Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.04.2018, 13:13
PasMa:n Avatar
PasMa PasMa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.13
Sijainti: Rovaniemi / Salla
Viestit: 164
Perusasetus

Discovery 1 ja lukot


Kävin yhtä Disco ykköstä katsomassa 300 tdi vm. -97. Tiedän että siinä on keskilukko, mutta kysymys kuulukin: tuossa oli diffential jts. ja lock merkikinnät eriksekseen lyhyen ja pitkän valintakepissä erikseen vasemmalle ja takamurikkaan meni vaijeri. Eli onko nuissa optiona joku lukkomalli olemassa?

__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin!

Viimeksi muokannut PasMa : 01.04.2018 13:18
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.04.2018, 13:54
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Se jakolaatikon valintavivussa oleva lock merkintä on vakiona, eli keskilukko kytketään siirtämällä vipua vasemmalle, niin pitkällä kuin lyhyelläkin puolella. Menikö sinne murikkaan vaieri? Ettei vaan olis ollu huohotinletku.
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.04.2018, 15:11
PasMa:n Avatar
PasMa PasMa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.13
Sijainti: Rovaniemi / Salla
Viestit: 164
Perusasetus

Joo pinta puolisesti vaan katoin, mutta jakolaatikon vivussa ois ollut kaks viivaa toinen jakolaatikon lukolle ja toinen lock, ja kyllä sinne vaijeri perämurikalle meni nuin äkkiä katsottuna eli onko semmosta versiota olemassa. vai onko se vaan keskitasauspyörästön lukko.
niin että onko normiversiossa yks viiva ja diffential jsp ja lock toisella viivalla. minä kun en näistä englesmanneista muuta tiedä kun aikoinaan ollut vaan escort 1300 gt vm 68 ja avenger.
Ja saattaapi olla että pysyttelen mulle tunnetuimissa merkeissä, mutta ois ihan mukava projekti...ikuinen.
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin!

Viimeksi muokannut PasMa : 01.04.2018 15:51
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.04.2018, 15:57
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Se Diff lock on kirjoitettu siihen vähän silleen että vois ajatella että siinä on kaks asentoo, mutta kyllä se on vaan sen jakolaatikon lukko siinä vivussa, ja sen voi kytkeä suoraan lyhyeltä ja pitkältä puolelta. En oo noissa nähnyt koskaan mitään tehtaan lukkoa, kaikki on olleet jälkiasennus lukkoja, lähes aina ARB:n tai Ashcroftin paineilmalukkoja joihin menee paineilmaletku. Sitten on Ashcroftin LSD ja palalukkojakin noihin on laitettu, mutta niihin ei mene johtoja tai letkuja. Vaijerikäyttöisestä lukosta en noissa ole kuullut.
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.04.2018, 19:37
PasMa:n Avatar
PasMa PasMa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.13
Sijainti: Rovaniemi / Salla
Viestit: 164
Perusasetus

Ok. Käyn viikolla katsomassa tarkemmin mikä "letku" sinne perään sitten menee. Ns. kurttusuoja päällä niin ajattelin että jos siinä vaijeri sisällä. Liekkö se sitten huohotinletku. Myyjän mukaan on lukko, mutta nuissahan se ns akselilukko lienee se, että sutivaa pyörää jarrutetaan.
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.04.2018, 20:11
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Ei oo vielä tossa elektroonista lukkoa. Jos myyjän mukaan on akselissa/akseleissa lukko, on se todennäköisesti jälkiasennettu. Jos siihen perä/etu murikkaan menee kurttuputki niin oisko paineilmaletku ja suojaputki päällä? Huohotuksethan ei ihan suoraan murikkaan mene, vaan akseliputkeen noin puoleenväliin akselia. Sille lukolle / lukoille pitäisi sit löytyä katkaisia jostain sisältä. Viet sen auton asfaltille ja kytket lukon päälle, auto lopettaa kääntymästä ja rupeaa kaartamaan renkaat ja kori valittaa mutkassa tuskissaan et voi olla huomaamatta onko akselissa lukkoa Jos siinä on palalukko niin silloin ei ole katkaisiaa sisällä, palalukko paukkuu mutkissa eikä sitä voi kytkeä pois päältä. Ashcroftin LSD lukko on taas huomaamaton, ei ole katkaisiaa, etkä voi vaikuttaa sen toimintaan (paitsi jos nolla kitkalla luistaa, niin hieman jarrua ja alkaa pitämään) vaan se itsenäisesti estää liukkaalla olevaa pyörää pyörimästä pitävää pyörää nopeämmin.
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.04.2018, 23:56
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.397
Blog Entries: 5
Perusasetus

En tiedä kakkosDiscosta,mutta ykkösessähän jarruletku tulee siihen kun se jakokappale on siinä murikan pultissa kiinni about keskellä, josta lähtee sitten takajarruille kummallekin puolelle. Ettei nyt vastaava hämää tossa kakkosessakin jos hämärässä ilman valoa kurkkii sinne alle....
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Traktori-topic baxxter Chit-Chat 482 30.05.2024 22:46
topic poisto Heguli Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 2 11.05.2011 08:28
Flippikeula topic Repro Tekniikka & Jutustelu 14 03.12.2007 21:37
Uusi topic IironSika Tekniikka & Jutustelu 37 02.12.2003 22:20


Sivu luotu: 13:57 (GMT +2).