![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Team Forestin puolesta kiitoksia kaikille osapuolille. Järjestäjille, kanssakilpailijoille, maanomistajille, talkoolaisille ja majatalolle Niin se alkaa jo väsyttää kisan jälkeen, että palkintojenjako jäi väliin, tarkoitus oli kyllä osallistua, mutta uni vei voiton miehistä. Stanujen kolmas sija enemmän kuin tyydyttävä tulos. Oltiin eksyssä kyllä melko huolella, aivan vieraita maisemia, ja muuten erittäin hyvissä kartoissa lähestymiskuvat ajoalueille olisivat olleet mukava lisä. Teiden nimet kartoissa kyllä auttoivat paljon. Näin täysin ulkopaikkakuntalaisena ja ensimmäistä kertaa alueella, tuntui hieman haastavalta osata paikasta toiseen. Mutta suunnistuskilpailu tämä kait onkin. Järkevällä ajolla ja pahat paikat väistellen aika pienillä vaurioilla päästiin. Ilmaa lisättiin kerran renkaaseen, siinä taisi olla remontit. Pienen koosteen videon muodossa rakentelen varmaan ensi viikonlopun aikaan. KIITOS! Edit: Video valmis: https://youtu.be/WUhmmSU6JOs
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. Viimeksi muokannut akiky : 10.11.2017 11:32 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
PaMaas kiittää yhteistyökumppaneita, kilpailijoita, katsojia sekä järjestelyihin osallistuneita!
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Paimion Weho tiimin puolesta kanssa kiitokset kaikille osallisille.
Hienot ajoalueet ja hauskaa oli. Ja luokka voitto oli kyl erittäin positiivinen yllätys sen lisäksi et autosta ei hajonnut koko reissun aikana mitään ![]()
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Järjestelyt suju mallikkaasti, kiitoksia järjestelyistä ja kisasta järjestäjille. Kivaa oli koko rahalla taas.
Etuakselin irtoamista lukuunottamatta isompia murheita ei ollu. Ens vuonna sit uudestaan. Huollolle kans iso kiitos. T:team pähäma prototype1 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kiitokset kisasta. Ensikosketus paperikarttasuunnistukseen oli varsin positiivinen. Ei oltu noilla seuduilla koskaan ennen ajettu, joten haastetta riitti toisinaan suunnistuspuolella.
Hyvin järjestetty kisa. Kilpailukeskuksessa puitteet kunnossa. Edullista ruokaa, majoitusta, aamiaista, saunaa yms. Ajoalueet hyviä ja vaihtelevia. Lumi yllätti läsnäolollaan, joka varmasti muutti kisan huomattavasti vaikeammaksi. Järjestäjien ajamia uria ei erottanut lumen alta eikä paikalle löytäminen mitenkään välttämättä tarkoittanut rastin löytämistä lumikuorrutuksen alta. Paperikarttakisan järjestämisestä löytyy helpommin kehityskohteita kuin digikisoista. Näitä puhuttiin jo järjestäjien kanssa, mutta tässä vielä ajatuksia: - Yleiskartassa saisi olla mittajana kuten rastikartoissakin, niin osaisi arvioida siirtymien pituutta. Hyvää oli karttaan painetut alueiden aukioloajat. - Lähestymiskarttoja ei ollut kaikille alueille. Sinällään niitä ei mihinkään tarvitakaan, jos rastikartasta löytyy selkeästi tieto mille tielle päätieltä pitää kääntyä. Tällaiset asiat vaikeuttavat turhaan ensikertalaisia, joilla on jo muutenkin vaikeampaa kun ei tunneta polkuja eikä tiedetä mikä kuoppa on pohjaton ja mikä ei. - Rastikartoissa oli rastinumerot painettu valkoisella pohjalla. Välillä peittivät alleen jonkun toisen rastin numeroa ja yhden rastin paikkaakaan ei ollut kartalla, koska se oli jäänyt toisen rastin valkotaustaisen numeron alle. Samasta syystä etsittiin tuskaisesti Taruksen alueella ojasta katkoskohtaa mennäksemme ojan toiselle puolelle - vaan eipä siinä ojassa mitään katkosta ollut, kun ainoastaan rastinumero oli hävittänyt pätkän ojasta. - Esim. Neroskulmalla sisäänajotien vasemmalla puolella oli alue jossa ei juurikaan ollut karttamerkkejä - ainoastaan pari korkeuskäyrää joita ei loivasti viettävällä maalla pysty paikallistamaan mihinkään. Tällaisessa paikassa homma on enemmän tuuriin perustuvaa etsimistä kuin osaamiseen perustuvaa suunnistamista. Vaikeita paikkoja saa toki olla, mutta pari ideaa tuli mieleen joilla voisi halutessaan hommaa helpottaa. Ensimmäinen ajatus oli, että maastosta selvästi erottuvat kivet voisi merkitä karttaan kolmiolla tai pisteellä sekä halutessaan maastoon voisi viedä jotain sinne kuulumatonta ja merkitä karttaan rastilla (ei ympyrän sisällä oleva rasti). Toinen ajatus oli, että karttana voisi jollain alueella olla myös gps:llä tallennettu reittiviiva alueen urista (jopa ilman karttapohjaa jos niin halutaan). Mutta kuten jo kerroin, niin kisa oli hyvin järjestetty ja palautteet ovat lähinnä mahdollisten tulevien kisojen pohdintoihin. Hyvääkin kun pystyy usein parantamaan. Kisa meni meillä ihan mukavasti. Heti ensimmäisellä siirtymällä pysähdyttiin jäähdettelemään konetta. Ensimmäisen alueen sisäänajolle jäätiin korjaamaan kaasuvaijeria. Ekalla ajoalueella menetettiin etulukko. Pariin otteeseen kisan aikana täytettiin rengasta. Nafta loppui Arrakosken sisäänajoon eikä meinattu sitten millään saada enää käyntiin sen jälkeen (oli todellä lähellä ettei lähdetty liftaamaan kohti kisakeskusta). Pastilassa katkottiin vinssin naru. Etutukivarren takakiinnike repesi irti rungosta Taruksella (luokkavoittoon Padasjoella kai vaaditaan irronnut etuakseli?). Tämän enempää ei ehditty hajottaa, kun loppuaika parsittiin autoa siihen kuntoon, että päästiin nilkuttamaan maaliin. ![]()
__________________
Vannepaja Offroad Team Viimeksi muokannut ika : 29.10.2017 17:58 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Suuret kiitokset jälleen järjestäjille!
Maastot edelleen mukavan vaihtelevia ja rastit suht siellä missä kartan mukaan pitikin. Lumi nosti vaikeustasoa osassa paikoista aika rajustikkin, samoten kuin se, ettei huomattu että alueista oli nipussa tarkempiakin kuvia. Sompailtiin isolla yleiskuvalla ![]() Erityiskiitokset kalman autokunnalle ja paikalle tulleille ihmettelijöille jotka pelasti meidät ekalta rastilta läjän koneen hulluunnuttua ja syöstyä vedet sumuna ilmaan. Selitystä ei moiselle löydetty ja jäähdyttely tauon jälkeen tasamaalla kone toimi taas normaalisti. Jonnekkin päin p.jokea jäi meiltä apparin puolen peili ja takavalo. Ekalla rastilla useampi tunti aikaa tapettuamme otettiin safarointi moodi ja samalla opastettiin kalmaa suunnituksen hienouteen. moodista ja kuskin heikosta olosta johtuen kisa jäipi meiltä varsin lyhyeksi tällä kertaa. Ens vuonna sitten kilpaa ja kovaa ![]() Lopun kaikki, kiitos kaikille järjestäville / mukana olleille tahoille! T. Team KoNkELo
__________________
"Ei siinä syvää ole, pohjakin on ihan kova" |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Viime vkl seutu oli muka kiireistä (laiskuus), mutta nyt sain jotain nippuun. Vähän pitkäjuonteinen siitä tuli, kuvaus ja editointi muutenkin hieman b laatua. Mutta tehään seuraavasta taas parempi.
![]() https://youtu.be/WUhmmSU6JOs
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Safari Sotkamossa 27-28.5.2017 | VilleV | Tapahtumat | 33 | 28.06.2017 07:18 |
KULMAKORVESSA AJOPÄIVÄ 27.5.2017 KLO 10-17 | Kulmakorpi | Tapahtumat | 5 | 28.05.2017 02:04 |
OFFROADOULU ajopäivä Ouluzonessa 27.5.2017 | Arppa | Tapahtumat | 2 | 25.05.2017 17:23 |
Lost in Padasjoki 14-15.10.2016 | Pertsi | Tapahtumat | 70 | 17.02.2017 09:46 |
Lost on Oldlacquer 26.10.2013 | arska4x4 | Tapahtumat | 91 | 31.10.2013 20:14 |