Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.05.2018, 20:08
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sumsar Näytä viesti
Onkos kellään opusta, mistä selviäisi jakolaatikon vetolaippojen akselin päittäisvälys?

Eli jakolaatikkoon tuli uudet laakerit ja tuon akselin välys pitäisi shimmata kohdalleen...
Moro, vieläkö kiinnostaa ja auttoisko nämä:

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Transfer bearing preload 1.jpg‎
Views:	300
Size:	66,3 Kt
ID:	85234   Click image for larger version

Name:	Transfer bearing preload 2.jpg‎
Views:	291
Size:	83,6 Kt
ID:	85235  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.05.2018, 20:16
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

LJ:n (2l-t) sähköpropleemaa:

Dieselpumpussa olevan pick-up-sensorin (kierroslukumittarin sensori) liittimen napajärjestys täytyisi varmistaa eli siihen pumpulle tulee sellainen liitin, johon tulee "T"- muotoon kaksi johtoa, eli toinen liitin poikittain ja toinen pystyssä. Tähän ymmärtääkseni tulee musta (tai musta punaisella/oranssilla viivalla) ja ruskea mustilla poikkiraidoilla oleva johto. Kummin päin nämä musta ja ruskea johto tulevat siihen pumpun pään liittimeen?

Kiitos ymmärryksestä, koitan vähentää savun määrää
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.05.2018, 20:38
MankoLJ:n Avatar
MankoLJ MankoLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 396
Thumbs up

Tsekkaan huomenna!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.05.2018, 12:09
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 735
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marso Näytä viesti
Moro, vieläkö kiinnostaa ja auttoisko nämä:
Kiitos. Juuri tämä oli hakusessa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.05.2018, 20:19
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.774
Perusasetus

Onko joku keksiny näihin jostain putiikista uusia lämppärin kennoja? Sen verran teetti irroitus puuhaa ettei ilkeis käytettyä laittaa vaikka sellainen onkin omissa varastoissa.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.08.2018, 06:36
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Rj kuumetta pukkaa... 22R moottorista on alle sata ja yli hv versiot mistä nämä tunnistää? Eihän tuolla suurtakaan merkitystä ole muttakiinnostais.
Onko RJ /LJ monipaikkanen suomeen tuotaessa? Ei liene onkelmia muuttaa takas useemmalle istumapaikalle.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200

Viimeksi muokannut Vilkutin : 05.08.2018 07:00
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.08.2018, 16:51
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 735
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Rj kuumetta pukkaa... 22R moottorista on alle sata ja yli hv versiot mistä nämä tunnistää? Eihän tuolla suurtakaan merkitystä ole muttakiinnostais.
Onko RJ /LJ monipaikkanen suomeen tuotaessa? Ei liene onkelmia muuttaa takas useemmalle istumapaikalle.
Meinaatko, että huoltoautosta takaisin viisipaikkaiseksi. Onnistuu se. Ei mitään teknistä haastetta. Vaatii vaan paksun lompakon. Verot menee uudelleen maksuun.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.08.2018, 16:53
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 735
Perusasetus

Mikäs mahtaa LJ:ssä olla se punainen merkkivalo koelaudassa käsijarrun vieressä? i-kirjain ympyrän sisällä. Valo syttyy kun ajaa keulan pystyyn.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.08.2018, 22:01
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.524
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sumsar Näytä viesti
Mikäs mahtaa LJ:ssä olla se punainen merkkivalo koelaudassa käsijarrun vieressä? i-kirjain ympyrän sisällä. Valo syttyy kun ajaa keulan pystyyn.

Jarrunesteen tason valo?
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.08.2018, 19:16
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Taitaa olla maastohenkilöauto nykyään mutta 2paikkanen, eikös verot ole jo kerran maksettu / annettu niistä vapaus kun Suomeen tuotu uutena?

Ja onko noissa pensavehkeissä noita onkelmia?
Toihan lienee vuosimalli 1989.


G meseni oli muutettu joskus 2000 pakuks ja nyt muutin takas 8paikkaseks, henkilöautoks eikä siinä mitään vero seuraamuksia tullut koska verot on maksettu kun auto on aikoinaan tuotu suomeen uutena, tai noihan on tainnu olla autoverosta vapaita niin ei niitä peritä enään sen jälkeenkään jos kerran on vapautettu.
Tuon selvitin trafilta joltain verotus ekspertiltä.
Päätös näytti mersun osalta tältä:
Mikäli ajoneuvo muutetaan maastohenkilöautoksi, muutoksesta ei tule autoveroseuraamusta. Ajoneuvon käyttöönottovuosi on 1981 ja ennen 1.11.1983 rekisteröidyt maastohenkilöautot ovat olleet verovapaita.

Selailin taas trafia:
https://www.trafi.fi/tieliikenne/ver...stohenkiloauto

Ennen 3.5.1993 maahantuodun maastohenkilöauton muuttaminen



Ennen 3.5.1993 maahantuodusta maastohenkilöautosta ei ole suoritettu täysimääräistä autoveroa.
Ajoneuvo verotetaan autoverolain 8 luvun säännösten mukaisesti, jos
  • autoverovapaa ajoneuvo muutetaan alennetun tai täyden autoveron alaiseksi ajoneuvoksi
  • jos alennetun autoveron alainen ajoneuvo muutetaan täyden autoveron alaiseksi ajoneuvoksi
Autoveroseuraamusta ei kuitenkaan tule jos ajoneuvo muutetaan takaisin samaan autoveroluokkaan, jossa se on jo aikaisemmin ollut.
Esimerkiksi uutena Suomeen ensirekisteröity alennetun autoveron maastohenkilöauto, joka on ensirekisteröinnin jälkeen muutettu autoverovapaaksi pakettiautoksi, voidaan ilman veroseuraamusta palauttaa takaisin muutoskatsastuksessa alennetun autoveron maastohenkilöautoksi.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200

Viimeksi muokannut Vilkutin : 06.08.2018 04:29
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.08.2018, 18:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sumsar Näytä viesti
Meinaatko, että huoltoautosta takaisin viisipaikkaiseksi. Onnistuu se. Ei mitään teknistä haastetta. Vaatii vaan paksun lompakon. Verot menee uudelleen maksuun.
Ei mee mitään jos takaisin alkuperäiseks eli maastohenkilöautoks muuttaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.07.2022, 11:03
Jaska_S Jaska_S ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Hankasalmi
Viestit: 147
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei mee mitään jos takaisin alkuperäiseks eli maastohenkilöautoks muuttaa.
Haaveissa olisi paikkaluvun kasvattaminen kahden hengen maastopakusta kolmeen tai neljään, onko sama tilanne, eli "maasto"-termin säilyessä ei veroseuraamusta?

Onko joku topicin lukijoista sattunut jo saman homman tekemään, mitä kannattaa ottaa huomioon kun lähtökohtana on tyhjä kontti? Omana ajatuksena joku kahden istuttava penkki esim. Suzukista selkä menosuuntaan ja lannevyöt etuturvavöiden kanssa samaan kiinnitykseen, onko järkevää/mahdollista leimata?

-EDIT Sori huonosta lainauksesta, alkuperäinen viesti johon Matti vastasi, koski pakun muuttamista viidelle rekatuksi-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27


Sivu luotu: 09:10 (GMT +2).