Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.11.2017, 23:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hyvä kysymys... mulla kokemusta enemmän noista 0,5 milj.km ajetuista


Siis kysyntä ja tarjontahan nuo hinnat määrittää.

Uusin auto, mitä koskaan olen omistanut; on Mitsubishi!
Toki ei Pajero, vaan vm. 1981 Galant 2,3 td.

Täytyy vielä myöntää, että noista uudemmista toyotista, ja varsinkaan mitsuista ei ole kokemuksia....

Jonkin verran olen "sepittänyt" LC 150; piti tehdä tilaa renkaille yms.

Oma Landcruiser hdj-80 on vuosimallia -90 ja ajettu reilu 700 tkm. Ja ollut kärryn edessä paljon. Olen ensimmäinen yksityinen omistaja, on ollut työkäytössä molemmilla edellisillä käyttäjillä.

Tuossa hdj-80 on todella löyhä etuperä, se alkaa jollottamaan yleensä siinä 400-500 tkm kohdalla, ja jos ei uusi laakereita pinjoniakselille, niin jollotus jatkuu. samalla kannattaa vaihtaa myös vetonivelet ja "napakappaleet"
siis nuo kiinteät; napalukottomat etunavat hieroo itsensä rikki noin 500 tkm.

Ja noita pajeroja, tuonne n.vm -95 asti, tuli taannoin korjattua, mutta heitin sen pois.
Siis kun ei saanut osia, edes merkkiliikkeestä 15v vanhaan autoon...

Siis on todella positiivistä, että harrastajat ostelee erimerkkisä autoja.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.11.2017, 14:16
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Tää on kyllä mielenkiintoinen ikuisuuskysymys... Mikä auto on pitkällä juoksulla paras/edullisin/kestävin?

Jos olisi vielä kesällä kysytty niin olisin kyllä hehkuttanut oman 120-sarjan Land Cruiserin aika korkealle.
Syksyn mittaan onkin sitten tullut palikkaa vaihdettua reilusti... Mm. vetonivel, molemmat ylätukivarret (joista toinen katkesi irtipoikki...), jarrulevyt, takakoiranluut yms.

No kilsoja on kuitenkin jo 437tkm joista itse ajanut 200tkm erittäin huonoilla teillä eli en kuitenkaan pidä ko. remontteja isoinakaan asioina. Tärkeämpää on ollut että autossa on kuljetuskapasiteettia ja etenemiskykyä kelillä kuin kelillä.

Pajeroa olen vuosien varrella muutamaan kertaan harkinnut mutta aina on jotenkin jäänyt fiilis "köyhän miehen Land Cruiserista"... En osaa oikein sanoa mistä ko. fiilis johtuu.

G-Mersuja 2 kpl omistaneena yhdyn em. mielipiteeseen keskimäärin todella ylihintaisesta kulkineesta, poislukien vanhemmat hyvin säilyneet yksilöt kuten tuo mun vanha, nykyisin Ippe69:n hoivassa uuteen kukoistukseen päässyt, yksilö...

Summa summarum:
Nykyinen LC on tällä hetkellä myynnissä ja uskon vakaasti että siitä joku saa vielä hyvän auton yhdeksi 200tkm jaksoksi ainakin.
Itselle mieluisin vaihtoehto tilalle ajon ja käytön puolesta olisi ehdottomasti 150 sarjan LC mutta en mitenkään näe ko. mallista pyydettyjen >40k€ hintojen olevan millään lailla järkevän rajoissa joten Pajeroakin voisi taas yrittää harkita...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.11.2017, 16:37
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Itse taas olen päätynyt "maastureissa" B2600 mazdan, Pajeron, HJ61:sen parin HDJ80:n kautta J120:iin joka osottautui minulle "ei niin mieluisaksi" joten nykyään ajelen HDJ100:lla

Geetäkin joskus muka vakavissaan katellut kun muutenkin on käyttöautona viimiset 15vuotta ollut mersu, mutta niin ne on vaan jäänyt, ja todennäköisimmin juuri älyttömien hintojen takia.
Yhdessä välissä ennen toista 80ä mietin noita uudempia pajeroitakin, 3.2did koneiden jakopääviat pisti ehdolle senkin.

Viimeksi muokannut Mika_T : 06.11.2017 16:42
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.11.2017, 20:11
Kontio Kontio ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.07.11
Sijainti: Pietarsaari
Viestit: 88
Perusasetus

Yhdestä toyotasta löytyy myös kokemusta täällä uudesta lähtien. Isäukolla on uudesta asti ollut ajossa vuoden 1990 HZJ 80 ja nyt mittarissa on +700tkm (en ole nyt just katsonut paljonko mittarissa on)
Mutta pointtina tässä on se, että en nyt mitenkään mahdottomasti menisi enään maksamaan tuollaisesta "karvalakki" mallin landcruiserista, mitä nyt nettiautosta katseltujen hintojen perusteella voisi kuvitella niiden olevan.

Tämä ruiseri on kuitenkin pelleiltään ja rungoltaan todella hyvässä kunnossa, mutta ei tuo kuitenkaan tienpäällä nyt mikään mahdottoman mukava ole, verrattuna juuri palleroon.

Tällä ruiserilla on pyöritty pääosa ajasta päällystetyillä tiellä ja niin, että renkaat on vähän väliä kääntyneinä (siis täällä on pyöritty tehdaskiintoistöä ympäri ...) Niin tämä vaikutti sillälailla voimansiirtoon, että mm. etuperä on kolmeen kertaan uusittu, nivelien määrää en edes muistakkaan. Eli se jatkuva neliveto ei todellakaan ole hyvä tuollaisessa käytössä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan O/ V LANDCRUISER silver O/M/V Ajoneuvot 0 01.07.2016 07:02
Myydään Landcruiser HJ61 jana O/M/V Ajoneuvot 1 18.04.2014 13:05
Ostetaan landcruiser virtalukko insane1 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 18.08.2012 21:28
Myydään HDJ80 Landcruiser Frantic O/M/V Ajoneuvot 1 15.07.2009 02:59
Uusi LandCruiser? hector Linkit 13 18.09.2006 22:54


Sivu luotu: 06:07 (GMT +2).