![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Sana on vapaa 😄 Nyt on hopeakeppi saatu sponssina, mutta odottelen hetken tuleeko jollain muuta sanottavaa.
__________________
Mitähän tuo naapuri tuolla pellonlaidassa noin punaisena huitoo... ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Valuraudasta en tiedä, mutta ainaki alumiinisia kansia korjaa hitsaamalla Aution auto. Kannattaa ainaki kysyä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
pahoittelut kun kesti vastata.oli tunnukset hukassa.
mä juottaisin hopeella
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Edesmennyt valurauta hitsari korjas mulle rooverin pakosarjan ja hammashihna pyörän
Eka uunissa 100 asteiseks ja sit hitsas valupuikolla sit naputteli sitä saumaa piikkipää vasaralla 5min antaen kaasupillillä välillä lämpöö ja sit taas uunissa 100 asteiseks sit kääri sen villaan ja anto jäähtyä omassa rauhassa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
mä kyl korjaan monesti kylmänä,ja pidän sen kappaleen nyöskin kylmänä. just jos esim kannesta lohjennu pakosarjan pinnapultti, niin nikkelipuikolla kymänä.
ja pidän huolen ettei se lämpee kädenlämpöö suuremmaks. se punasena hitsaaminen ja hidas jäähdytys vaan on siittä kiinni kun valurauta ei juurikaan lämpölaajene, ja taas uus hitsattu materiaali lämpölaajene,tästä johtuen jähtyessä monesti halkeaa.tämän takia juuri vasaroidaan et poistetaan jännistystä.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuikkasin sulle tjl yv:tä.
__________________
Mitähän tuo naapuri tuolla pellonlaidassa noin punaisena huitoo... ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Olisi valuraudan hitsaamista edessä, mutta ei auton osa, vaan iso soppakattila...
![]() Veljen kalasoppa pataan on tullut halkeama. Se hitsattiin edellisen kerran 15-20 vuotta sitten, mutten muista millä. Syynä oli veden jäätyminen pataan, kun se seisoi vuosikymmeniä kesämökin heinikossa unohdettuna. Nyt pitäisi saada pata taas keitto kuntoon. Olen varannut muutaman 3.25 mm Certanium 889 puikon työhön. Kuinka homma tehdään, että menisi mahdollisimman pienellä todennäköisyydellä vituiksi? Ajattelin lämmittää pikkuhiljaa nuotiolla koko kattilan kuumaksi. Sitten putsata, ja hitsata lyhyillä saumoilla kiinni. Sen jälkeen villaa niskaan, ja se saa jäähtyä rauhassa. Kuulostaako fiksulta? Pitääkö näillä puikoilla takoa saumaa hitsaamisen jälkeen? Kuinka kuuma se pitäisi olla, laser lämpömittari löytyy. Sen verran ajattelin lämmittää, että rasvat ainakin palavat pois. Hitsausmuuntaja ja tasasuuntaaja koneet löytyvät, kummalla vedän? Ohessa kuva padasta vuodelta 2008.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 09.07.2019 18:44 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Offaritkin eri alojen ammattilaisia | kellukka | Chit-Chat | 114 | 25.03.2016 22:17 |
Ostetaan valurauta kita | kingkong78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.01.2014 18:18 |
Ostettu Valurauta liukukita | Rallaaja | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.10.2012 22:48 |
Musiikin ammattilaisia... | cruiseri | Chit-Chat | 2 | 07.04.2006 20:32 |