![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Takalukko ei kytkeydy jos sevaan vilkuttaa. Se saattaa kyllä välillä miettiä aika pitkäänkin. Kannattaa koittaa liikuttaa hiljaa edes takas. Lukko ei kytkeydy jos vauhtia on yli 12km/h.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eli vapaasti suomentaen ongelma on yleensä?
- Juuttuva etuperän takana oleva akseli joka kytkee vedon etuakselille - Ilmanpaineletku vuotaa - Ilmanpainesäiliö ruostunut puhki tai vuotaa - Solenoidivika Jos lähtisi helpoimmasta niin voikohan testata silleen tuota ilmanpaineen tuloa että irroittaa siitä akselista joka kytkee nelivedon nuo ilmanpaineletkut ja siirtelee sitä vaihdekeppiä mistä valitaan vetotapa. Samalla tunnustelee että kulkeeko ilma tai tapahtuuko mitään? Tai tietääkö joku missä nuo solenoidit sijaitsee niin voisi niitä rassata. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tais noi solenoidit olla vänkärinpuolla aika alaalla
__________________
M.O.C |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos ei niin sitten voit kattoo ne solenoidit mitkä on apukuskin puolella lokarinkaaren päällä. Etuperälle menevät letkut irti ja koitat sormella tuntuuko alipainetta niissä kun keppi eri asennoissa. Jos imu muuttuu solenoidista toiseen niin vika sillon joko siinä alipainekellossa tai siinä alipainesäiliössä mihin ne letkut menee. Jos se imu ei muutu niin sillon on ne solenoidit tod näk sököt. Niitä saa ebaysta aika edullisesti oliskohan ~30e. Jos noi kaikki edellämainitut kohtee toimii niin sitten vika voi olla siinä etumurikassa olevassa anturissa mikä tunnistaa sen karan asennon. Mutta yleisin vika on noi solenoidit tai alipainevuoto. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos Kenni, näillä ohjeilla pääsen jo eteenpäin.
Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Käytin Mitsun katsastuksessa tossa yks päivä ja tienkin oikeen puolen parkit pimeenä, en huomannu tietenkään ennen. Astinlaudoissa on 3 äärivaloa per sivu, niistä katkasin johdot muutama viikko sitten kun oli semmosta viritelmää ja puolet ei palanut. Ajattelin tehdä uudet johdot ja liitokset kunnolla tässä kun kerkeää. Ajovaloilta tulevat johdot jätin päät teipattuina joten ajattelin ne on ottanu kiinni johonkin ja polttanut sulakkeen mutta ei. Vaikka johdon päät on ilmassa niin polttaa sulakkeen kun pistää parkit päälle. Sulakekaaviossa kyseisen sulakkeen kohdalla lukee TAIL LAMP (RH) ja POSITION (DR) . Onko jossain ohjaamossa vielä jotain sulakerasiaa vai onko kaikki sulakkeet konehuoneen vasemmassa reunassa? Ja kattelin että takavaloissa ei ole mitään ruuvia, lavakauluksen alla on 2 mutteria mutta ne avaamalla jää varmaan koko lamppu käteen? Että jos esimerkiksi polttimoa vaihtaa niin pitääkö ne avata vai lähteekö umpio jotenkin vääntämällä? Ajattelin nätisti kysyä ennenkun rupeen vääntelemään pois paikaltaan.
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kuskinpuolen jalkatilassa vasemmalla puolella on lisää sulakkeita. Tosin mullakin pimeni oikeen puolen takavalo ja rekisterikiven valot enkä ikinä löytäny syytä, vedin sitten vaan vasemman puolen valolta johdot oikeelle puolelle.
Takavalon polttimoita ei saa vaihdettua ilman että otat sen irti. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos sulle taas! On tää hyvä palsta kun saa kokeneilta jätkiltä nopeesti vastauksia.
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5059 | 22.09.2025 13:58 |
Mitsubishi L200 -91 | veikkaaja | Maasturiprojektit | 8 | 28.01.2012 14:47 |
Mitsubishi L200 | Jeepp | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.03.2011 10:05 |
Myydään Mitsubishi L200 | JP80 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.09.2010 11:45 |
M:Mitsubishi L200 -04 4wd | isuzubj | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.12.2007 16:38 |