![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuo "kirnuamisvaiva" ei liity hehkuihin vaan siihen että common-rail systeemiin pitää saada nostettua tietty ruiskutuspaine (~250-300bar) että moottori voi käynnistyä, vasta sen jälkeen moottoriohjain alkaa ohjaamaan suuttimia auki. Ja "railipaine" ei muuten nouse kuin startilla moottoria pyörittämällä. Toinen käynnistysviiveen aiheuttaja on moottorin asento-anturit. Moottoriohjaimen pitää tietää kampi ja nokka-akseleiden asento ennenkuin käynnistymislupa tulee. Jos noita ei tule niin moottoriohjain ei tiedä ruiskutuksen aloituskohtaa, eli ruiskutusennakkoa. Ehjä kunnossa oleva common-raili lähtee kyllä nollakelissä ja pikku pakkasessa käyntiin ilman hehkujakin. Mitä pienempi ruiskutuspaine (syöttöpumpulliset esi/etukammio moottorit huonoimpia) sitä huonommin ne kylmästä ilman esilämmitystä käynnistyvät.
Viimeksi muokannut Mika_T : 09.12.2017 12:02 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jakoremmin vaihto | KerT | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.01.2013 20:13 |
tuulilasin vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 08.11.2012 20:02 | |
tekniikan vaihto? | haapja | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 31.01.2008 01:18 |
Jakohihnan vaihto | juza | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 29.05.2006 22:16 |
Merkin vaihto | wannabee | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 22.02.2005 13:55 |