![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Lähinnä mielessä toi y61. Noita näkyy paljon tolla 2,8 tai 3,0 koneella, mutta 4,2 on harvinaisempi. Millanen juttu olis välitysten vaihtaminen tiheämpiin? Ja saako esim. 33" renkaat helposti otteeseen?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ehdottomasti y61 4.2 dieselillä mut jos päädyt pikkukoneiseen nin 2.8 osia saa halvemalla ja ton saa kohtuudella muutettua mekaaniseksi.
35"saa otteeseen nyky säännöillä. Voimansiiro aika hiton vankka vakiona. Ite ajanu aika paljon y60 37x14 renkailla arb paineilma lukoilla ja 2 murrosta ja muutama napalukko menny. Safari kuormassa painoa sen 3000kg tolla. Periin saa tiheämpi välityksiä ja samoitten jakolootaan kanssa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Voimansiirto näissä on kyllä sieltä ihan kestävimmästä päästä eli siitä ei kannata olla huolissaan. 35 renkailla jotka tosiaan saa vielä otteeseenkin pärjää vielä maastossa välitysten puolesta.
Perus varaosat suodattimet, jarrut ja muut kulutusosat saa kohtalaisesti vielä suomen kaupoista mutta ulkomailta tilaamalla löytyy kaikki nippelitkin ja vielä huokeampaan hintaan. 4.2td on se kuningasmoottori näissä josta itsekkin haaveillut mutta oikein käytettynä tuo 2.8 tuntuu myös kestävän kaikennäköistä ![]() Linkkiä vielä omaan projektiin: https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=149356
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kiitti kommenteista. Näähän vaikuttaa aika positiivisilta, antaa uskoa aatoksiin, jos vaikka ihan vakavissaan alkais ettimään sopivaa aihiota. Pitääpäs yrittää mettästää tota 4,2 moottoria.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eipä näytä löytyvän lyhyttä y61 patrollia 4,2 koneella kuin Bosniasta, ja sieltäkin vaan 17 k€ hintaan. Taidan tyytyä vaan tohon tavalliseen 2,8 malliin.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Noissa 3.0 ltr koneisissa on sama vaihdelaatikko kuin 4,2 ltr versioissa, muutamaan 2,8 hommannut laatikoita kun ykkönen porsinut,
tuota ZD30 moottoria tutkiskellut ja testaillut, tein kone remontin omaan, ei mun mielestä ollenkaan huono vaihto ehto safaripelin moottorille, Zexelin pumppu, vika diagnostiikka hyppy langalla(jos ei ole testeri matkassa), jos joku komponentti pettää, lukuunottamatta pumppu, niin vika tilassa voi linkuttaa kotiin ![]() Turbon ohjauksen modaa niin ei tule ahtoongelmia joka tuhoaa moottorin. Ei kannata tekniikkaa pelätä. Akselit kestää varmasti paremmin kuin Y60 autoissa, kokemusta on niistäkin, komppaan Tapsaa.
__________________
WWW.RASKAS.FI |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä hyvä JV73 kiitti uskon vahvistamisesta. Nyt vaan ostopöksyt jalkaan ja lunta pipoon, eiköhän se sopiva yksilö jostain löydy.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Nissan Patrol | Jypppe | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.03.2016 18:49 |
Nissan patrol | LINNA | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.02.2011 19:12 |
Nissan patrol | patrölli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 20.10.2009 20:56 |
Ostettu nissan patrol sd 33 tai patrol gr | perse arska | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 19.09.2009 06:27 |
M: Nissan Patrol | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 18.11.2007 21:43 |