Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.01.2018, 19:02
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

No siinähän ajat agendaas etiäppäin, jos kerran kukaan muu ei ymmärrä mistään mitään.
Kantsisko jatkaa vaikka tuolla tiede-foorumilla, täällä saat vaan vittuilua aikasex.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2018, 23:12
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.419
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petroman Näytä viesti
No siinähän ajat agendaas etiäppäin, jos kerran kukaan muu ei ymmärrä mistään mitään.
Kantsisko jatkaa vaikka tuolla tiede-foorumilla, täällä saat vaan vittuilua aikasex.
Tän Carpsin agenda vähän muutoinkin ihmetyttää kun kaverin kaikki postaukset OFFIPALSTALLA on ollut pelkästään tätä samaa.... mikähän tässä on ylipäänsä taustalla tai tavoite??? Muu kuin trollaus, mutta jotkuthan saa siitäkin pieniä
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2018, 06:26
Carps Carps ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.17
Sijainti: oulu
Viestit: 87
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petroman Näytä viesti
No siinähän ajat agendaas etiäppäin, jos kerran kukaan muu ei ymmärrä mistään mitään.
Kantsisko jatkaa vaikka tuolla tiede-foorumilla, täällä saat vaan vittuilua aikasex.
Vittuilevat luuserit eivät suostu argumentoimaan faktoista koska silloin heille jäisi hopealusikka käteen.
Eduskunta on se oikeasti vaikuttava paikka asialle. Ehdotukset eivät mene läpi tykkäämisien määrällä vaan tutkimustuloksiin perustuvilla vastaansanomattomilla perusteluilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2018, 10:13
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Carps Näytä viesti
Vittuilevat luuserit eivät suostu argumentoimaan faktoista koska silloin heille jäisi hopealusikka käteen.
Eduskunta on se oikeasti vaikuttava paikka asialle. Ehdotukset eivät mene läpi tykkäämisien määrällä vaan tutkimustuloksiin perustuvilla vastaansanomattomilla perusteluilla.
Jotenkin alkaa tuntua et joillekin ei oo jääny minkäänlaista lusikkaa.

Tutkimukset joilla tutkitaan uudempia autoja, mitä virkaa niillä on? Ei mitään koska pääosa autoista on yli 10v vanhoja joissa ei ole säännöllistä huolto-ohjelmaa.

Kukas noista tienvarsitarkastuksista huolehtisi? Yli 15vuotta oon rekkaa ajanut ammatikseni ja 2 kertaa on katsastusmiehet tarkistanut tienvarsilevikkeellä oman ajokin kunnon. Ja molemmat kerrat oli silloin kun liikkuvapoliisi oli vielä olemassa.

Omalta kohdalta voin sanoa että jos tuo katsastuspakko joskus poistuu niin mie hommaan jostain Sisun XA180-miehistönkuljetusvaunun (ajolupa löytyy) koska perheellisenä en halua ottaa riskiä jos joku katsastamaton katiska hajoaa kesken ajon ja ajautuu omalle kaistalleni.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2018, 11:15
siffo siffo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.03.09
Sijainti: Sipoo
Viestit: 62
Perusasetus

En ole jaksanut noita tutkimuksia edes katsoa, mutta miksi edes tutkitaan katsastuksen vaikutusta johonkin onnettomuustilastoihin? Eikö se nyt ole selvä että viallisella autolla ajeleminen on vaarallisempaa kuin ehjällä? Joten riittäisi että jätetään tarpeeksi kattavalta määrältä autoja katsastus yhtenä vuonna väliin ja seuraanava vuonna katsotaan tuleeko tälle osalle autoja enemmän hylkyjä kuin vastaavalle verrokkiryhmälle joka on katsastettu edellisenäkin vuonna. Veikkaisin että tulisi ja näin olisi selvästi todistettu että vuosittain katsastamisesta on hyötyä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.01.2018, 12:19
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja siffo Näytä viesti
mutta miksi edes tutkitaan katsastuksen vaikutusta johonkin onnettomuustilastoihin? Eikö se nyt ole selvä että viallisella autolla ajeleminen on vaarallisempaa kuin ehjällä?
Näkisin asian niin, että tutkimuksessa keskitytään sellaiseen, joka on dokumentoitavissa ja toistettavissa, se on silloin "tieteellisempi". Vähän kuin matematiikka, joka menee oikein kun toimitaan juuri tietyllä tapaa, muttei sillä ole niin väliä onko tulos hyödynnettävissä arkielämässä.

Ilmeisesti uusimmilla autoilla ajetaan eniten ja vialliset autot jää vähemmälle ajolle.

Tieteelliset tutkimukset vaikka jonkin yliopiston puitteissa on suunnattu enemmän tieteeliselle yhteisöllä kun taas muuallakin voidaan tutkia asioita, vetää johtopäätöksiä. Esim. autolehdissä on testejä, jotka ehkä joiltain osin on tieteellisistä lähtökohdista tehtyjä, mutta ei kaikilta osin. Niissä on otettava huomioon, että lehteen saadaan julkaistua sisältöä, jolla on tarpeeksi lukijoita.

Tämä asia mistä nyt keskustellaan on siinä mielessä hassu koska enemmistöllä lienee kokemusta vaihtelevassa kunnossa olevista autoista. Käytännössä koeteltua testitulosta on niin paljon, että yksi tieteellinen tutkimus ei helposti kiilaa sen edelle. Tieteellinen tutkimus voi kuitenkin antaa eväitä uudelle tutkimukselle, mutta jos oletetaan, että tutkimuksessa tutkitaan, jotain josta on arkielämässä hyötyä ja myös bisnestä, pitää tutkia jotain riittävän merkittävää kuten akkuteknologiaa ja sitä, että autoihin saadaan enemmän "älyä" vaikka välttämään törmäykset.

Katsastuksen vaikutuksiakin voi tutkia, mutta se on kansallisella tasolla kuitenkin sen mittakaavan asia, josta lain valmistelija uskaltaa valmistella vaikka ei niin paljoa tieteellistä tutkimusta olisikaan.

Siitä voidaan tehdä havaintoja miten hyvin ihmiset oma-aloitteisesti huolehtii autosta kun otetaan selvää minkälaiset renkaat on alla. Joka lähtöön löytyy.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.01.2018, 17:31
Carps Carps ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.17
Sijainti: oulu
Viestit: 87
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja siffo Näytä viesti
En ole jaksanut noita tutkimuksia edes katsoa, mutta miksi edes tutkitaan katsastuksen vaikutusta johonkin onnettomuustilastoihin? Eikö se nyt ole selvä että viallisella autolla ajeleminen on vaarallisempaa kuin ehjällä? Joten riittäisi että jätetään tarpeeksi kattavalta määrältä autoja katsastus yhtenä vuonna väliin ja seuraanava vuonna katsotaan tuleeko tälle osalle autoja enemmän hylkyjä kuin vastaavalle verrokkiryhmälle joka on katsastettu edellisenäkin vuonna. Veikkaisin että tulisi ja näin olisi selvästi todistettu että vuosittain katsastamisesta on hyötyä.
On tyhmää jättää samalla tutkimatta se itse asia, eli mitä katsastusrahoille saadaan vastineeksi. Montako onnettomuutta estetään ja mikä on oikea katsastustiheys.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.01.2018, 17:26
Carps Carps ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.17
Sijainti: oulu
Viestit: 87
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
Jotenkin alkaa tuntua et joillekin ei oo jääny minkäänlaista lusikkaa.

Tutkimukset joilla tutkitaan uudempia autoja, mitä virkaa niillä on? Ei mitään koska pääosa autoista on yli 10v vanhoja joissa ei ole säännöllistä huolto-ohjelmaa.

Kukas noista tienvarsitarkastuksista huolehtisi? Yli 15vuotta oon rekkaa ajanut ammatikseni ja 2 kertaa on katsastusmiehet tarkistanut tienvarsilevikkeellä oman ajokin kunnon. Ja molemmat kerrat oli silloin kun liikkuvapoliisi oli vielä olemassa.

Omalta kohdalta voin sanoa että jos tuo katsastuspakko joskus poistuu niin mie hommaan jostain Sisun XA180-miehistönkuljetusvaunun (ajolupa löytyy) koska perheellisenä en halua ottaa riskiä jos joku katsastamaton katiska hajoaa kesken ajon ja ajautuu omalle kaistalleni.
Kuvitteletko että tiede ei ole totta. Kirjoitat liikaa roskaa. Jotenkin alkaa tuntua et joillekin ei oo jääny minkäänlaista lusikkaa.
Tutkimuksessa tutkittiin kaikkia autoja. Tutkimuksessa oli mukana myös autoja jotka eivät käyneet tienvarsikatsastuksessakaan ja nekään eivät lisäänneet onnettomuuksein määriä. Voi hyvinkin olla että tienvarsikatsastuksen uhkakin on vaikuttamatonta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kesäajasta luopuminen - Kansalaisaloite. TOPPAHOUSU Chit-Chat 39 30.03.2019 07:21
Trafin sivut ei toimi Hcet Chit-Chat 14 27.12.2016 22:06
Trafin poikkeusluvat ovat henkilökohtaiset, ei auton Kovakalu69 Chit-Chat 11 22.09.2015 15:18
Kansalaisaloite eurosta äänestykseen patroltd Chit-Chat 1 16.07.2015 22:52
Kansalaisaloite ampumaratojen puolesta Rak Chit-Chat 20 13.07.2013 21:47


Sivu luotu: 00:10 (GMT +2).