni alkaa kohdistua joko startin puolelle tai jos jompi kumpi akku on sisäisesti saanu kipeetä/ollu tekovikanen ja kennot liian lähekkäin tms. Tähän päätelmään tulin siitä syystä, että nähtävästi(?) startti sekä latauspiiri on suoraan tuon pääsulakkeen takana, kaikilla muilla on oma pienempi paukkunsa (ja kaikki säilyvät ehjinä).

Ideoita/kokemuksia/vinkkejä? Alkaa pikkusen jo puuduttaa tuon kikottinmen ympärillä häärääminen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.05.2018, 04:45
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Miksi startti sulakkeen polttaisi auton käydessä ja kierroksia antaessa?
Omasta Ln170 oli startti loppu jossain 600tkm kohdilla eikä sulakkeiden päälle käynyt. Jos startatessa palaisi niin silloin startti,eikös akut saa eliminoitua akkulaturilla niin on testattu sekin vaihtoehto.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.05.2018, 06:03
TAA1000:n Avatar
TAA1000 TAA1000 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Hausjärvi
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Miksi startti sulakkeen polttaisi auton käydessä ja kierroksia antaessa?
Omasta Ln170 oli startti loppu jossain 600tkm kohdilla eikä sulakkeiden päälle käynyt. Jos startatessa palaisi niin silloin startti,eikös akut saa eliminoitua akkulaturilla niin on testattu sekin vaihtoehto.
Laturi ja startti on ainoot jotka menee suoraan tuon pääsulakkeen 100A läpi, siitä ajattelin (jos startilta jää jotakin "päälle" startin jälkeen)... Akut testaan tänään jahka kerkiän -> yksi kiinni ja testiin vuorotellen. Tuskin molemmat on sisäisesti "sököjä" (kuitenkin n. 1v vanhat Bosch:it)

Sehän on selvää että jossain on "maavuoto" joka nostaa virran liian suureksi kierroksia nostaessa (laturissahan jännite nousee vähän kierroksia antaessa ehkä juuri riittävästi, että virta kasvaa riittävästi polttamaan tuon sulakkeen).

Ei jaksais kyllä ruveta johtosarjan vaihtourakkaan...

Tulipa käytyä auton alla myös möyrimässä ja sieltä paljastu lisää "kivaa". On naftalinjat pehminny jo sen verran, että tihkuu naftaa läpitte. Onko tuommonen kova pneumatiikkaletku hyvää linjoihin? ainakin sitä ois nopee vedellä sinne eikä mätäne

EDIT: Eipäs muuten taida starttikaan mennä suoraan tuon 100A sulakkeen läpi suoraan...

Viimeksi muokannut TAA1000 : 24.05.2018 07:50
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.05.2018, 10:10
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 728
Perusasetus

Startti ottaa semmoiset 500-700A hetkellisesti startatessa. Yleensä aina akulta suora kaapeli startille.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 14:57 (GMT +2).