Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.04.2018, 19:22
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Koneen puolelle imusarjan ylipaineventtiilin poisto, hukkaporttia tiukalle ja syöttöä sen verran että tyhjäkäynti pysyy juuri hallinnassa.



Konepeltiin vähän tuuletusaukkoja kuuman ilman poistumista varten.



Välijäähdyttimelle skuuppi kun jostain syystä pellistä sellainen puuttuu. Jos edes vähän auttaisi jäähtymiseen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.04.2018, 19:41
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Alustaan pientä päivitystä



Takaiskareiksi XJ+2" pumput muutetulla yläpäällä. Kasaan painettuna saman mittaiset.



Jossain vaiheessa migiin tuli omituinen kaasunsyöttöhäiriö joka ei ole vielä selvinnyt. Vanha rouva tylarc pelastaa tilanteen.



3" jatkettu ja vahvistettu panhardin korva. Pohjaanlyöntikumeille tein tötsät akseliin. Runkoakin joutui paikkaamaan jonkin verran samalla...



Omen pumppujen kaveriksi gr patrollin takajouset.



Ja toiselta laidalta. Jossain välissä pakoputkea tuli muutettua 2,5"



Edestä kiristin sauvoja sen verran että jäi vielä ulosjoustoakin. Melkoinen etukeno patrollin jousilla, vaatinee vielä perehtymistä.



Koeajolla muutokset todettu toimiviksi.



Renkaat todettu ensi ajoilla erittäin toimiviksi, pitoa 0,3bar riittävästi. Maantieominaisuudetkin siedettävät kuvioon nähden.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.04.2018, 10:46
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Eihän runkonumero hävinny?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.04.2018, 11:34
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Eihän runkonumero hävinny?
Erittäin todennäkösesti hävisi kun pikku koputtelun jälkeen kyljessä oli 50cm reikä. Hakkaa uuden kun kerkiää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.10.2019, 16:20
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Onhan tällekin jotain viime päivityksen jälkeen tehty.

Uuden polttoainepurkin tekoa


Sovittelua paikoilleen


Väriä päälle


Runko oli perinteisessä kunnossa ja katkesi parista kohtaa crossiajoissa joten korjauspalaa tilalle


Polttoainelinjojen ja huohotusten tekoa


Tankkiin Bilteman mittari ja paineilmakamoista liittimet


Tavarat kasattuna paikalleen


Ulosjoustolle rajoitusketjut iskarien säästämiseksi ja varmistamaan jousien paikallaan pysyminen


Vakio takajouset takaisin paikalleen, yläjousipedit hitsattu noin 5cm alkuperäisiä alemmas


Koeajolla muutokset todettiin toimiviksi


Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.10.2019, 16:24
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Eilen tuli taas kaiveltua auto pihalle kontista puolen vuoden tauon jälkeen. Startti vouvaa todella huonosti vaikka kokeiltu uudella akulla ja myös lisävirralla. Onkos näissä jotain muuta paikkaa joka vittuuntuu pidemmästä seisonnasta vai kaivanko ensimmäisenä startin pöydälle?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.10.2019, 15:38
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Starttimoottoriin tuli uudet laakerit ja hiilet. Ei kylläkään auttanut starttausongelmaan millään lailla.

Seuraavaksi sitten kaikki konehuonehuoneen isot piuhat plussa ja miinuspuolelta uusiksi jonka jälkeen auto lähti taas käyntiin.

Samalla muutin auton yks-akku järjestelmään ja uus virranjakokisko vei ilmanputsarin paikan. Avoimien kuparien päälle tuli vielä kuminen suoja.



Valtatien ojasta pelastettu Volvon putsari löysi sitten paikan katolta. Samoin aiemmin etupuskurissa ollut ledivalo.



Huonosti toimiva alkuperäinen lukon kompura aiheutti päänvaivaa ja ratkaisin sen risteyttämällä vanhan 230v kompuran sekä uuden tyrexin renkaantäyttökompuran.



Lukolle laitoin mahdollisimman yksinkertaisen venttiilin.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 17:52 (GMT +2).