![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pitäisi mennä 32" x 11.50" kumit, jos on se 225/75 R16 lappu mitä joskus on jostain saatu, liittyen UP- country pakettiin. Tuo koko olisi 744mm, mihin 77m lisää = 821mm Käsittääkseni Trafin tyyppitiedoissa suurin koko on 225/75 R15 - STRO- taulukot on hävinneet netistä kuin pieru saharaan, mutta se on n.718mm, ja siihen 77mm = 795mm. 31" rengas = 787mm 32" rengas = 812mm 33" rengas = 826mm ^- eivät ole suoraan STRO:sta, mutta tarpeeksi lähellä että saa arvion. Ilman kikkailua onnistuu 31" x 10.50", ja tuolla 225/75 R16- lapulla (tai jos se löytyy trafin tiedoista) menee 32 x 11.50" rengas. Millikokoisia on nyt vähän nihkeä katsoa, kun ei näe STRO- kokoja. Millisissä ne on vähän erikoisia...
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Tuplaristikko kardaani
Mittailin tänään kardaaneita ja huomasin että ainakin se etukardaani joka on tallilla on lyhimmillään saman mittainen kuin orkkis takakardaani. Onko kukaan vaan laittamut etukardaanin jatkeeksi slip yoken ja pannut taakse? Siellähän sen pitäisi pysyä kun liuku ei lyhyemmäksi mene. Mikä voisi olla ongelma?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Jatkokysymys
Voiko kahdesta tuplanivelestä kasata sellaisen että ei tarvitse sankamallin yokea? eli kasata puolikkaat ristiin? Ei tarttis hankkia sangallista slip yokea (joita kyllä e-bayssa löytyy)
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mikä siinä mätti?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jeepin oman slipyoken kiinnittäminen tohon tuplaniveleen kotikonstein on melko mahdoton toteuttaa järkevästi niin että olisi luotettava. Koneistettuja osia vaatis että sais kunnollisen niin sama sitten jo laittaa sye kitti.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://gojeep.willyshotrod.com/HowtoSYEconversion.htm |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuplaristikko pitää käytännössä olla yläpäässä (takalähdössä), ja siellä päässä on myös slip yoke mihin sitä tuplaristikkoa ei vaan normipalikoilla sovita.
Homma vaan on niin, että on halvempaa hommata SYE- kitti ja laittaa sen kanssa etukardaani taakse. Yleensä etukardaani menee SYE:n kanssa XJ:ssä paikalleen jokseenkin sellaisenaan. Jos ei, niin kardaanin lyhennys tai pidennys.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |