![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Onko toi ihan normi digitaalinen vatupassi vai?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei vaan digitaalinen "angle finder". Löytyy esim. google hakusanalla wixey digitaalinen kulmamitta.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Woblailun syytä etsimään aurauksesta ja olihan sitä hulppeat 13mm. Raidetanko vaan niin jumissa että toista päätä ei saanut millään auki vaikka lämmitti. Lopulta jakoavain halkesi ja lopetin rojektin siihen, toinen pää jo pyöri. Jokerilta vahvemmat tangot tilaukseen ja samalla voi vaihtaa raidetangon päätkin uusiin.
Säädin aurauksen noin 3mm. Valitettavasti ei vaikutusta woblailuun mutta parempi ajaa maantiellä. Kovassa vauhdissa ei "hae". Pientä wobellusta on vieläkin mutta pitää sitä vielä tutkia kun saa uudet tangot ja raidetangon päät. Aurausta voisi laittaa vaikka sen ehdotetun 6mm ja katsoa muuttuuko mihinkään. Takapuskurin kimppuun. Poistin vakion mädän koukun rungon ja alkuperäiset vahvikkeet. Puskuriin reiät peruutusvaloja varten. Rälläköin myös puskurin päällä olevaa ylöspäin taivutettua lippaa matalammaksi kun takaluukku otti siihen kiinni. Tässä kun on tölvitty luukut ruttuun ja niitä on melkoa vaikea suoristaa kunnolla. Kaksi lisäpulttia puskurin kiinnitykseen. Valot paikallaan. Joskus pitää vielä tehdä tähän jenkkikoukku mutta en tiedä millaisia vahvistuksi pitää tehdä siihen että kestää 3500kg? Ehkä joku vakio sivutukien kaltainen viritelmä. Takatukivarsiin vaihdoin dobinsonin puslat. Vanhoista puolet oli jo irti metalliholkeistaan. Taaimmaiset korinkannakkeet oli pettäneet ja vaihdoin ne kummallekkin puolelle. Piti takaoven kohdalla olevat kannakkeet avata niin koppa nousi tunkilla sen verran että puslat sais vaihdettua. Uusi paikallaan. Kiinnitettynä. Alun perin ostin vain yhden puslan mutta onneksi tilasin toisenkin sillä sekin oli rikki mutta ei näkynyt vain päälle päin. Sitten mukavampiin hommiin. Tilasin Giggleltä 12v BOW2 moottorin. Moottori on vakiota pidempi ja rälläköin puskuria hieman että asennus helpottuu. BOW2 on 196 x 112. Olisi ehkä pitänyt ottaa BOW2+ mutta se on jo 220x112 ja olisi nippa nappa mahtunut. Säälin superwinchiä ja ajattelin että tuskin se kestää edes tuota normaalia kakkos mallia. Releboksi löysi paikkansa maskin takaa välijäähdyttimen päältä. Ohjaus on vain sisällä. Vinssille ei vielä tullut tappokatkaisijaa mutta pitää tutkia josko sellaisen saisi helposti tehtyä. Vinssi valmis. Laitoin vanhan 10mm narun paikalleen ja tuntuu olevan sopivan mittainen tuohon. BOW2 vaikuttaa melko nopealta mutta en ole vielä kokeillut oikeasti vinssaamista. Viimeksi muokannut mikjus : 17.01.2018 09:46 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kokeileppa säätää nollille tai milli pari haritusta. Mitkä muuten ohjearvot?
Ja onhan tuo vatupassi suunnilleen sama kuin renkaan halkaisia? Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 20.01.2018 08:35 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Onko noi tollaset Caster-platet siis ihan katsastuskelpoiset viritykset katukäyttöön? Pitääkö niistä olla joku todistus (TUV tms) vai voiko tollaset itsekin koneistaa ja ruuvata kiinni?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#6
|
||||
|
||||
![]()
”Akselistoon vaihdettavien osien tai osakokonaisuuksien soveltuvuudesta ajoneuvomalliin tulee muutoskatsastuksessa esittää selvitys (esim. ajoneuvon tai osavalmistajan edustajan antama lausunto tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antama dokumentti soveltuvuudesta).”
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Caster plateista riitti valmistajan myyntisivun tiedot.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vatupassissa mitat juuri renkaan mitoilla. Vaihdoin kuskin puolelta renkaat päikseen ja olin tyytyväinen kun woblaus katosi lähes kokonaan. Parin päivän päästä sitä taas oli. Renkaat hieman vuotaa ja paine ero aiheuttaa suuren osan wopelluksesta. Nostin paineet 3 baariin ja taas menee kohtuu hyvin. Täytyy vielä tarkistaa vanteiden suoruus ja beadlockkien keskitys. Renkaat pitäisi myös saada pitämään ilmaan mutta uskaltaako tuonne paikkavaahtoa laitaa kuulien kanssa? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
peura bj safaripeli | lampola | Maasturiprojektit | 14 | 03.04.2015 23:37 |
toyota hj 80 full time wd v. 1990 | lelu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2012 13:00 |
Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli | 0201346 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 28.09.2011 12:03 |
Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti | helenal | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.11.2009 18:08 |
Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) | pasleh | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.06.2009 19:24 |