Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.11.2017, 12:19
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Tuossa pieni ääninäyte Jeepistä.

9.12 olis nyt sitten tämän kikottimen kanssa tarkoitus tulla vähän Kulmakorpeen harjoittelemaan ja tutustumaan tähän harrastukseen. Joten toivottavasti siellä tavataan tähänkin threadiin kirjoitelleita ihmisiä, niin saa nimimerkeille kasvoja.

JAMANT:lla tuossa käytettiin nosturilla ja katseltu vähän yleisilmettä eikä nyt mitään kovin hälyyttävää löytynyt. Kuulemma ihan on vakioreittikelpoinen kulkine. Suurikiitos JAMANT:lle kuntotarkastuksesta.

Kyllähän siellä Timo_L juurikin nuo CV nivelet löyty, joten runtataan sitten niillä niin pitkään kuin kestää Tuossa sinun rakentelu topiccia lukeneena sain lisää innostusta tuon alustan kunnostukseen ja rakenteluun.

Muuta mitä löytyi niin yksi abs-anturin johdon eriste on rikkoutunut, eli kohta vaihdon tarpeessa, kuskin puolen etuvetarin kumi paskana, jakolaatikosta tais tihkua punaista öljyä, etuperän huohottimen letku oli irti ja laitettu nipparilla kiinni osoittamaan taaksepäin, jarruputket alkaa olemaan kohta ehtoo puolella, alusta on ollut vetelä jo pidempään ja ohjauksessa on väljää. Eli perus remppaa tiedossa

Meinasin vähän että kun tämä hajoaa kuitenkin nyt Kulmakorvessa, niin sitten saisin auton liikennekäytöstä VEKS ja johonkin pukeille talveksi ja pääsisi toteuttamaan unelmia aina kun aika antaa myöden.


Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.11.2017, 13:27
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Hauskat alapuolelta noi pakoputket, oikean puolen putki tekee vaimentajan jälkeen semmoisen tiukan 180° käännöksen ja sitten reilun 90° käännöksen, ahistaa varmasti, mutta äänimaailma on kohdallaan....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.11.2017, 14:05
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Hauskat alapuolelta noi pakoputket, oikean puolen putki tekee vaimentajan jälkeen semmoisen tiukan 180° käännöksen ja sitten reilun 90° käännöksen, ahistaa varmasti, mutta äänimaailma on kohdallaan....
Pitääkin laittaa oikein kuva siitä käyrästä tänne.
Nyt kun mainitsit niin sen mutkan saisi varmasti oikaistua ettei olis niin hurjaa U-käännöstä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.11.2017, 08:22
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Tuossa pieni ääninäyte Jeepistä.
Mulla ei toi tuubi-linkki näkynyt ollenkaan - lieneekö vika selaimessa (Explorer) - mutta tällä linkillä toimii: https://www.youtube.com/watch?v=gOLfb7sZDF4

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Muuta mitä löytyi niin...jakolaatikosta tais tihkua punaista öljyä...
Olikohan jo aiemmin puhetta, että pitää olla keltasta joko Moparin omaa NV247-yhteensopivaa öljyä tai sitten Tutelan Powergear 4:sta, jos mielii että etuakseli vetää niin kuin pitää. Olihan se Moparin öljy muuten keltasta, olihan?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Meinasin vähän että kun tämä hajoaa kuitenkin nyt Kulmakorvessa
Jos etukardaanin jakolaatikon puoleinen CV on ehjänä reissun jälkeen, niin matka nuotiopaikalta eteenpäin on katkennut kohtuullisen pian.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.11.2017, 20:24
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Olikohan jo aiemmin puhetta, että pitää olla keltasta joko Moparin omaa NV247-yhteensopivaa öljyä tai sitten Tutelan Powergear 4:sta, jos mielii että etuakseli vetää niin kuin pitää. Olihan se Moparin öljy muuten keltasta, olihan?
On näistä öljylaaduista ollut jonkin verrankin puhetta mutta ei muistaakseni tässä ketjussa. Pyysin kyllä korjaamoa vaihtamaan ne ja mainitsinkin siitä että se on tarkka siitä mitä laatua sinne laitetaan. Tosin laskussa ei ollut jakiksen öljyistä mainintaa joten oletan ettei niitä vaihdettu.
Se on siis myös seuraavissa huoltotoimenpiteissä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jos etukardaanin jakolaatikon puoleinen CV on ehjänä reissun jälkeen, niin matka nuotiopaikalta eteenpäin on katkennut kohtuullisen pian.
Jotenkin kyllä jo odotan että se nivel laukeaa. Tästä on ollut sen verran puhetta. Voidaan sitten nauraa sille yhdessä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.11.2017, 07:51
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
On näistä öljylaaduista ollut jonkin verrankin puhetta mutta ei muistaakseni tässä ketjussa. Pyysin kyllä korjaamoa vaihtamaan ne ja mainitsinkin siitä että se on tarkka siitä mitä laatua sinne laitetaan. Tosin laskussa ei ollut jakiksen öljyistä mainintaa joten oletan ettei niitä vaihdettu.
Se on siis myös seuraavissa huoltotoimenpiteissä.
Joo ei sitä oikeaa öljyä joka huoltamolla tiedetä, kun eivät tiedä sitä kaikissa merkkihuollossakaan. Hommaat ölpät itse joko Jamantilta tai suoraan maahantuojalta niin ei tarvitse arvuutella.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Jotenkin kyllä jo odotan että se nivel laukeaa. Tästä on ollut sen verran puhetta. Voidaan sitten nauraa sille yhdessä
Emmää sitä vahingonilosta korosta, vaan ihan turhasta potutuksesta kaverin puolesta. Toivottavasti se sitten vain nitkahtaa, eikä pullahda kokonaan irti. Saattoi toisaalta olla niinkin ettei se pääse kokonaan irtoamaan, mutta pelkkä ajatus moisesta hirvittää. Takavetoisella Kulmakorvesta tuskin pääsee pois kuin vinssaamalla ja kotimatka kovin rikkonaisella kardaanilla voi olla melkoista tuskaa. Voihan olla että kaikki menee ihan hyvin ilman mitään ongelmia, mutta varoitin ainakin. Nauretaan sitten sille.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.11.2017, 12:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Pari kertaa olen tullut Kulmakorvesta takavetona takamaastosta, kesäkuivalla meni vakioautoreittiä kun muutaman paikan ajoi vähän reippaamalla vauhdilla
Kotimatkan osaltahan ei ole ongelmaa, kun ottaa vaan sen kardaanin irti..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.11.2017, 15:19
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Pari kertaa olen tullut Kulmakorvesta takavetona takamaastosta, kesäkuivalla meni vakioautoreittiä kun muutaman paikan ajoi vähän reippaamalla vauhdilla
Kotimatkan osaltahan ei ole ongelmaa, kun ottaa vaan sen kardaanin irti..
Joo tulee kyllä työkalutkin mukaan 😅
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.11.2017, 15:23
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Pari kertaa olen tullut Kulmakorvesta takavetona takamaastosta, kesäkuivalla meni vakioautoreittiä kun muutaman paikan ajoi vähän reippaamalla vauhdilla
Kotimatkan osaltahan ei ole ongelmaa, kun ottaa vaan sen kardaanin irti..
Kyllähän se menee kun on kokemusta ja tietää miten ajetaan, mutta kun kaverilla on neitsytmatka ja maasto kaikkea muuta kuin kuiva.

Pitää lyöttäytyä kokeneen vetäjän letkaan, jossa on mukana riittävän iso vinssiauto letkan kummassakin päässä ja kaikki tarpeelliset vehkeet kunnossa ja myös mukana!

Kokenut apukuskikaan ei ole yhtään pahitteeksi neuvomaan, miten ja mistä EI kannata ajaa. Ja siksi olikin pikkupiruuttaan ihan pakko kaivaa tää postaus vuosien takaa. https://forums.offipalsta.com/showth...+Bro&page=2#48 Ei tää touhu onneksi ole kuitenkaan niin kovin vakavaa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Vahingonilo paras ilo ?
Ei mulla ainakaan. Paras ilo tulee siitä, että pääsee sellasesta paikasta pidolla, mistä aiemmin ei uskaltanut yrittää edes vinssillä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Sehän on ihan selvää et nää vanhat rotiskot hajoaa kun niillä sutii mudassa ja kantojen yli ��
Ei ne siitä hajoo. Ne hajoo siitä, kun ajaa ne päin kantoa, kiviä, yms. ja änkeää sellaseen paikkaan, mihin auton ominaisuudet ja/tai kuskin taidot ei riitä. Ja se kännäävä apinakaverilauma kannattaa jättää tallille, varsinkin jos on vähänkään yllytyshullu kuski. Erinäisiä kertoja nähny, kun kuski särkee autonsa apinalauman yllyttämänä. Kulmakorvessa ei tosin saa kännätä kukaan, ei edes nuotiopaikalla olijat.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 28.11.2017 15:48
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.11.2017, 19:44
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Kyllähän se menee kun on kokemusta ja tietää miten ajetaan, mutta kun kaverilla on neitsytmatka ja maasto kaikkea muuta kuin kuiva.

Pitää lyöttäytyä kokeneen vetäjän letkaan, jossa on mukana riittävän iso vinssiauto letkan kummassakin päässä ja kaikki tarpeelliset vehkeet kunnossa ja myös mukana!

Kokenut apukuskikaan ei ole yhtään pahitteeksi neuvomaan, miten ja mistä EI kannata ajaa. Ja siksi olikin pikkupiruuttaan ihan pakko kaivaa tää postaus vuosien takaa. https://forums.offipalsta.com/showth...+Bro&page=2#48 Ei tää touhu onneksi ole kuitenkaan niin kovin vakavaa.
On mulla apukuski tulossa mutta ei hänkään ole kuin mönkkärisafaria ajellu. Vissiin kerran... Pyysin yhtä kaveria joka on enemmänkin ajellut mutta joutui myymään oman ajoneuvonsa pois ja olis ollut innoissaan mutta hän on sattumoisin toisessa tilaisuudessa ihan muualla samaan aikaan. Joten se siitä.
On tässä tullut ajeltua maastossa, ja useampi maastokelpoinen autokin on matkan varrella ollut. Olen minä jumissakin ollut, ja joutunut joskus kutsuun ihan traktorinkin kiskomaan suosta ylös. Ja mitä nyt videoita katsellut niin aika paljon on ilmeisesti porukkaa jalkaisin ainakin pahoissa paikoissa neuvomassa ja näyttämässä ajolinjoja. Nää on asioita joita pitäis vaan tietää mutta jotka opitaan käytännön kautta, näinhän se vaan menee.

Tarkoitus olis kuitenkin innostua nyt offaamisesta ihan harrastus tasolle asti.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Ei mulla ainakaan. Paras ilo tulee siitä, että pääsee sellasesta paikasta pidolla, mistä aiemmin ei uskaltanut yrittää edes vinssillä.
No mä jään kuitenkin sutiin vaan siihen nuotiolle noilla renkailla ilman vinssiä, voidaan nauraa sitten sitäkin
Tuossa on edukkaasti kaupan 285/75/16 Hankookin MT RT03 renkaat, meinasin jos kerkeisin sellaiset työntämään alle, pääsis varmaan vähän paremmin vaikka noi renkaat onkin haukuttu. Mut nykyisillä BF AT renkailla ei taida kummoista pitoa maastossa olla... Ongelma vaan on kun ne nykyisetkään ei mahdu oikein pyörimään ja ne on 265/70/16.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Ei ne siitä hajoo. Ne hajoo siitä, kun ajaa ne päin kantoa, kiviä, yms. ja änkeää sellaseen paikkaan, mihin auton ominaisuudet ja/tai kuskin taidot ei riitä. Ja se kännäävä apinakaverilauma kannattaa jättää tallille, varsinkin jos on vähänkään yllytyshullu kuski. Erinäisiä kertoja nähny, kun kuski särkee autonsa apinalauman yllyttämänä. Kulmakorvessa ei tosin saa kännätä kukaan, ei edes nuotiopaikalla olijat.
Koitahan todistaa toi väite mun vaimolle ettei ne autot hajoa metsään niin voisin tulla Rangella. Se kuulemma tappaa mut jos poikkean tieltä sen kanssa
Onneksi mun kaveripiirissä ei juuri kukaan edes kännää ja itse tulee otettua lähinnä pikkujouluissa mutta tänä vuonna ei oo niitäkään. Pienessä laitamyötäisessä ollut viimeks syksyllä ulkomailla. Eipä tuu saunakaljojakaan juotua, kun A: en juo kaljaa B: ei oo saunassa muuta kuin runko pystyssä. Eli ei pelkoa että tässä porukassa kukaan ryyppää.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.11.2017, 15:20
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Joo ei sitä oikeaa öljyä joka huoltamolla tiedetä, kun eivät tiedä sitä kaikissa merkkihuollossakaan. Hommaat ölpät itse joko Jamantilta tai suoraan maahantuojalta niin ei tarvitse arvuutella.


Emmää sitä vahingonilosta korosta, vaan ihan turhasta potutuksesta kaverin puolesta. Toivottavasti se sitten vain nitkahtaa, eikä pullahda kokonaan irti. Saattoi toisaalta olla niinkin ettei se pääse kokonaan irtoamaan, mutta pelkkä ajatus moisesta hirvittää. Takavetoisella Kulmakorvesta tuskin pääsee pois kuin vinssaamalla ja kotimatka kovin rikkonaisella kardaanilla voi olla melkoista tuskaa. Voihan olla että kaikki menee ihan hyvin ilman mitään ongelmia, mutta varoitin ainakin. Nauretaan sitten sille.
Vahingonilo paras ilo ?
Sehän on ihan selvää et nää vanhat rotiskot hajoaa kun niillä sutii mudassa ja kantojen yli 😂
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ikuisuus projekti Swamp Jumperin "herätys" Jare Maasturiprojektit 426 03.01.2020 09:30
Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 _kekkula_ Maasturiprojektit 10 26.10.2015 21:02
Myyty Jeepin akselit 2kpl D30 (XJ / WJ) ja D44a (WJ) ROMUTETTU KAIKKI! WinChester O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.10.2015 09:18
Ikuisuus Isuzu Bankkuprojekti. Jonkki Maasturiprojektit 15 05.03.2013 14:39
Ikuisuus Suikka-Projekti Palde Maasturiprojektit 19 29.12.2007 18:51


Sivu luotu: 05:34 (GMT +2).