Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.04.2018, 21:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kompuran painepuoli lämpenee, ja imupuoli on viileä.

Jos painekytkin on rikki/ohitettu; siis kompura pyörii ilman kylmaäainetta, niin pumppaa kompuran öljyt kennoihin ja kuivaimeen, ja jauhaa itsensä paskaksi.

Normaalisti öljyt kiertää kennojen läpi, mutta kun kylmäainetta, niin se sitoo öljyä, niin palaa kompuraan.

Onko tuossa automaatti-ilmastointi? kannattaa lukea vikakoodit.

Yksi automaatti-ilmastointi teki kaikkea kummallista, kun oli tussin korkki läpän välissä, siis läpät ei toiminut niin kuin piti.

Noinkin uudessa autossa, jossa ilmastointi on toiminut, ei suodattimen tukkeentuminen, eikä edes kyllästyminen kosteudella, tunnu todennäkoiseltä vaihtoehdolta.
Jos järjestelmä olisi ollut auki, ja suodatin olisi märkä, niin vesitippa voisi jäätyä paineenalennusventtiiliin, mutta sehän sulaisi, kun lämpenisi... tai sitten kova paine räjäyttäisi letkun tms.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.04.2018, 21:50
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Kiitos vastauksista.

Magneettikytkinmalli kyseessä. Toinen putki lämpenee ja toisessa ei tapahdu juuri mitään.
Pitäää huomenna käydä vielä sulakkeet läpi.

Semmonen juttu tuossa on ollut koko ajan että kun ilmastointi on päällä ja kierrokset putoaa tyhjäkäynnille, syttyy jäähdytysnesteen tason merkkivalo.

Vikakoodien luku ei onnistu koska aam on kadottanut kommunikaatiokykynsä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.05.2018, 14:50
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

No niin vikaa selvitetty. Ainakin kiertovesipumppu on sökö, ja se taas poltti sulakkeen 41 jonka takana on joku boxi ja se moottori.

Pelkästään Töpseli irrottamalla moottorista ei lähteny pelaamaan. Mittasin virrat ja 0.24A näytti...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.05.2018, 21:57
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

No niin. Sulake 41 vaihdettu ja täyttöhuolto tehty. Vajausta oli n.160 grammaa ja hetken pelasi,ehkä, tai sitten ei. 35 minuutin alipainetesti meni läpi.

Mutta entäs se kuivain? Kuinka sen tukkeutuminen tai muuten vaan tiensä päähän tulo ilmenee? Onko se paine vai imupuolella?

Tai onko möllissä mitään erikoisuuksia tuossa kylmästöinnissä?

Ja sitten onko mitään varovenaa joka päästää aineet pihalle jos jotain menee tukkoon systeemissä?

Kiertovesipumppu on moro, ja se poltti sen sulakkeen nro41.on nyt töpseli irti.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.05.2018, 22:12
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Classic...

Kenno sökö...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.05.2018, 21:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kumpi?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Classic...

Kenno sökö...
Lauhdutin keulassa, vai höyrystin lämppäristä?

Siis pitää alipainetestissä, mutta päästää kylmäaineen ulos päivässä? noita vuotoja on löytynyt yleensä liittimistä/tiivisteistä?

Ja miten on mahdollista, että 160g vajaus halvaannutti?

paljonko kokonaismäärä on? löytyy konehuoneessa olevasta tarrasta, samoin kuin kylmäaineen tyyppi.

Olen paljon pienempiin autoihin laittanut yli 200g lisää, vaikka vielä toimi...

Harmi homma, että et saa koodeja ulos....


p.s Löytykö öljyssä olevan UV-värin avulla, vai miten?

p.s.s laitata uusi kuivain, kaiken varalta... helpottaa arpomista jos ei ala toimimaan vuosia....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.05.2018, 22:31
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Lauhdutin keulassa, vai höyrystin lämppäristä?

Siis pitää alipainetestissä, mutta päästää kylmäaineen ulos päivässä? noita vuotoja on löytynyt yleensä liittimistä/tiivisteistä?

Ja miten on mahdollista, että 160g vajaus halvaannutti?

paljonko kokonaismäärä on? löytyy konehuoneessa olevasta tarrasta, samoin kuin kylmäaineen tyyppi.

Olen paljon pienempiin autoihin laittanut yli 200g lisää, vaikka vielä toimi...

Harmi homma, että et saa koodeja ulos....


p.s Löytykö öljyssä olevan UV-värin avulla, vai miten?

p.s.s laitata uusi kuivain, kaiken varalta... helpottaa arpomista jos ei ala toimimaan vuosia....
Lauhdutin keulalla. Tuo UV-säteily testi pitää vielä tehdä mutta selkeesti on öljynoro kennon päässä. Täytyy vaan ottaa välijäähy edestä pois että pääsee näkemään vuotopaikan. 750 grammaa on täyttömäärä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Mikä kosahti Mersusta? Tapsa Tekniikka & Jutustelu 11 16.10.2011 19:01
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 08:06 (GMT +2).