Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.10.2017, 16:50
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HMO Näytä viesti
Eli vapaasti suomentaen ongelma on yleensä?

- Juuttuva etuperän takana oleva akseli joka kytkee vedon etuakselille
- Ilmanpaineletku vuotaa
- Ilmanpainesäiliö ruostunut puhki tai vuotaa
- Solenoidivika
Helpoimmalla varmaan pääsee joo kun otat sen alipainekellon irti mikä liikuttaa sitä karaa etumurikassa ja siirrät keppiä ja katot liikkuuko se.
Jos ei niin sitten voit kattoo ne solenoidit mitkä on apukuskin puolella lokarinkaaren päällä. Etuperälle menevät letkut irti ja koitat sormella tuntuuko alipainetta niissä kun keppi eri asennoissa.
Jos imu muuttuu solenoidista toiseen niin vika sillon joko siinä alipainekellossa tai siinä alipainesäiliössä mihin ne letkut menee.

Jos se imu ei muutu niin sillon on ne solenoidit tod näk sököt. Niitä saa ebaysta aika edullisesti oliskohan ~30e.

Jos noi kaikki edellämainitut kohtee toimii niin sitten vika voi olla siinä etumurikassa olevassa anturissa mikä tunnistaa sen karan asennon.

Mutta yleisin vika on noi solenoidit tai alipainevuoto.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.10.2017, 07:46
HMO HMO ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.06.15
Sijainti: Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 89
Perusasetus

Kiitos Kenni, näillä ohjeilla pääsen jo eteenpäin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ Näytä viesti
Helpoimmalla varmaan pääsee joo kun otat sen alipainekellon irti mikä liikuttaa sitä karaa etumurikassa ja siirrät keppiä ja katot liikkuuko se.
Jos ei niin sitten voit kattoo ne solenoidit mitkä on apukuskin puolella lokarinkaaren päällä. Etuperälle menevät letkut irti ja koitat sormella tuntuuko alipainetta niissä kun keppi eri asennoissa.
Jos imu muuttuu solenoidista toiseen niin vika sillon joko siinä alipainekellossa tai siinä alipainesäiliössä mihin ne letkut menee.

Jos se imu ei muutu niin sillon on ne solenoidit tod näk sököt. Niitä saa ebaysta aika edullisesti oliskohan ~30e.

Jos noi kaikki edellämainitut kohtee toimii niin sitten vika voi olla siinä etumurikassa olevassa anturissa mikä tunnistaa sen karan asennon.

Mutta yleisin vika on noi solenoidit tai alipainevuoto.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.10.2017, 17:11
Kasitonni:n Avatar
Kasitonni Kasitonni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.09.17
Sijainti: Suomi
Viestit: 47
Perusasetus

Käytin Mitsun katsastuksessa tossa yks päivä ja tienkin oikeen puolen parkit pimeenä, en huomannu tietenkään ennen. Astinlaudoissa on 3 äärivaloa per sivu, niistä katkasin johdot muutama viikko sitten kun oli semmosta viritelmää ja puolet ei palanut. Ajattelin tehdä uudet johdot ja liitokset kunnolla tässä kun kerkeää. Ajovaloilta tulevat johdot jätin päät teipattuina joten ajattelin ne on ottanu kiinni johonkin ja polttanut sulakkeen mutta ei. Vaikka johdon päät on ilmassa niin polttaa sulakkeen kun pistää parkit päälle. Sulakekaaviossa kyseisen sulakkeen kohdalla lukee TAIL LAMP (RH) ja POSITION (DR) . Onko jossain ohjaamossa vielä jotain sulakerasiaa vai onko kaikki sulakkeet konehuoneen vasemmassa reunassa? Ja kattelin että takavaloissa ei ole mitään ruuvia, lavakauluksen alla on 2 mutteria mutta ne avaamalla jää varmaan koko lamppu käteen? Että jos esimerkiksi polttimoa vaihtaa niin pitääkö ne avata vai lähteekö umpio jotenkin vääntämällä? Ajattelin nätisti kysyä ennenkun rupeen vääntelemään pois paikaltaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.10.2017, 17:46
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Kuskinpuolen jalkatilassa vasemmalla puolella on lisää sulakkeita. Tosin mullakin pimeni oikeen puolen takavalo ja rekisterikiven valot enkä ikinä löytäny syytä, vedin sitten vaan vasemman puolen valolta johdot oikeelle puolelle.

Takavalon polttimoita ei saa vaihdettua ilman että otat sen irti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.10.2017, 22:31
Kasitonni:n Avatar
Kasitonni Kasitonni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.09.17
Sijainti: Suomi
Viestit: 47
Perusasetus

Kiitos sulle taas! On tää hyvä palsta kun saa kokeneilta jätkiltä nopeesti vastauksia.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.11.2017, 17:25
Aku Aku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.04
Sijainti: Kärkölä, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

L200 2003, keulapeltejen remontti kyseessä. Onko keulan peltien sisuksissa tai jossain lähistöllä jotain esim. turvatyynyihin tai joihinkin muihin "uusiin ja turhiin"vipstaakkeleihin liittyviä juttuja? Pitää rempata tollasen ruostuneet keulapellit uusiksi.

Mistä hyvä ja halpa ja sopiva teräspuskuri ko. autoon?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.12.2017, 21:41
Kasitonni:n Avatar
Kasitonni Kasitonni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.09.17
Sijainti: Suomi
Viestit: 47
Perusasetus

Täällä kyselemässä taas.. Kun kakkos-vaihde ei tahdo mennä oikeen nätisti, välillä menee kyllä nätisti, mutta useimmiten pistää kyllä vastaan ja tarvii jopa vähän voimaa. Onko jollain järkevämmällä jotain diagnoosia antaa vai onko suoraan vaan että synkrot menny?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5059 22.09.2025 13:58
Mitsubishi L200 -91 veikkaaja Maasturiprojektit 8 28.01.2012 14:47
Mitsubishi L200 Jeepp Tekniikka & Jutustelu 1 16.03.2011 10:05
Myydään Mitsubishi L200 JP80 O/M/V Ajoneuvot 1 14.09.2010 11:45
M:Mitsubishi L200 -04 4wd isuzubj O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2007 16:38


Sivu luotu: 02:03 (GMT +2).