![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Legendaa! Tulee heti vanhat kunnon jenkkisotaleffat mieleen. Thumps up!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Puoliovia jumpattu ja nyt pitäisi vain miettiä millä nuo päällystäisi kivan näköiseksi.
Jarruosiakin alkui tippumaan talliin. Lisää tulossa, mutta pulttaillaan näitä bolt on osia ensin kiinni. Taas olis perus bolt on. (Cut, Weld, Bolt on) Rattiakseli vähän edessä niin pakko tehdä mutka polkimeen. Vähän lisätukea koelautaan, jarruvalokytkin ja muuta hipistelyä. Maalit vielä päälle ja voi asennella paikalleen. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tulihan niitä osia Jenkkilästä.
Kiinnike on Jeep CJ5/7/8 ne tuli Ebayn kautta Muut tavarat tuli Summit Racingin kautta Etusatulat ADO-18FR583 Disc Brake Caliper, OEM Replacement, Natural Finish, Checker, Chevy, GMC, Jeep, Pontiac, Passenger Side Front (Mfr. #: 19140848) ADO-18FR584 Disc Brake Caliper, OEM Replacement, Natural Finish, Checker, Chevy, GMC, Jeep, Pontiac, Driver Side Front (Mfr. #: 19140849) Palat BEN-SBC52 Brake Pads, CT, Ceramic, Buick, Cadillac, Checker, Chevy, GMC, Jeep, Oldsmobile, Pontiac, Front, Set (Mfr. #: SBC52) Levyt BEN-PRT1155 Brake Rotor, Cast Iron, Solid, Front, International, Jeep, Each (Mfr. #: PRT1155) Nämä nyt vain muistutuksena jos joku alkaa samaan projektiin. Valmiit sarjat ovat jossain 600-1000 dollarin puitteissa. Nämä rojut oli sen 223 dollaria. Akseli siis pukeille, navat pois ja rumpujen jarrukilvet mäkeen. Säätämistä helpottamiseksi hommasin takapiirille (sinne jää rummut) säätimen ja etulevypiirille vastaventtiilin 2psi jousella. Navasta painoin vanhat pyörän pultit mäkeen. Huom jos rumpu on prässätty kiinni napaan pultit pitäisi porata ettei pääse reikä liian väljäksi. Tässä riitti prässillä painelu. Levyt tulee navan taakse kiinni ja pinta oli kyllä koneistetun näköinen, mutta kun töissä on nykyään sorvi niin pyöräytin vielä pinnat puhtaaksi ennen levyn asentelua. Pyörän pulteiksi tuli tilattua väärät, mutta ne sai onneksi helposti ja nopeasti nippeli.fi kautta. Tähän siis kannattaa käyttää CJ5/CJ7 levyjarrullisen pyörän pultteja. Ne keskittää levyn keskellä. Hyvin nuo näytti natsaavan toisiinsa. Tuohan menee ihan bolt on noilla osilla. Kääntöpäästä pitää vähän ottaa rälläkällä, että satula mahtuu liikkumaan. Lisäksi rasvan täyttötulppa pitää vaihtaa matala asenteiseen (1/2 bspp näytti sopivan). Nyt vaan odotellaan uusia laakereita postilta niin pääsee niputtamaan navan kasaan. Sähköjä myös tullut vähän tehtyä kun osia odottelin. Volttimittari ja pari USB-latauspaikkaa tuli samalla. Taakse tuli hommattua Intian pojilta takavalot. Kyllä taas tuli raavittua päätä, että onko pakko metsästää netin halvimmat osat. Meni siis lampuista kaikki piuhat ja valojen poterot uusiksi, ei siis ihan halvimmat ollut enään... Taas hommat jatkuu kun pääsee talliin. Takajarrujen nauhatkin tuli niitattua ensimmäistä kertaa kenkien päälle, hyvin onnistui. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
On se perkele kun pitää aina metsästää se netin halvin osa. Näiden Intiasta tulleiden takavalojen kanssa on jo painittu nyt kymmeniä tunteja yhteensä. Tämä kaikki huomatakseni, että nämä on ihan hanurista... Sen verran meni hermo, että nämä on nyt tallin nurkassa ja unohdettu kokonaisvaltaisesti.
Siirryttiin takaisin orkkikseen ja hyvä niin. Nyt on leimalle vaadittavat valot jiirissä eikä muitakaan sähkötöitä ole. Toki jos halajaa lisävaloja niin ne pitää katsoa vielä erikseen. Jarrut on nyt kaikki asennettu ja ilmattu alipaineella. Alkoihan se poljintuntuma sieltä löytymään. Vielä tarvitaan säätö takarummuille ja loppuilmaus. Samalla tuli soviteltua CJ3B:n kumeja alle ja ihan hyvin ne sinne mahtuu. (vapaavirtaussuodatin on nyt vain tuossa kun ei ollut orkkispurkkia mukana, katsotaan jos siihen keksii jotain fiksumpaa) Tätä kuvaa katsellessa tuli mieleen, että tuo puskuri lähtee kun saan vinssin päätettyä. No vinssiksi päätetty 13000lbs naruvinssi. Nämä niitä kiinalaisia, mutta katsellaan miten kestää. Onhan tuossa voimassa vähän laskettu varaakin reilun tonnin pulkkaa varten. ![]() Auto siis alkaisi olla leimakunnossa, mutta nyt onkin kevät aikaa varustella ja hipelöidä kaikkea kivempaa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Eipä ole tänne tullut niin paljoa päiviteltyä, mutta auto on aikalailla valmis. Jos nyt nämä ovat ikinä valmiita.
Vinssipuskuri ja vinssi tuli asemoitua keulille. Pelkääjälle kauhukahva, huomaa naamari koeajoa varten ilman kilpiä. ![]() Sitten alkoi kahistuttamaan katon puute jos vähän jossain kokeilee rajoja, family häkki siis taakse. Taistolta tuli joskus projektikuntoinen sotawillyksen takapenkki ostettua. se pääsi nyt tehtäväänsä. Lentokonevyötkin tuli paitettua kaikille penkeille. Sitten ei jäänytkään muuta kuin käyttää leimalle katista. Aika varaukseen Tattarisuolta Matilta. Kaikki oli reilassa, vaikkakin oli vähän käyntiongelmia väärien tulppien takia. Leima siis tuli ja ei muuta kun nauttimaan kesäkelistä niin ja toki Willyksestä. Huomaa poistettava raitisilmasuodatin. ![]() Lapsia kyytiin ja montulle testailemaan vanhusta. Insat kun olivat lainassa CJ3B:stä niin pitihän CJ5 saada omat kumit. Setti siis 31X10,5X15 mutikoita alle. Vähän on kokoeroa pinnatuilla 31¨ insoilla. Olipa iso ero ajettavuudessa pinnatut vs ei pinnatut, vaikea arvata kumpaan suuntaan... Nyt on molemmilla vehkeillä sitten maastukumit alla. CJ3B muuten leimattu myös ja kaupan. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sun projekteja on ilo seurata
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
HIENO! Itsekkin sain oman willyksen tänäkeväänä vappuajoille. Vuosimallia 55
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
...mitä helv...iä??? ...näkyykö hanskakotelosta hevosenpää ![]() ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ai tämä olikin sinun autosi joka meni Hyvinkään Motonetin suuntaan viikko sitten. Hienossa kunnossa on!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan cj5/willys osia | arzi198 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 21.10.2013 17:30 |
Willys cj5 1955 kaasari | Arska66 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.08.2011 10:49 |
Jeep Willys -57 | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.01.2010 19:38 |
Ostetaan -57 willys jeepin osia | timppat | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.01.2009 21:03 |
Ostetaan -57 willys jeepin osia | timppat | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.11.2008 19:04 |