Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.10.2017, 08:47
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.155
Perusasetus

Ykkösen ja kakkosen synkro on yhdistetty, ja se on koko laatikon kallein yksittäinen osa. Tamgears niminen firma myy varaosia tuohonkin laatikkoon. Mutta voi se vaihteiden hyppiminen johtua jostain muustakin.

Ruosteista kannattaa muistaa hoojiissa se, että runkopalkit ruostuvat auton perästä ja takarenkaiden etupuolelta todella pahasti, jos joku ei joskus auton elinkaaressa ole tehnyt rungon pohjaan kunnon vedenpoistoja ja/tai autoa ei ole oikein sen historian aikana viitsitty pestä säännöllisesti. Eli jos runkopalkin niissä suorakulman muotoisista tehtaan rei'istä näkee/kokeilee sormella ja runko on täynnä tiiviiksi pakkautunutta hiekkaa/savea/tiepölyä, saattaa joskus tulevaisuudessa paljastua kovemman luokan hitsaustöitä. Rungon ulkopuolinen massaus ei juurikaan auta tuohon ongelmaan.

Korihan on helppo hitsailla jos niin vähällä pääsee

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 23.10.2017 08:51
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.10.2017, 14:23
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti

Ruosteista kannattaa muistaa hoojiissa se, että runkopalkit ruostuvat auton perästä ja takarenkaiden etupuolelta todella pahasti, jos joku ei joskus auton elinkaaressa ole tehnyt rungon pohjaan kunnon vedenpoistoja ja/tai autoa ei ole oikein sen historian aikana viitsitty pestä säännöllisesti. Eli jos runkopalkin niissä suorakulman muotoisista tehtaan rei'istä näkee/kokeilee sormella ja runko on täynnä tiiviiksi pakkautunutta hiekkaa/savea/tiepölyä, saattaa joskus tulevaisuudessa paljastua kovemman luokan hitsaustöitä. Rungon ulkopuolinen massaus ei juurikaan auta tuohon ongelmaan.

Korihan on helppo hitsailla jos niin vähällä pääsee


Kuva ylösalasin mutta ehkä siitä selviää. Tuo otettu etujousen korvallisen ja vaihteistopalkin välistä. Täyttä tavaraa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.10.2017, 21:04
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.155
Perusasetus

Hyvin on kertynyt eteenkin
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.10.2017, 17:21
Rosvokarhu Rosvokarhu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 27.09.17
Sijainti: Helsinki
Viestit: 3
Perusasetus

Kääntöpäiden tiivisteet


Tuoreena HJ61 omistajana tuli ensimmäisenä eteen murrosten ja olkalaakerien vaihto.

Homma eteni muuten kohtuullisesti, mutta kääntöpään huopatiivistettä kiinni pitävät peltilistat (2 kpl/kääntöpää) olivat kuskin puolella huonona ja toisella maatuneet kokonaan. Lisäksi kumitiivisteen ja kääntöpään välinen halkaistu peltirengas oli jäänyt edelliseltä aukojalta huonosti ja venynyt pilalle.

Keneltä ehjiä osia kannattaa lähteä kyselemään?

https://drive.google.com/file/d/0B7-...ew?usp=sharing
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.10.2017, 17:28
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosvokarhu Näytä viesti
Tuoreena HJ61 omistajana tuli ensimmäisenä eteen murrosten ja olkalaakerien vaihto.

Homma eteni muuten kohtuullisesti, mutta kääntöpään huopatiivistettä kiinni pitävät peltilistat (2 kpl/kääntöpää) olivat kuskin puolella huonona ja toisella maatuneet kokonaan. Lisäksi kumitiivisteen ja kääntöpään välinen halkaistu peltirengas oli jäänyt edelliseltä aukojalta huonosti ja venynyt pilalle.

Keneltä ehjiä osia kannattaa lähteä kyselemään?

https://drive.google.com/file/d/0B7-...ew?usp=sharing
http://www.tamgears.com

Vaikka tuolta: TO6-921
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.10.2017, 17:40
Rosvokarhu Rosvokarhu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 27.09.17
Sijainti: Helsinki
Viestit: 3
Perusasetus

Kiitoksia avusta! Laitetaanpa tilaukseen, niin pääsee ensi viikonloppuna ajohommiinkin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.10.2017, 11:18
upper upper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 44
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosvokarhu Näytä viesti
Tuoreena HJ61 omistajana tuli ensimmäisenä eteen murrosten ja olkalaakerien vaihto.

Homma eteni muuten kohtuullisesti, mutta kääntöpään huopatiivistettä kiinni pitävät peltilistat (2 kpl/kääntöpää) olivat kuskin puolella huonona ja toisella maatuneet kokonaan. Lisäksi kumitiivisteen ja kääntöpään välinen halkaistu peltirengas oli jäänyt edelliseltä aukojalta huonosti ja venynyt pilalle.

Keneltä ehjiä osia kannattaa lähteä kyselemään?

https://drive.google.com/file/d/0B7-...ew?usp=sharing
Itsellä mahdollisesti etuakselin laakerien ja tiivisteiden uusinta edessä, kun edestä kuuluu kolinaa. Alkanut mietityttään, että heitot laakerien mitoituksessa tms saattaa vaikuttaa akselin ja sen kääntyvän kulho-osan kohdistuksen jonkin verran. Kohdistuksen tarkastuksesta ja säädöstä on olemassa manuskassa yksityiskohtaiset ohjeet, mutta kun sitä ohjeessa käytettyä SST-työkalua ei ole niin joutuisi säveltään jotain omaa.
Oletteko tarkastaneet ja/tai shimmeillä säätäneet noiden olkalaakerien ja murrosten vaihdon yhteydessä akselin ja kääntyvän "kulko-osan" kohdistusta? Onko tietoa, jos ne shimmit ovat jollain vakiomitoituksella ja sitä kautta saatavissa tarvikkeena varalle?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.10.2017, 20:09
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.952
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja upper Näytä viesti
Itsellä mahdollisesti etuakselin laakerien ja tiivisteiden uusinta edessä, kun edestä kuuluu kolinaa. Alkanut mietityttään, että heitot laakerien mitoituksessa tms saattaa vaikuttaa akselin ja sen kääntyvän kulho-osan kohdistuksen jonkin verran. Kohdistuksen tarkastuksesta ja säädöstä on olemassa manuskassa yksityiskohtaiset ohjeet, mutta kun sitä ohjeessa käytettyä SST-työkalua ei ole niin joutuisi säveltään jotain omaa.
Oletteko tarkastaneet ja/tai shimmeillä säätäneet noiden olkalaakerien ja murrosten vaihdon yhteydessä akselin ja kääntyvän "kulko-osan" kohdistusta? Onko tietoa, jos ne shimmit ovat jollain vakiomitoituksella ja sitä kautta saatavissa tarvikkeena varalle?
Helpointa on ostaa alkuperäistä täysin vastaavat koyon laakerit niin saattaa mennä vanhoilla shimmeillä. Oletuksena että kukaan ei ole vaihtanut sinne jo aiemmin eri mitoilla olevia eri merkkisiä laakereita koska sitten pääsee takuulla shimmailemaan.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.11.2017, 11:56
Bisabolol Bisabolol ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.06.16
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 50
Perusasetus

Tuommonen tuli sit haettua kun edullisesti sai. Katsotaan missä kunnossa kun pääsee alle könyämään. vikoina tosiaan ykkönen hyppii pois päältä mutta vähänki kun pitää kepistä kiinni niin pysyy. ja nelikko jäi äsken juntturiin ei saanut takavetoa päälle hetkeen mutta meni se sit lopulta.
Sitten kysymyksiä. Paljonko tuommoisessa tulisi olla latausjännite? tuo oma hj koetaulussa oleva mittari on melkeen tapissa. Ja mitenkä tuon vissin tulisi toimia?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20171103_111816.jpg‎
Views:	226
Size:	86,2 Kt
ID:	81960  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Discovery topic Heguli Chit-Chat 266 21.08.2025 08:39
Huutonet Topic psychobilly Linkit 15 03.03.2016 22:38
Syntymäpäiväonnittelu -topic Skorpioni Chit-Chat 116 02.03.2014 18:32
Flippikeula topic Repro Tekniikka & Jutustelu 14 03.12.2007 21:37


Sivu luotu: 00:22 (GMT +2).