Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 29.12.2017, 14:17
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Perusasetus

Miten on mahdollista että valokuitunetti on näin altis huonoille keleille, eikö se helevatan piuha ole maan alla niin ei luulis tykkypuut paljon sitä lankaa rassaavan...

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vanha 29.12.2017, 14:55
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Miten on mahdollista että valokuitunetti on näin altis huonoille keleille, eikö se helevatan piuha ole maan alla niin ei luulis tykkypuut paljon sitä lankaa rassaavan...
Ei kai valokuidun pitäisi olla mitenkään riippuvainen säistä ? Tai näin olen antanut itseni ymmärtää. Ja ainakin mainosmiesten mukaan sieltä puskee bittejä koko ajan samaa tahtia.
Vanha 29.12.2017, 18:35
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ei kai valokuidun pitäisi olla mitenkään riippuvainen säistä ? Tai näin olen antanut itseni ymmärtää. Ja ainakin mainosmiesten mukaan sieltä puskee bittejä koko ajan samaa tahtia.
Pattereillako se kuitu toimii, vai miten niin ei sähköjen pätkiminen jossain ketjun välillä siihen vaikuttaisi?

En ole kyllä perehtynyt yhtään koko kuidun toimintaan, mutta tuntuu oudolta että toimisi "itsestään" jos jommassa kummassa päässä, tai välillä sähköt poikki
Vanha 29.12.2017, 20:07
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Pattereillako se kuitu toimii, vai miten niin ei sähköjen pätkiminen jossain ketjun välillä siihen vaikuttaisi?

En ole kyllä perehtynyt yhtään koko kuidun toimintaan, mutta tuntuu oudolta että toimisi "itsestään" jos jommassa kummassa päässä, tai välillä sähköt poikki
Niin siis kai se sähköä tarvii, olipas taas aivopieru. Jotenkin ajattelin vaan säätilaa
Vanha 29.12.2017, 20:41
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Perusasetus

No sanotaan näin että itse kun olen nuita optisia vehkeitä värkänny niin testerissä oli 320 km kuitua ja kyllä se data tuli virheettömästi läpi. Kyseessä nokia SDH vehkeitä runkoverkkoon erbium laserilla.
Vanha 29.12.2017, 21:36
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60_Jussi Näytä viesti
No sanotaan näin että itse kun olen nuita optisia vehkeitä värkänny niin testerissä oli 320 km kuitua ja kyllä se data tuli virheettömästi läpi. Kyseessä nokia SDH vehkeitä runkoverkkoon erbium laserilla.
No tulee läpi varmasti, mutta mitäs jos siellä toisessa päässä on mykkä laite, jonka pitäisi lähettää...eikai se tyhjästä nyhjäise tietoa kuitukaan? Siis joku "konesali" pimeänä välillä, niin tuskin data liikkuu
Vanha 29.12.2017, 22:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Kyllä meillä ainakin armeijan kelapersehommissa vuonna 2000-2001 meni kuitu pimeäksi, jos välissä oli asema jonka käyttäjä unohti tankata jumppakuution, myös voimakoneeksi tai aggregaatiksi kutsutun aparaatin joka tuottaa sähköä viestiasemalle joka vastaanottaa, jakaa ja jatkolähettää valokuidun tarjoamaa viestiliikennettä.

Mä jotenkin kuvittelisin, että ei tekniikka ole vielä niin pitkälle kehittynyt, että valokuitu kuljettaa myös tarvitsemansa sähkövirran mukanaan mitä siellä alku- ja loppupisteen välisillä keskuksilla tarvitaan

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 29.12.2017 23:12
Vanha 27.01.2018, 19:00
4WD 4WD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 06.09.04
Sijainti: Lounais-Suomi, Finland.
Perusasetus

Auton johtosarjojen muutokset

Ihmetyttää suzukin muunnellut johtosarjat:

Tähän mennessä löytynyt 20 relettä, mm torvelle ja öljynpaineen merkivaloille on omat releet.
Ota tuosta sitten selvää...kaikki alkuperäiset johdot poistettu ja tehty uusiksi, miksi?
Viestiketju on lukittu

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kerro mikä vituttaa vuonna 2013 Ewerglade Chit-Chat 1816 01.01.2014 17:16
Kerro mikä vituttaa vuonna 2012! Rompe1 Chit-Chat 1140 03.01.2013 18:50
Ostettu HALPA, eli lähes ilmainen auto kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 6 07.12.2012 12:46
kerro mikä vituttaa tjl Chit-Chat 4977 12.04.2012 08:28
pajeron kardaani ihmetyttää... Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 26.08.2009 17:55

Sivu luotu: 02:09 (GMT +2).