Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.04.2018, 05:26
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taistelija Näytä viesti
Mitä ootte mieltä,kannattaako sj 410.iin tehä taakse kemppi lukkoo?? Vai onko parempia ehotuksia? Kun hyvä ja halpa pitäs olla���� ja auto on pelkästään offi käytössä.
Jos pelkästään metässä ajat niin kemppi vaan perään, toimii ja on halpa. Palalukko on seuraava vaihtoehto, hyvin sekin pelittää mutta maksaahan ne jo jotain 400-500 e.

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.04.2018, 16:28
taistelija taistelija ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Jos pelkästään metässä ajat niin kemppi vaan perään, toimii ja on halpa. Palalukko on seuraava vaihtoehto, hyvin sekin pelittää mutta maksaahan ne jo jotain 400-500 e.
Kiitos mielipiteestä! Pittääpä ottaa asiakseen, ku kylästyin tuohon 2 vetoseen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.04.2018, 16:45
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taistelija Näytä viesti
Kiitos mielipiteestä! Pittääpä ottaa asiakseen, ku kylästyin tuohon 2 vetoseen
Auttaahan se takapään lukko paljon mutta toisaalta ilman lukkoja oppii paremmin ajamaan maastossa
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.04.2018, 21:01
taistelija taistelija ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Auttaahan se takapään lukko paljon mutta toisaalta ilman lukkoja oppii paremmin ajamaan maastossa
Se on aivan totta! Oisko vinkkiä antaa miten lukko kannattaa tehdä? Vaikka pari kuvaakin?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.04.2018, 15:39
xJ-4x4 xJ-4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.05
Sijainti: Turku
Viestit: 93
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taistelija Näytä viesti
Se on aivan totta! Oisko vinkkiä antaa miten lukko kannattaa tehdä? Vaikka pari kuvaakin?
Noin:










ei kannata tehdä, kuva lainattu jostain netistä.

Laita vaikka youtubeen " welded diff " tms niin sieltä löytyy esimerkkejä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.04.2018, 16:18
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taistelija Näytä viesti
Se on aivan totta! Oisko vinkkiä antaa miten lukko kannattaa tehdä? Vaikka pari kuvaakin?
Tossa on aika hyvä ohje.

http://www.suzukiclubuk.co.uk/diy/16...lded-rear-diff
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.04.2018, 16:19
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taistelija Näytä viesti
Se on aivan totta! Oisko vinkkiä antaa miten lukko kannattaa tehdä? Vaikka pari kuvaakin?
Näin se kannattaa tehdä,eli boorilla varustetut pikkupyörät kotelon kylkiin kiinni,tulee kaikkein kestävin.

__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.04.2018, 09:33
patrik:n Avatar
patrik patrik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.16
Sijainti: sodankylä
Viestit: 179
Perusasetus

410 -84.
3 tuuman korotussarja ja aavistuksen liian jäykältä tuntuu. Vielä ei ole päässy kunnolla testaamaan mutta näin alkutuntumalta. Mitään tehtävissä?

Nesteet oikeissa paikoissa mutta vissiin termari poistettu.. 15km ajoa eikä mittari paljoa nouse. Jos sähköflektin asentaa lisäksi niin siihen asennusvinkkejä ja mitä tarvii.

Edit. Löytykin jotain keskustelua mutta mikä anturi alavesiletkuun? Uus termari 82asteinen

Viimeksi muokannut patrik : 16.04.2018 17:36
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.04.2018, 07:54
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja patrik Näytä viesti
410 -84.
3 tuuman korotussarja ja aavistuksen liian jäykältä tuntuu. Vielä ei ole päässy kunnolla testaamaan mutta näin alkutuntumalta. Mitään tehtävissä?

Nesteet oikeissa paikoissa mutta vissiin termari poistettu.. 15km ajoa eikä mittari paljoa nouse. Jos sähköflektin asentaa lisäksi niin siihen asennusvinkkejä ja mitä tarvii.

Edit. Löytykin jotain keskustelua mutta mikä anturi alavesiletkuun? Uus termari 82asteinen
Mitkä iskarit sulla on siellä ja oljysitkö pakat ennen asennusta?
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.06.2018, 10:20
Pahvilaatikko Pahvilaatikko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.03.15
Sijainti: Tupos
Viestit: 37
Perusasetus

Samurain/Swiftin nokka ja jakaja?


Moro kaikille

Tuli ostettua Samuraihin vm.99 swiftin kone ja sen asennuksen kans pieniä murheita alkanu ilmaantuun. Koneessa kun jakaja on kannen päätyssä eikä tästä syystä sovi olemaan paikoillaan. Tulipeltiin kyllä tilaa saa jos haluaa mutta vaatii sen verran tilaa ettei läppärin puhallin ennää sovi paikoilleen. No seuraava ajatus oli että vaihampa vanhasta koneesta jakajan uuteen koneeseen ja sehän tietenki vaatii nokka-akselin vaihdon eikä vanhan koneen nokka ollutkaan sopeva swiftin koneeseen. Välystä aivan liikaa joten sekään ei tähän hätään käy.
Tästä seuraa siis pari kysymystä:
Mistä koneesta löytyy sopiva nokka swiftin koneeseen jolla saa Samurain jakajan pyörimään?
Tai paljonko kone/laatikkopakettia pystyy siirtämään eteenpäin ilman kardaaneiden muokkauksia?
Samurain vanha moottori G13A kaasarilla ja swiftin kone 8-venttiilin en yksipisteruisku. Lohkossa leima G13B ja jakopään kopassa tarralappu josta löytyy G13BA.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG-20180602-WA0000.jpg‎
Views:	199
Size:	93,1 Kt
ID:	85817  
__________________
--Herrää pahvi, sinusta tehhään laatikko.--

Viimeksi muokannut Pahvilaatikko : 02.06.2018 16:25
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.06.2018, 18:34
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Mitäs jos vaihdat vaan ruiskupäreet? Virranjakajan sisuskalut vaan samurain omaan jakajaan ja siirrät imusarjan suoraan samurain koneeseen
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.06.2018, 00:01
Pahvilaatikko Pahvilaatikko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.03.15
Sijainti: Tupos
Viestit: 37
Perusasetus

Eipä oikein ole vaihtoehto, vanha kone ottanu sen verran ihteensä ettei sitä kannata suunnitellaakkan takas. Yks mäntä kappaleina ja yläkertaki ilmeisesti ollunna öljyä vailla joskus ku nokka ottanu sen verran ihteensä että nokat ei oikein oo kunnossa enää ja laakerikaulatki syöpyny sen verran että nokka-akseli on väljä jo omaanki kanteen. Jos ois ollu vähänkää paremmassa kunnossa, oisin nakannu samurain kannen swiftin lohkon päälle ja homma ois ollu selevä. No nyt lähetään siitä liikkeelle et konetta siirretään muutama sentti eteenpäin ja kahtotaan jos kanteen sopiva nokka tai kokonainen kansi jostai löytyy nii siirrellään sit kone takas.
__________________
--Herrää pahvi, sinusta tehhään laatikko.--
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.06.2018, 18:38
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pahvilaatikko Näytä viesti
Moro kaikille

Tuli ostettua Samuraihin vm.99 swiftin kone ja sen asennuksen kans pieniä murheita alkanu ilmaantuun. Koneessa kun jakaja on kannen päätyssä eikä tästä syystä sovi olemaan paikoillaan. Tulipeltiin kyllä tilaa saa jos haluaa mutta vaatii sen verran tilaa ettei läppärin puhallin ennää sovi paikoilleen. No seuraava ajatus oli että vaihampa vanhasta koneesta jakajan uuteen koneeseen ja sehän tietenki vaatii nokka-akselin vaihdon eikä vanhan koneen nokka ollutkaan sopeva swiftin koneeseen. Välystä aivan liikaa joten sekään ei tähän hätään käy.
Tästä seuraa siis pari kysymystä:
Mistä koneesta löytyy sopiva nokka swiftin koneeseen jolla saa Samurain jakajan pyörimään?
Tai paljonko kone/laatikkopakettia pystyy siirtämään eteenpäin ilman kardaaneiden muokkauksia?
Samurain vanha moottori G13A kaasarilla ja swiftin kone 8-venttiilin en yksipisteruisku. Lohkossa leima G13B ja jakopään kopassa tarralappu josta löytyy G13BA.
Itse vaihdoin Swiftin kannen nokkineen Samuraihin ja samurain jakaja kävi siihen suoraan
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 06.06.2018, 19:27
Pahvilaatikko Pahvilaatikko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.03.15
Sijainti: Tupos
Viestit: 37
Perusasetus

Juu sulla taitaa olla sit hieman erilainen se swiftin nokka. Tuossa minun koneessa se "loppuu" siihen kannen päätyyn ja se nokan pää on tavallaan laippa jossa on melkein keskellä ura johon tullee jakajan akselin pää. Samurain nokka taasen tullee ulos kannesta ja siinä on se hammasratas nokassa. Jakajan kyllä menee suoraan paikoilleen vaan ei se enää pyöri mihinkään. No kone on jo siirretty ja jakaja soppii nyt olemaan paikollaan. Kardaani pittää vielä jatkaa ja öljypohjaa vähän loveta...
__________________
--Herrää pahvi, sinusta tehhään laatikko.--
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 06.06.2018, 21:43
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Välimallin optio ois ollu ettiä jakajankansi jossa lähdöt sivulle, joosain mazdassa tais olla sopiva. Gti:n koneeseen joskus sellaista etsin.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.06.2018, 07:00
SaunaMajuri SaunaMajuri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.15
Sijainti: Isokyrö
Viestit: 114
Perusasetus

Onko kukaan tilannut intiasta pallonkorjaus sarjaa? Lähinnä kiinnostaa laatu.

Raidetangon sieltä tilasin ja sen paiskasin romuläjään.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 12.07.2018, 18:52
PasMa:n Avatar
PasMa PasMa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.13
Sijainti: Rovaniemi / Salla
Viestit: 164
Perusasetus

Omegan simpukan asemointi/kiinnitys SJ:hin


Miten olette toteuttaneet Omegan simpukan kiinnityksen ja asemoinnin SJ 410 runkoon? Asennuslevy/laippa lienee helpoin toteuttaa ja jos uusia reikiä joutuu runkoon tekemään, niin holkitettu reikä ja runkopalkin vastapuolelle vastapuolelle kans levy/laippa? Kuvia ja mittoja jos jollain on, niin mielellään otan vastaan. Johan tuon itsekkin mittailisi, mutta kun Suzuki näin kesällä lähes päivittäin ajossa, niin mielellään hommaisi/tekisi kaikki palikat valmiiksi ennen kuin purkaa. Mittoja ja kuvia voi lähettää myös YV.
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 13:43 (GMT +2).