![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Verkonvaihtokytkimen on oltava semmonen, että missään tilanteessa ei käyttövirheen tai laiterikon vuoksi ole mahollista syöttää verkon suuntaan sähköä. Tästä syystä kontaktoriviritykset ei missään nimessä käy ja sen tosiaan pitää olla vaihtokytkin. Joku tarkempi määräys mut myös jo ihan arkijärki sanoo, että 1-0-1 tyyppinen kytkin on hyvä, niin käy laitteisto kylmänä eri syöttöjen kytkemisten välissä, eikä tarvi miettiä synkronointia. Nyt en kyllä aio kaivaa määräyskirjaa esiin kattoakseni pykälän numeroa. Kiinteitä sähköasennuksia luonnollisestikaan ei saa tehdä ilman pätevyyksiä ja tämmösen asentaminen mökin seinään mittakeskuksen viereen vois olla vähän paikasta riippuen tunnista puoleen päivään askartelu. Jotta tää ei nyt jää ihan vaan huuteluks ni linkkaan sopivia tuotteita, jotka toki voi yksivaiheiseksikin kytkeä. Näitä siis ei käytännössä valmisteta muuten kun kolmivaiheisina. DIN-kiskoon 63A vaihtokytkin, joka kaipaa kaverikseen tietty koteloa https://www.finnparttia.fi/epages/fi...ducts/VK363DIN Täysin valmis ja kallis purnukka 3~16A syöttöliittimellä ja indikaattorivalolla https://www.finnparttia.fi/epages/fi...oducts/VK516KP
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Paattiin laitettiin aikoinaan kontaktori verkonvaihtokytkimeks maasähkökaappiin, karkas uudesta 2,5/5 kw invertteristä toimintasavu heti koekäytöllä....en suosittele!!
![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |