Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.12.2017, 20:15
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Slip yoke kardaanin ja tuplanivelellisen risteytys on haastava sen ylemmän ristikon kohdalla. Tein joskus kokeeksi nyrkit ja kyrpä tyyppisen koevedoksen ja hetken päästä vaihtu takas tavalliseen (hieman jatkettuun) kardaaniin.
Mikä siinä mätti?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.12.2017, 20:53
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Jeepin oman slipyoken kiinnittäminen tohon tuplaniveleen kotikonstein on melko mahdoton toteuttaa järkevästi niin että olisi luotettava. Koneistettuja osia vaatis että sais kunnollisen niin sama sitten jo laittaa sye kitti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.12.2017, 21:05
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Jeepin oman slipyoken kiinnittäminen tohon tuplaniveleen kotikonstein on melko mahdoton toteuttaa järkevästi niin että olisi luotettava. Koneistettuja osia vaatis että sais kunnollisen niin sama sitten jo laittaa sye kitti.
e-baysta näyttäisi löytyvän ihan tehdastekoista osaa ellei sitten tuo mun jatkokysymys onnistu. En tiedä onnistuuko kasaamaan tuplaniveltä niin että on molemmin puolin kiinteät korvakkeet, mulla olisi kyllä tarpeeksi osia.

http://gojeep.willyshotrod.com/HowtoSYEconversion.htm
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.12.2017, 22:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tuplaristikko pitää käytännössä olla yläpäässä (takalähdössä), ja siellä päässä on myös slip yoke mihin sitä tuplaristikkoa ei vaan normipalikoilla sovita.

Homma vaan on niin, että on halvempaa hommata SYE- kitti ja laittaa sen kanssa etukardaani taakse. Yleensä etukardaani menee SYE:n kanssa XJ:ssä paikalleen jokseenkin sellaisenaan. Jos ei, niin kardaanin lyhennys tai pidennys.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.12.2017, 22:47
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Siis jos se slip yoke on ainoa ongelma niin se lienee tuossa https://www.ebay.com/itm/-/182687005474
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.12.2017, 00:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No mutta kardaanin pitää olla kiinteä jos on slip yoke jakiksessa. Ja toisaalta perän pinionikulmakin pitää vielä kääntää tuplaristikkovetaria varten.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.12.2017, 00:52
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Pinionin kulma lienee sinun jo kääntämä (se Ford 8.8).

Tuohan oli se ekan postauksen aihe juurikin eli kun kardaanin liuku on lyhimmillään niin mitta täsmää paikalla olevan kiinteän kardaanin mittaan, eli käytännössä kardaanin liuku voi vain pidentyä jolloin yoke toimii suunnilleen niinkuin nytkin.

Mutta lyhyesti, tilasin jo sen yoken joka sopii etukardaanin tuplaniveleen. Katsotaan kuin käy.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 11:26 (GMT +2).