Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.05.2018, 20:34
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Saman huomasin Land Roverin uusista raidetangon päistä. Eikä sinne saa sitä vaseliinia myöskään puristettua

__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.05.2018, 21:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Onkait niitä vähän sekä että, mut sopivilla matskuilla (HD PE, tjsp. vahvat ja hiton liukkaat muovit) voi olla yllättävänkin kestävä.. Ainakin näin tukivarsien flex jointien kanssa.

Moogin palloissa,on jotain huokoista metallia, mihin saa prässillä tuutattua mössöt sisään ja sieltä leviämään kuten pitää. Tiedä sitten miten muun maan tuotteissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.05.2018, 23:11
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

"kestovoitelu"


Se nylonholkki on yleensä kestovoidelluissa ei nipallisissa nivelissä,joskus myös nipallisissa. Esim. Toyota yleisesti käyttää nylon holkillista tyyppiä ja ovat hyvin pitkäikäisiä,omassa hiluksissahan ei ala/yläpallot ole pitkäikäisiä,alkuperäiset on parhaita ja maksaa n.80€ ja tarvikkeet jotain 20€ ja eroja on suuresti kestävyydessä. raidepäitä ja palloja on vaihdettu ainakin repullinen mutta sektorivarren pää on alkuperäinen ja ajettu 500tkm.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.05.2018, 04:44
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Se nylonholkki on yleensä kestovoidelluissa ei nipallisissa nivelissä,joskus myös nipallisissa. Esim. Toyota yleisesti käyttää nylon holkillista tyyppiä ja ovat hyvin pitkäikäisiä,omassa hiluksissahan ei ala/yläpallot ole pitkäikäisiä,alkuperäiset on parhaita ja maksaa n.80€ ja tarvikkeet jotain 20€ ja eroja on suuresti kestävyydessä. raidepäitä ja palloja on vaihdettu ainakin repullinen mutta sektorivarren pää on alkuperäinen ja ajettu 500tkm.
Toi alapallojuttu riippuu millaiset ottaa, viimeksi halpikset kesti vuoden. Tuli vaihdettua ylä-alapallot kaikki ja raidepäät. 34.90 mätänet pyytelee oe osista
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.05.2018, 07:27
angrynerd:n Avatar
angrynerd angrynerd ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.02.18
Sijainti: Oulu, Valtimo, Suomi
Viestit: 85
Perusasetus

Olen myös käsittänyt että nämä nailonilla varustetut pallot olisi pidempi-ikäisiä, ei ole metalli vasten metallia. Mietin jos poraisi 3mm reiän nipan reiästä siihen nailoniin ja ruutais rasvaa sen jälkeen?

https://youtu.be/XO0KH4EqtCY
__________________

Missä kohdin puuhastelu muuttuu hulluudeksi?

Viimeksi muokannut angrynerd : 09.05.2018 15:59 Perustelu: Lisätty linkki
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.05.2018, 15:20
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Meinasin juur kirjottaa samaa. Millin reikä muovista läpi niin vaseliini pääsee sinne kuulan ja muovin väliin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.05.2018, 16:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Ihan asiasta kolmanteen, eiks se ole raidetangon pää eikä raidepää.. helvetti että ärsyttää toi raidepää. Vähän sama kuin boori, se on saatana spoori eikä boori


Varmasti saisi rasvan kanssa kestämään paremmin sellaisen raidetangonpään tai pallonivelen missä on muovia sisällä, mutta toisaalta sitten kandee muistaa että ainakin HDPE:n liukukitka on aika hiton pieni eikä se välttämättä tarvitse rasvaa ollenkaan. Enemmän se on siinä että rauta ei ala ruostua ja pysyy sileänä, johon rasvaus auttaa.
Tosiaan kutne mainitsinkin, niin tukivarsien laadukkaat flex jointit ei ihan äkkiä hajoa vaikka niissä on teräskuulan ympärillä muovista tai uretaanista pallon "kehto" - ja onhan ne kuitenkin todella kovilla. Niissä on rasvanipat, ja jos vain muistaa voidella niin kestävät vuosikausia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.05.2018, 16:09
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Perusasetus

nissan primera raidepäät kesti 6kk.mazda 626 alapallot 9kk.huonoa näkyy olevan nykyisin tarvikkeiden laatu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Uusia ja käytettyjä vannesarjoja 6x5,5 ja 8x6,5. Myös rahoituksella! RR&L O/M/V Renkaat ja vanteet 9 21.12.2015 16:43
Mazda B2600 alapalloista Jarkko T Tekniikka & Jutustelu 5 10.02.2015 18:30
Ostetaan Maastorenkaat ja vanteet jaolla 8x165 ja 18-22" Jondde O/M/V Renkaat ja vanteet 1 16.09.2012 13:07
Myydään Hiluxin osia ja ohj.iskari ja ja... azizp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 24 14.02.2010 19:44
Ostetaan Vitaraan vanteet ja renkaat 7-8x15 ja 235/75-15 anracing O/M/V Renkaat ja vanteet 2 23.09.2008 12:33


Sivu luotu: 01:08 (GMT +2).