Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.02.2018, 08:49
veikkaaja veikkaaja ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.10
Sijainti: Perniö
Viestit: 186
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakki Näytä viesti
Ehdottelit itse korealaismerkkejä. Noista saisi ainakin oleellisesti uudemman, vähemmän ajetun ja vähäruosteisemman samaan budjettiin.
_Kuulemma_ noissa kiia sorentoissa(siis ne joissa on erillinen runko vielä)
on ainakin todella paljon ruoste ongelmia..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.02.2018, 09:58
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Itse hommasin jokapäivä ajoon, töihin kauppaan koirien kuskaukseen kärryn vetoon ja kelkka hommiin 98 pajeron 2.8 automaatti ja kovilla takapenkeillä, pikkuvero ja saa kuskattua kyytiläisiä. Tyytyväinen olen ajoon ja kulkuun ollut nyt pikku alkukankeuksien jälkeen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.02.2018, 10:23
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Jos ehdottomasti oltava diesel, niin sitten etenkin tuolla n.6000€ budjetilla Jeepit melkolailla rajautuu pois. Jonkun yksilön voit löytää WJ- mallisarjasta tuohon hintaan mersun tekniikalla, se on kohtalaisen ok vaikka niissäkin omat ongelmansa. VM- diesel-koneisiin en suosittelisi koskemaan pitkällä tikullakaan.

Eli enemmän homma siis noilla kriiteereillä menee Japanin- maan tuotteiden suuntaan. Niistä en osaa sanoa muuta, kuin että kysy muilta niistä mielipidettä ja kokemuksia Eipä niissä Japanin- vehkeissä sen suurempia murheita tai plussia ole verrattuna Jeeppeihinkään, enemmän makuasioita ja sitä että minkä kokoisen auton haluaa. Grand Cherokee on loppupeleissä varsin kompaktin kokoinen kun vertaa 90- luvun/ 2000- luvun taitteen Pajeroon tai Land Cruiseriin.
Korealaisissa on kuuleman mukaan tuon ikäisissä melkoista ruosteongelmaa, mutta toisaalta eipä Japanilaiset eikä etenkään Jeepit ole paljoa parempia jos kyseessä on suomiauto ja ollut vähän sinnepäin pidolla. '93-'04 Grand Cherokeessa (ZJ- ja WJ- mallisarjat) etenkin helmakotelot on aika perisyntejä ruosteen osalta.


Jos bensakone kelpaa, niin sitten Grand Cherokee on oiva vaihtoehto. Hyviä ja mukavia ajaa, mukavat ja toimivat alustat, menee vakionakin varsin hyvin metsässä, etenkin kasikoneisissa on mukavasti ruutia. WJ- mallisarjassa löytyy (yksilöstä/ varustetasosta riippuen) varilok- akseleilla olevia mitkä menee aika mukavasti ihan ristiriipunnastakin.
Bensavehkeissä vaan pitää muistaa, että vakiona kuutoskoneiset vie maantiellä sen 11-13 ja kaupungissa 16-18, kasikoneiset aavistuksen enemmän. Noin vertailuna, mulla rakennetulla 5.9 ZJ:llä bensakulut on ~15 000km vuosiajolla tämän hetken hinnoilla n.4500€ kalliimmat, kuin jos ajan samat kilsat kakkosauto Peugeot 207 1.6HDi:llä Kun ottaa huomioon kaikki kulut, niin silti Peugeot on pelkissä työmatka-ajoissa (n.800km viikossa) vuositasolla yli 4000€ Jeeppiä halvempi.
Toki ero bensa- ja dieselmaasturin välillä on selvästi pienempi, kun kuitenkin sitä dieseliä palaa se 10 litran huitteilla ja dieselverokin on tonnin pintaan tai jopa yli.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.02.2018, 10:30
hojo85:n Avatar
hojo85 hojo85 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 23.02.10
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 957
Perusasetus

Ite kyl tykkään toyota ljstä näppärä metässä ja kaupungissa lyhyveen takia saa katsastettua myös 3paikkaseksi..itellä metsästys ja normikäytössä alusta kierre jousilla joten pehmeä ajaa tietenkin edessä ei lukkoa jos ei ole jälkeen laitettu mut helppo asentaa vaikka arbi takana kitkalukko..onko tarvis monelle istumapaikalle? Jos esim 5 niin toinen vaihto ehto jeep grand cherokee wj mallina tosi mieluinen kans ajaa ja on jeepin omat lukot..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.02.2018, 12:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hojo85 Näytä viesti
Jos esim 5 niin toinen vaihto ehto jeep grand cherokee wj mallina tosi mieluinen kans ajaa ja on jeepin omat lukot..
Ei ole kaikissa WJ:ssä varilok- lukollisia akseleita; periaatteessa kaikki limited- ja overlandit on niillä, ja osa laredoistakin, mutta variaatoita on ihan sen mukaan miten auto on tilattu.

Se vaan pitää ostaessa varmistaa itse, eli VIN- numerolla haku Jeepin jenkkisivustolta (jos on 1998 tai uudempi) niin näkee build sheetin. Tuossa linkki https://www.jeep.com/webselfservice/...527R%2527%2529, ja sieltä valitsee vas- reunasta "Your vehicle -> Equipment listing" niin näkyy ko. ajoneuvon tiedot.
Tai sitten soitto Jamantille ja pyytää jos ehtii tarkistamaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.02.2018, 12:45
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Terrano II

Ihan ykköskampe jokapäiväiseen ajeluun
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.02.2018, 17:06
Tate Tate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.11.07
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 255
Perusasetus

Täältä myös suositus Terrano 2:lle. Kolme ollut ja pelkkää hyvää sanottavaa. Toki kannattaa olla tarkkana ettei osta mätää. Noissa omissa on ainakin ollut taka-akselilla tasauspyörästön lukko, joten etenee kyllä pelkällä takavedollakin jo tosi hyvin jos on asianmukaiset renkaat. Kulutus vakiorenkailla n. 9-9,5l/100km. Korinkorotuksella ja 31” renkailla vei itellä n. 10-10,5l/100km.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.02.2018, 20:40
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Itselle matalat autot on hankalia omatoimihuoltaa pihassa. Halvat autot on omatoimihuoltajille ja silloin maasturi on varteenotettava.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.02.2018, 22:31
[peltsi [peltsi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.11.17
Sijainti: Meri-Lappi
Viestit: 6
Perusasetus

Tosi offia ei ole tarkoitus alkaa ajamaan, pahimmat paikat mitä tulee mieleen voisi olla talvella. Loka-marraskuussa alkaa olemaan lunta jo sen verran että auraamattomilla teillä ei normaali autolla pääse helposti etenemään. Ja metsälle pitää kuitenkin päästä. Riippuen tietysti talvesta. Jäälle pitäisi päästä ajamaan kun lumitilanne sallii, yleensä joka talvena on autoja merellä näkynyt. Paikat mistä jäälle pääsee ovat yleensä niin huonossa kunnossa että jää helposti pohjasta kiinni normi autolla.
Sulanmaan aikaan enemmänkin maavara ratkaisee mihin pääsee ajamaan.

Ikäluokkaa mitä ajatellut niin 90-2000 luvulta. Tärkeämpää että auto olisi sisältä edes sinnepäin siisti ja ehjä, sekä kori ja runko edes kohtuu ruosteeton. Monet tämän hintaluokan autot näyttää siltä että sinne on jätetty rottia syömään ohjaamoa Ei sinänsä niin tarkkaa, tietysti ilmastointi, vakkari yms. härpäkkeet ei haitaksi ole. Takapenkeille ei ole tarvetta niin pakettiautona mensi. Lava-autoakin ajatellut, mutta ei vaikuta tavaroiden kuskaamiselle kovin kätevältä. Vavat ja aseet varmaankin mahtuu hyttiin mutta loput kamppeet pitäisi heittää lavalle. Ja se pressujen kanssa säätäminen ei jotenkin innosta. Toki saa rakenneltua kaikelaisia katteita ja laatikoita.

Ei saisi lukea mistään autosta mitään, vaan ostaa sokkona ja miettiä mitä tuli ostettua. Tarpeeksi kun kaivaa niin kaikissa on vikoja ja ongelmia, toisissa vain hieman kalliimpia ja vi..umaisempia. Toisinsanoen kaikki on yksilöitä ja jos tyypilliset vikakohteet korjattu voi saada luotettavan auton pitkäksi aikaa. Tai sitten ei..

Lukoista en osaa sanoa että tarviiko olla kitka vai kiinteä lukko tai että tarviiko loppupeleissä ollenkaan.

Sitäkin miettinyt että onko suurta eroa ajo-ominaisuuksissa jos samaa mallia on pitkänä ja pätkänä. Esim pajerot ja terranot.

Esim tuo jeep wj vaikuttaa ihan pätevältä autolta mutta laittaa miettimään sen ongelmat. CRD koneissa suutin vuoto ja joissakin olosuhteissa ja autoissa ilmenee death wobblea kaiketi.

Korean ihmeistä saisi uudemman ja paremmin varustellun samaan hintaan. Arvelluttaa yleinen laatu ja erikoisosien saanti jos innostuu enemmän muuttelemaan autoa kuin korottaa tuuman pari palikoilla. Taloudessa on kyllä tällä hetkellä yksi korea Kia Ciitin, pikkuvikoja/ominaisuuksia tuntuu olevan. On kylläkin ajettu jo yli 300tkm niin hyväksytään että ei ole uusi auto enään.

Sillä ajattelin kysyäkin täältä kun näyttää olevan tietoutta useista merkeistä ja ei ehkä samanlaista merkkiuskollisuutta kuin merkkifoorumeilla.

Citykitymaasturit olen jättänyt pois laskuista. Ei nappaa semmoinen melkein maasturi mutta olen kuitenkin henkilöauto. Jättää kiinni vielä semmoiseen paikkaan mistä oikealla nelivedolla ja maavaralla pääsisi vaivattomasti etenemään.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.02.2018, 22:34
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Mulla oli Terraanon valinnassa vaakakupissa painavina se että se on vielä oikealla rungolla, vanhanaikaisella ikikestävällä moottorilla ja erillisellä keppinelivedolla.. Ei mitään sähkökytkentää tms vaan sellainen "lähes oikea" neliveto.

Mallistonsa viimeisiä, 2004 ja olen oikeinkin tykästynyt.. Kulutus on mulla ollu 8.5 takavedolla ajellessa, ens kesänä kiskotaan vaunua joten selviää miten sillon soppa maistuu

Näiden hinnat/kilometrit on jokseenkin järkevällä tasollakin.. Esimerkiksi tuollaisen bongasin sekunnin etsinnällä : https://www.nettiauto.com/nissan/terrano/9394598
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.02.2018, 09:59
hojo85:n Avatar
hojo85 hojo85 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 23.02.10
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja [peltsi Näytä viesti
Tosi offia ei ole tarkoitus alkaa ajamaan, pahimmat paikat mitä tulee mieleen voisi olla talvella. Loka-marraskuussa alkaa olemaan lunta jo sen verran että auraamattomilla teillä ei normaali autolla pääse helposti etenemään. Ja metsälle pitää kuitenkin päästä. Riippuen tietysti talvesta. Jäälle pitäisi päästä ajamaan kun lumitilanne sallii, yleensä joka talvena on autoja merellä näkynyt. Paikat mistä jäälle pääsee ovat yleensä niin huonossa kunnossa että jää helposti pohjasta kiinni normi autolla.
Sulanmaan aikaan enemmänkin maavara ratkaisee mihin pääsee ajamaan.

Ikäluokkaa mitä ajatellut niin 90-2000 luvulta. Tärkeämpää että auto olisi sisältä edes sinnepäin siisti ja ehjä, sekä kori ja runko edes kohtuu ruosteeton. Monet tämän hintaluokan autot näyttää siltä että sinne on jätetty rottia syömään ohjaamoa Ei sinänsä niin tarkkaa, tietysti ilmastointi, vakkari yms. härpäkkeet ei haitaksi ole. Takapenkeille ei ole tarvetta niin pakettiautona mensi. Lava-autoakin ajatellut, mutta ei vaikuta tavaroiden kuskaamiselle kovin kätevältä. Vavat ja aseet varmaankin mahtuu hyttiin mutta loput kamppeet pitäisi heittää lavalle. Ja se pressujen kanssa säätäminen ei jotenkin innosta. Toki saa rakenneltua kaikelaisia katteita ja laatikoita.

Ei saisi lukea mistään autosta mitään, vaan ostaa sokkona ja miettiä mitä tuli ostettua. Tarpeeksi kun kaivaa niin kaikissa on vikoja ja ongelmia, toisissa vain hieman kalliimpia ja vi..umaisempia. Toisinsanoen kaikki on yksilöitä ja jos tyypilliset vikakohteet korjattu voi saada luotettavan auton pitkäksi aikaa. Tai sitten ei..

Lukoista en osaa sanoa että tarviiko olla kitka vai kiinteä lukko tai että tarviiko loppupeleissä ollenkaan.

Sitäkin miettinyt että onko suurta eroa ajo-ominaisuuksissa jos samaa mallia on pitkänä ja pätkänä. Esim pajerot ja terranot.

Esim tuo jeep wj vaikuttaa ihan pätevältä autolta mutta laittaa miettimään sen ongelmat. CRD koneissa suutin vuoto ja joissakin olosuhteissa ja autoissa ilmenee death wobblea kaiketi.

Korean ihmeistä saisi uudemman ja paremmin varustellun samaan hintaan. Arvelluttaa yleinen laatu ja erikoisosien saanti jos innostuu enemmän muuttelemaan autoa kuin korottaa tuuman pari palikoilla. Taloudessa on kyllä tällä hetkellä yksi korea Kia Ciitin, pikkuvikoja/ominaisuuksia tuntuu olevan. On kylläkin ajettu jo yli 300tkm niin hyväksytään että ei ole uusi auto enään.

Sillä ajattelin kysyäkin täältä kun näyttää olevan tietoutta useista merkeistä ja ei ehkä samanlaista merkkiuskollisuutta kuin merkkifoorumeilla.

Citykitymaasturit olen jättänyt pois laskuista. Ei nappaa semmoinen melkein maasturi mutta olen kuitenkin henkilöauto. Jättää kiinni vielä semmoiseen paikkaan mistä oikealla nelivedolla ja maavaralla pääsisi vaivattomasti etenemään.
Ite kyl noilla asioilla tyytysin toyota lj malliin perusvarma ja jäykät akselit ja kierre jouset..itsellä metästys autona ollut parivuotta on näppärä kääntää ympäri ei tarvii paljoo tilaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Maasturi willys89 O/M/V Ajoneuvot 14 28.01.2013 02:30
Ostettu Maasturi ! hoojii O/M/V Ajoneuvot 9 22.01.2013 12:42
Ostettu Maasturi Tikru75 O/M/V Ajoneuvot 1 18.01.2013 09:24
Ostettu Maasturi -ja- O/M/V Ajoneuvot 12 17.06.2010 19:47
O:Maasturi O/M/V Ajoneuvot 0 09.04.2006 22:28


Sivu luotu: 09:07 (GMT +2).