![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Jos kokonaisuus on muuten kunnossa niin korjattavissahan tuollainen vika on. Itse hankin HJ61:n vuosi sitten ja 5-vaihteisessa laatikossa vikoi jo koeajolla 3-4 välinen synkro. Nyt 17tkm myöhemmin autosta on korjattu paljon muuta, mutta ei vaihteistoa. Ja tuo 4:lta alaspäin vaihto menee välikaasulla niin hyvin että vika on jo hetkittäin unohtunut.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Jeps hinta ei mielestäni paha ole. joitain öljyvuotoja autossa on ja ehkä jonkinverran ruostetta. (ei kuulemma paha) itse olen vielä alottelija hoojiiden kanssa mutta puhuivat että ykkösen synro oisi rikki?. jokatapauksessa taidan lähteä katsomaan autoa. ei tää kuume muuten laannu. ihan käyttöautoksi olisi tuo tarkoitus jatkojalostaa tuosta.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ykkösen ja kakkosen synkro on yhdistetty, ja se on koko laatikon kallein yksittäinen osa. Tamgears niminen firma myy varaosia tuohonkin laatikkoon. Mutta voi se vaihteiden hyppiminen johtua jostain muustakin.
Ruosteista kannattaa muistaa hoojiissa se, että runkopalkit ruostuvat auton perästä ja takarenkaiden etupuolelta todella pahasti, jos joku ei joskus auton elinkaaressa ole tehnyt rungon pohjaan kunnon vedenpoistoja ja/tai autoa ei ole oikein sen historian aikana viitsitty pestä säännöllisesti. Eli jos runkopalkin niissä suorakulman muotoisista tehtaan rei'istä näkee/kokeilee sormella ja runko on täynnä tiiviiksi pakkautunutta hiekkaa/savea/tiepölyä, saattaa joskus tulevaisuudessa paljastua kovemman luokan hitsaustöitä. Rungon ulkopuolinen massaus ei juurikaan auta tuohon ongelmaan. Korihan on helppo hitsailla jos niin vähällä pääsee
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 23.10.2017 08:51 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kuva ylösalasin mutta ehkä siitä selviää. Tuo otettu etujousen korvallisen ja vaihteistopalkin välistä. Täyttä tavaraa
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Hyvin on kertynyt eteenkin
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
|
#6
|
|||
|
|||
Kääntöpäiden tiivisteet
Tuoreena HJ61 omistajana tuli ensimmäisenä eteen murrosten ja olkalaakerien vaihto.
Homma eteni muuten kohtuullisesti, mutta kääntöpään huopatiivistettä kiinni pitävät peltilistat (2 kpl/kääntöpää) olivat kuskin puolella huonona ja toisella maatuneet kokonaan. Lisäksi kumitiivisteen ja kääntöpään välinen halkaistu peltirengas oli jäänyt edelliseltä aukojalta huonosti ja venynyt pilalle. Keneltä ehjiä osia kannattaa lähteä kyselemään? https://drive.google.com/file/d/0B7-...ew?usp=sharing |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Vaikka tuolta: TO6-921 |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Oletteko tarkastaneet ja/tai shimmeillä säätäneet noiden olkalaakerien ja murrosten vaihdon yhteydessä akselin ja kääntyvän "kulko-osan" kohdistusta? Onko tietoa, jos ne shimmit ovat jollain vakiomitoituksella ja sitä kautta saatavissa tarvikkeena varalle? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Discovery topic | Heguli | Chit-Chat | 266 | 21.08.2025 08:39 |
| Huutonet Topic | psychobilly | Linkit | 15 | 03.03.2016 22:38 |
| Syntymäpäiväonnittelu -topic | Skorpioni | Chit-Chat | 116 | 02.03.2014 18:32 |
| Flippikeula topic | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.12.2007 21:37 |