Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.05.2018, 17:12
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Olikos se niin että kasikympissäkin pitäs saaha lukko päälle ennenkuin vetasee vetoakselin pois reiästä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.05.2018, 19:23
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Olikos se niin että kasikympissäkin pitäs saaha lukko päälle ennenkuin vetasee vetoakselin pois reiästä?
Jep
Ei tipu kytkentä kruunu pois paikaltaan
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.05.2018, 15:21
Dpower Dpower ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.01.16
Sijainti: p-p maa
Viestit: 39
Perusasetus

Mitkä jouset ja mistä kannattaa hommata??
Edulliset mielellään

Edit: Vaan etujouset 2 tuuman korotuksella.
Jos ei löydy edukasta niin se on varmaan ome
Teksi mieli laittaa kaiki uusiksi mutta on niin ... Elämä on

Viimeksi muokannut Dpower : 13.05.2018 11:59
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.05.2018, 22:02
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Ite laitoin edelliseen kasikymppiin perus 2" omet ilman mitään lisäpainotuksia. Tuli oikein mukava jolla viitsi ajaa vaikka 1000km päivässä.

Tähän nykyseenkin pitää vaihtaa ainakin nuo etujouset kun on niin järkyttävä täryjyrä tuolla tienpäällä.
Iskaritkin ajattelin hommata vakiot kun en oikein tiedä johtuuko tuo järkyttävä jäykkyys jousista vai iskareista.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.05.2018, 22:04
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Mites takaperän pinionin laakerit? Kumpi niistä yleensä ensiksi alkaa kahisemaan?

Ja onnistuuko pienempää laakeria vaihtaa pelkästään kardaaninlaipan irrottamalla?
Mahtuuko krymppiholkki samaa kautta pihalle?

Jos jollaki on varmasti ehjä 4.11 lukollinen takaperä jouten niin ilmottele. Voisin ostaa pois jos hintataso on järkevä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.05.2018, 00:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mikä välitys? ja -lukko? ja onko varma, että takaperä kahisee?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Mites takaperän pinionin laakerit? Kumpi niistä yleensä ensiksi alkaa kahisemaan?

Ja onnistuuko pienempää laakeria vaihtaa pelkästään kardaaninlaipan irrottamalla?
Mahtuuko krymppiholkki samaa kautta pihalle?

Jos jollaki on varmasti ehjä 4.11 lukollinen takaperä jouten niin ilmottele. Voisin ostaa pois jos hintataso on järkevä.
Tuon etummaisen laakerin, ja krymppiholkin voi vaihtaa periaatteessa paikallaan; siis nuo mahtuu purkaantumaan eteenpäin. jopa laakerikoolin saa kiinni ulosvetäjällä, joka ottaa tukea stefan kohdalta.... (en ole nähnyt luonnossa k.o ulosvetäjää, olen ottanut murikan pöydälle/telineeseen, telineessä voi kopistella pinjonin etulaakerin ulkokoolin pois, vaikka -80 luvun pehmyellä kiinalaisella 1/2" jatkovarrella)

Onko pinjonin laakereissa välystä? siis liikkuuko pinjoni käsivoimin ylös-alas?

Siis tuo takaperän välitys ja laakerointi on huomattavan samanlainen, kuin esim. vm. 76 bj-40 cruiserin, toki tasauspyörästön poskilaakerit on erit, suuremmalla sisäreijällä?

-> yleensä tuo takaperä kestää hyvin, jos ei tapahdu jotain vauriota: esim. öljyt loppuu.... siis kun hdj:ssä on jatkuva neliveto tasuspyörästön kautta, niin takaperän laakerit kestää jopa paremmin, kuin vanhemmissa.
Itse en ole törmännyt yhteenkään laakerivammaiseen takaperään, etuperiä on tullut laakeroitua....

Automaattilaatikolla olevassa hodarissa on MUISTAAKSENI pinjonissa hampaita 10 ja lautaspyörässä 41= 4.1. Manuaalissa pinjonissa 11, ja lautasessa 41.
Ja jos esim. saksan tuonti hdj-80, niin monesti kitkalukko takana. (joka on käytännössä vm. -81 hj/bj kitkalukko)
Ja tuossa BJ-42 on välitys: pinjonissa 9, ja lautasessa 37 hammasta; siis 4.111
Vastaavasti manuaalit, siis hj-60 10/37= 3,700 ja hdj-80 11/41= 3,727
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.05.2018, 08:09
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Aika kahinaa pitää lämmetessään ja kahina on sen verran korkeataajuista että tulee nopeasti pyörivästä paikasta. Pyörälaakerit käytin auki ja rasvasin uusiksi. Kasattu ilman vaseliineja ja jätetty aivan löysälle... onneksi sentäs vetarien stefat oli hikoillut öljyä tuonne takalaakereille. Mikähän seppä tätä on rassannut kun etupäässä oli sama homma.
Onneksi ei pyörälaakereissa näkynyt mitään vikaa vaikka renkaan kehällä heittoa oli lähes 2cm!

Pinionissa ei ole välystä mutta stefa hieman vuotaa ja vaikuttaa että on pinionia on kiritty ja vedetty liian tiukkaan.

EDIT: Siis tämä on automaattivaihteinen hodari 4.1 välityksellä ja kytkettävillä lukoilla kuten yllä lukee...

Viimeksi muokannut Mika_T : 14.05.2018 10:09
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 15 (0 jäsentä and 15 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 13:47 (GMT +2).