![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
![]() Lainaus:
...Sitten tehdään ohjauksesta kaikkien säätöjen herkistely ja rasvaus, seuraavaksi nelipyörämittaukseen ja sen lapun kanssa sitten muutosleimaukseen. Korotuspaloista pitää olla valmistajan todistus, että on tehty WJ:hin, kun auto on niin uusi ettei onnistu ilman. Tätä on koitettu em. konttorilla ja ei onnistunut, kun ei ollut valmistajan lappua. Muualla voi onnistua. Lisäksi kun CV:n jousto oli tapissa niin ns. "mulle riitti" ja otin jo asennetut palat pois päästäkseni tappelemasta korotuksesta ja paikkojen rikkoutumisesta. Tämmöstä hauskaa tää Jeeppiharrastaminen on. ![]() Anna Jamantti vaihtaa ne, niin ei tarvii pihamaalla könytä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mitään TÜV- lappujahan näistä mistään ei ole tarvinnut enää moneen vuoteen, vaikka niitäkin edelleen jotkut konttorit kovasti haluaisi - todisteeksi pitäisi riittää esim. asennusohje josta näkyy osanumerot. Tosin eihän niitä osanumeroita ole läheskään kaikissa korotusblokeissa, eikä välttämättä edes jousissakaan.. ![]() Tukivarret ja etupanhard tosiaankin pitää löysätä korotuksen asennuksen yhteydessä, ja vastaavasti tukivarsien pultit ja panhard kiristetään vasta kun auto on paino akseleiden/ renkaiden päällä ajokorkeudessaan. Siitä huolimatta on odotettavissa, että korotuksen jälkeen ainakin tukivarsien puslat on kohta entiset, ja enemmän kuin todennäköisesti ohjausniveltekin alkaa ilmaisemaan olemassaolostaan.. kuten myös koiranluut, ja edessä panhard ![]() Taakse kolmiovarteen VAIN alkupeäiset Moparin puslat, kaikki muut on aikalailla kuraa. Moog ehkä toimii, mutta kun ei ole itsellä kokemusta WJ:stä.. näin vaan jokseenkin kaikki sanoo jotka WJ:llä on yhtään enempää ajaneet.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Mielenkiintoinen juttu kun säädin tuota jarrutehostinta että vaikka kuinka mittasin niin kumpikaan tanko pyöriteltäessä ei liikkunut mihinkään. Auto nyt siis on ajokuntoinen, tosin poljin on aika löysä ja liikerata on iso mutta jarruteho on ihan hyvä. Jarrut ei jää enää laahaamaan vaikka miten ajelin ja pumppasin poljinta. Ongelmana nyt vain että se tehostimen tanko ei yllä niin pitkälle että antaisi polkimen yltää jarruvalokatkaisijaan. Pitänee siis tehdä siihen joku patentti. Tällä hetkellä siellä on linkkuwago polkimen varren ja kytkimen välissä
![]() Tuntuu että tuossa on kaikki ohjauksessa ja alustassa muutenkin niin väljää että menee kohta uusintaan kaikki. Katsastuksessa ei kuitenkaan tullut mitään mainintaa, joten ei sinänsä haittaa vaikka joutuisikin uusimaan osia kun on todennäköisesti jo muutenkin uusittavasss kunnoss. Töyssyissä ei kyllä kolise mutta ohjaus on levoton ja varsinkin tiukempaan kurvatessa peräpää elää omaa elämää. Sitten kun käyn JAMANtilla näyttämässä niin laitetaan vikalista tänne näytille ![]() Ja voi olla WinChester että JAMANT saa laittaa myös nuo palikat ja nelipyöräsäädöt.. ei pihalla könytessä, mut kelit vaan vähän... meillä on myös malmilla halli mutta se on niin täynnä tavaraa ja hylly että hädin tuskin mahtuu autolla sisään. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Kokemuksesta voin kertoa että etukardaanin takempi cv-nivel kestää aika tarkkaan vuoden 2" budget boostilla
t: kahdesti vaihdettu
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuo nivelen vaihto ei liene iso projekti ?
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kannattaa vaihtaa tuplaristikolliseen, samoin etuakselista ristikkomallin yokeen. Rahanhukkaa fiksata CV- mallia moneen kertaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Eipä se paha rasti ole, 12 pulttia auki yhteensä ja vanha käikäle vithun ja uus tilalle. Tunnissa sen melkein toisella kertaa jo turaa, tympein kohta melkein saada se yks seekeri ilman pihtejä paikalleen. Itse osa suomesta 200€ pintaan ja saksasta 150€.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Parin päivän aikana tullut pidettyä Jeeppiä ajossa eikä sen kummempia ole ilmaantunut. Noin tuhannen kilsaa on tuullut päästeltyä ja pari tankillista ajettua.
Lisävalo on ruuvattu konepeltiin kiinni ja viikonloppuna olis valojen kytkentä. Samalla pitäis patentoida jarrupolkimeen adapteri joka yltäis jarruvalojen Kummasti työt ja taloremppa haittaa auton rakentamista
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ikuisuus projekti Swamp Jumperin "herätys" | Jare | Maasturiprojektit | 426 | 03.01.2020 09:30 |
| Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 | _kekkula_ | Maasturiprojektit | 10 | 26.10.2015 21:02 |
| Myyty Jeepin akselit 2kpl D30 (XJ / WJ) ja D44a (WJ) ROMUTETTU KAIKKI! | WinChester | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.10.2015 09:18 |
| Ikuisuus Isuzu Bankkuprojekti. | Jonkki | Maasturiprojektit | 15 | 05.03.2013 14:39 |
| Ikuisuus Suikka-Projekti | Palde | Maasturiprojektit | 19 | 29.12.2007 18:51 |