![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ihan perusasioista lähtien: paripyörävanteet täytyis aina jälkikiristää. Jos jälkikiristyksessä mutterit pyörii jatkuvasti niin vika todnäk on vanteissa, pinnapulteissa taikka navassa itsessään. Jos kierteet on ehjät eikä venyneet niin silloin mitä varmemmin vanteissa, mutta jos oot rullannut pitkiä matkoja löysillä muttereilla niin aina mahdollista että vanteet on nakertaneet navankin piloille.
En muista vanhassa lättänässä/sprintterissä nähneeni suoria vanteita, vaan kaikissa paripyörävanteissa pultinrei'issä on ollut kartio. Nämä siis yleensä 15" ja käytetään irtokartion kanssa. Uudemmissa craftereissa ja sprinttereissä sitten 16" ja suorat tasot vanteissa, mutteri melkolailla vastaava kun vanhemmissakin. Kiristystiukkuudesta en osaa kertoa sen tarkemmin, mutta itse olen tollaset ampunut ½"-karan IngersollRand/wurth -pulttipyssyllä ja täysillä tehoilla, linjapainekin on lähempänä kymmentä. Kansankielessä taitaa olla jotain 1000nm. Kaikki otepinnat puhtaiksi, navoille ja vanteen keskirei'ille teräsharjaa, mutterit tiukkaan ja vielä lopuksi voi kurkata että vanteet osuvat toisiinsa koko otepinnan matkalta. Tälleen mä oon noita paskalotjia tehnyt nyt kahdenkin viikon sisään parikymmentä eikä ongelmia. T: Rengasapina |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Paripyörä rintterissä jossa suoravanne ilman kartiota,240nm taakse ja 180nm eteen,ja jälkikiristys. Minkäikäinen LT kyseessä,vanhemmissa(80luvun) on suorat vanteet ilman rikkoja ja kiristystiukkuus 340nm ja ovat uutenaan olleet jo vähän väljät navalle,ja eipä ole kertaakaan irronnut.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja tosiaan on suorat vanteet ja ei ole prikkoja mikä monia tuntui ihmetyttävän. Hyvä tietää että ovat vähän löysät uutena kun vähän tässä hakenut syytä ja seurausta että ei sama toistuisi. Jos vanteet tosiaan alkujaankin löysät niin tästä päästään (toivottavasti) vain isommalla kiristystiukkuudella ja putsaamisella. Vähän täytyy varmistusta saada meinaan on kiinnitys aikalailla poikkeava henkilöautosta ![]() Löysillä kiinnityksillä ajettu vajaa 15km kun huomattu eli toivottavasti mitään ei ole hajonnut. Huomenna menen katselemaan tuota näillä ohjeilla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Kuorma-auton akut | rhm | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 14.10.2015 21:17 |
Myydään Kuorma-auton polttoainesäiliö | Tönssi | O/M/V Muut | 7 | 23.02.2015 20:55 |
Myydään Kuorma-auton jousipakat | vimakuus | O/M/V Muut | 4 | 13.05.2013 11:27 |
Kuorma-auton kokonaismassa | heimali | Chit-Chat | 11 | 18.09.2009 06:57 |
Kuorma-auton penkit | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.04.2007 14:06 |