![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jotain nykymersuja tulee säännöllisesti työmatkalla vastaan, niissä on jotkut ledit. Kaksi pallukkaa molemmin puolin ja häikäisee enemmän kuin amispoikien xenonit. Siis hajavaloa tulee, ei ne vissiin liian ylös ole säädetty. Muutaman kerran vilauttanut niille pitkiä, mutta minkä ne sille voi että on tehdasasennuksena tuommoset paskavalot.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Voi olla, että ne kehujat on hypäny 20v vanhasta autosta yhtä vanhoilla umpioilla uuden mersun rattiin, tuntuuhan ne silloin hyvältä. Itse en ole päässy niitä testaamaan.
Truck-liten umpioissa on myyjien mukaan 1300 lumenea ja ne voittaa ainaki useimmat vakiohalogeenit. Aiemmassa kommentissa ajattelin lähinnä lyhyitä valoja, että niille se 2000 lumenea on aika hyvä. Hyviin pitkiin se ei varmaan riitä. Mullaki on noiden ledien lisäksi 180w ledipaneeli, lumeneista ei tietoa mutta varmasti moninkertainen määrä. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lähivaloissa tehorajat mitataan nimenomaan lumenina, pitkissä puolestaan kandeloina ja niistä johdettuna suhdelukuna eli referenssinä. - amatyyr - |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Duunikaverin erikoismersussa on jotku autmaattisesti itteään säätelevät ledivalot. Aina käynnistyksen yhteydessä säätelevät ylös alas ja sitte asettuvat oikeaan tasoon kuormasta riippumatta. Kait ne on hienot ja tuntui valaisevan hienosti lumisessa talvi-illassa. Toivottavasti pysyvät ehjänä, ei voi olla halvat uusia kun veholta käy kyselemässä..!
![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Itse asiassa näin tekivät kaikki xenoneilla varustetut autot. Nykyään 25w polttimoilla riittää käsisäätö, kun valoteho on alle 2000 lumenia, 35-wattisilla automaattisäätö on edelleen pakollinen, samoin kuin pesurit. Ledeillä on ilmeisesti, tai ainakin luulisi olevan, samat vaatimukset.
- amatyyr - |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
- amatyyr - |
#10
|
||||
|
||||
![]()
”erikoismersuissa” eli jos on raksittu lisävarusteena (varmaan jo vakiona S:ssä ja ehkä E:ssäkin) valot säätyy myös sivusuuntaan, mutkissa tietenkin mutta myös suoraan ajettaessa, tunnistaa siis vastaantulijan, muokkaa valokuviota vauhdissa koko ajan silleen että se ei häikästy antaen oikeeseen reunaan niin paljon kuin pystyy, tunnistaa moottoritien = antaa erilaisen valokuvion silloin jne.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä! Hyvin erikoista! Valot seilaa niin että heikkopäisempää hirvittää. Blazerissa näytti joskus samalta kun oli vettä umpioissa ja teki äkkijarrutuksen seinän eteen!
![]() Mulle on piisannu onneks noi jeepin omat valot osramin polttimoilla. Maailmalla näkee kyllä porukan parantelevan niitä ties millä "projektoreilla", en tiiä sitte onko ne jenkkiversion orkkisvalot huonommat kuin nämä euroversion.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |