![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 250w napamoottorit eteen ja taakse ja akut reppuun vois olla hyvä möyrimiseen fätillä umpihankeen tai mutaan. Mut mä ajan mielummin luomuna. Halvempaa ja hyvää kuntoilua mulle, tekee hyvää!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kun rengas saadaan pyörimään joko sähköllä - nämä ei olekaan enää polkupyöriä: https://youtu.be/rV1bw2KN1z8 Tai polttomoottorilla: https://youtu.be/OdxFNY5Wvjc Rupee pääsee eteenpäin lumessa. Sähköllä sen voisi helpoiten saada pyörimään hidasta vauhtia. Netissä ei ole sattunut silmään oikeen yhtään videota, jossa on sellaista lunta missä mä olen tänä talvena jo ahkerasti ottanut tuntumaa, joka vastustaa etenemistä aika paljon. Voimaa rupeaa menemää välillä aika paljon kun taas kävellyillä poluilla on kevyt mennä. Itselle voi hyvinkin tulla idea järven rannasta kiivetä vaikka harjun päälle, jossa on radiomasto. 1000 watin pyörällä homma on täyttä urheilua, joskin se olis mulle sitä 500 cc kaksitahtikrossipyörälläkin. Viimeksi ajoin pientä luontopolkua ja katsoin vauhtia näytöstä, rupesi 15 kilometrin tuntinopeuskin tuntumaan vauhdikkaalta. Jos noin matalille vauhdeille saisi vedon optimoitua, ei tarvi kovin järeää akkua, eikä moottoria. Matti kirjoitteli: ”Vaihtais pois sit heti kun ei etenemiseen tarviis.” Veikkaan, et käy päinvastoin, että nälkä kasvaa syödessä ja yhä villimpiä ideoita tulee! Painavan akun kyllä voi haluta välillä jättää pois ja sehän onnistuu kyllä. Viimeksi muokannut tekniikkamies : 19.01.2018 15:20 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Juu takapyöräänhän menee jo ketjuilla voima mutta etupään veto puuttuu.
Ei vaan Whiten 5fat pro:n 150mm etuhaarukkaan suoraan saa moottoria kiinni kun on läpiakselilla.Suunnittelun alla hahloadapterit joilla yritetään passata jarrulevy kohdalleen ja rengas vielä keskelle haarukkaa. Etupyörä moottoreita fättiin ei vaan paljoa ole tarjolla. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse harjoitellut sellaista polkua, jossa on painekyllästetyistä pölkyistä portaita ja alaspäin olen jo oppinut ajamaan, mutta tekisi mieli ajaa ylöskin ja vielä ollaan vähän rajoilla riittääkö alakierrosvääntö moottorissa ja jaloissa, kun pito kuitenkin yllättävän hyvä kun paino rupeaa olemaan enemmän takarenkaan varassa. Pitää jyrkässä mäessä osata keventää keulaa pölkkyjen kohdalla. Tavikset varmaan olisi sitä mieltä, että ei voi ajaa pyörällä noita ylös. Vaikkei pyörästä kauhea tykki tulisikaan, on kiva jos sillä voi ainakin jonkin verta ajaa pelkällä sähkölläkin, voi hetken huilata tai ajaa helposti perse irti penkistä epätasaisen kohdan yli. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Sehän se onkin fätin onkelma jos perseen nostaa penkistä niin takapyörä sutasee heti.Just tässä auttais etuveto.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Alla on toistaiseksi 4,5 Juggernautit ja tällä kertaa kuskin + 1000 watin sähkövedon voimavarat loppui ennemmin kuin pito vaikka pientä sutimistakin ilmeni. Tämän päivän moottorikelkkajäljillä kuitenkin takaveto toimii hyvin, pitää paineet olla sopivat ja sopivat renkaat. Järven rantaa pitkin samasta kohdasta ajessa on tullut omatekemä polku ehkä kolmella ajokerralla. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Minä kokeilen kuitenkin sitä etuvetoa kun vain löydän sopivan moottorin. 750w oli suurin moottori joka ei vastusta pyörimistä ilman sähköavustusta mutta se oli takapyörään eikä sopinut etuhaarukkaan leveyden vuoksi.500w on nyt työn alla . Kerron kokemuksista kun saan valmiiksi,niistä ei vielä paljon tietoa löydy
|