Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.10.2017, 08:31
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Minkäs takia 1/2" hylsyllä avaaminen on "viimeinen kerta"? Mulla nimenomaan 13mm hylsyllä korkkas ja jäi fiilis että 1/2" olis ollu jämptimpi kuin 13mm, jolla oli klappia. Jouduin tosin lyömään sen hylsyn paikalleen ja saattoi mennä kulmat väärään kohtaan mm. ruosteen takia.
Uusi pultti on 13mm, ja jos se avataan 1/2":lla nyt, niin milläs sen ens kerralla avaat (joo, hitsaamalla hylsy tai mutteri siihen joo, mutta onko se silloinkin viimeinen kerta, ei välttämättä, mun ohjeet on ohjeita, itse korjaat itselles, niin korjaat mun puolesta miten haluat )...

Se kanta ruostuessaan käytännössä ohenee, jolloin käy niin että 13mm hylsy sutasee tyhjää, se 1/2" (12.7mm) on tiukempi silloin siihen ja aukeaa sillä, mutta seuraavalla kerralla se 1/2" myös sutasee ja avaaminen haastavampaa...

__________________
Killing time is not murder

Viimeksi muokannut JAMANT : 04.10.2017 08:33
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.10.2017, 08:37
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Uusi pultti on 13mm, ja jos se avataan 1/2":lla nyt, niin milläs sen ens kerralla avaat (joo, hitsaamalla hylsy tai mutteri siihen joo, mutta onko se silloinkin viimeinen kerta, ei välttämättä, mun ohjeet on ohjeita, itse korjaat itselles, niin korjaat mun puolesta miten haluat )...
Joo ei tää ollu kritiikkiä, kun ajattelin että pultti nimenomaan on 1/2" eikä 13mm, kun sopi vähän huonosti. No, uusi hylsy pitää ainakin ostaa ja kun edellisen kerran juuri tuolla pultilla sitä hyllystä hain, niin Mätänetin monikulmahylsy ei sitten käynytkään, vaan piti hakea kunnon ammattikaupasta. Enpä sitten edes yritäkään hakea 1/2":sta, joten otetaan neuvosta vaarin.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.10.2017, 08:45
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Joo ei tää ollu kritiikkiä
No harm done
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.10.2017, 20:15
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Vetarin mutteri oli niin tiukassa, että piti käyttää se amiksella ja ampua isolla pulttipyssyllä irti. Muutenkin levyn, navan ja vetarin irroittaminen oli melkoista ähellystä katkenneinen pultteineen, moskalla hakkaamisineen yms. lämpötyökalujen käyttämisineen. Tässä jo vetarin paikalleen asetusta edellisistä asennuksista säilyneen muovisen asennustyökalun kanssa.



Uusi napa paikallaan ja koska yksi pultinkanta korkkasi, ostin uuden 12.9 kuusiokolopultin joka tässä kuparirasvalla terästettynä. Sittenpä ne muutkin korkkasi kiristäessä, joten ei kun kaupasta pussillinen uusia... Kumpiakohan tuonne kannattaisi muuten laittaa, 10.9 vai 12.9 ja lieneekö edes väliä kun ovat kovia? Molempia on prikkoineen nyt varalla.



Matkahuollosta tuli kauppareissulla mukaan tälläinen WJ:ssä kohtuullisen harvinainen omituisuus. Kardaanit ja 242WJ-jakolaatikko on vielä purkamatta...

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.10.2017, 17:52
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Tuo edellisten kuvien napa onkin todellisuudessa XJ/ZJ:n napa. Lienee ollut auton mukana virheellisesti jo jonkin aikaa ja jäänyt huomaamatta, kun ei ole koitettu vaihtaa. Nyt poikkeuksellisesti otti sen verta päähän, että kävin South West Tradesta kovalla hinnalla uuden ja tyrkkäsin paikalleen. Samalla laitoin 10.9 kovuuksiset normaalikantaiset pultit kuparirasvan kanssa, niin saa seuraava vaihtaja ne irti helpommin.

Ymmärrettävästi orkkispulteissa on sellaiset kannat, että tumpelot ei pääse niitä vahingossa aukomaan esim. jarruremppaa tehdessään ja saa aikaiseksi vaaraa navan irtoamiselle vauhdissa.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 12.10.2017 12:27
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.10.2017, 22:20
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Tänään pääsin kunnolla koeajolle ja hyvinhän tämä pelittää. Laakeri lakkasi vollaamasta, vaikka etuperän ilmeinen aiempi virheshimmaus pitää pientä ääntä moottorijarrutuksessa. Mukamas viallinen NP247-jakolaatikkokin tuntuu toimivan oikein, eikä jäpitä edes hiekalla, joten vain pikkupuolen potkiminen pois päältä on vikana; sitä missään tiellä tartte.

Kuskin blend door ongelma ratkesi myös. Purin simahtaneen säätömoottorikotelon, pyöräytin moottoria ja annoin sille virtaa suoraan akkulaturilla, niin sehän heräsi toimimaan! Ei kun kasaan ja paikalleen, niin nyt tulee lämmintä ilmaa kuskille ja läppä reagoi asetusarvoon kuten pitää. Samalla selvisi että recirc-door toimii, vaikka sekä siihen että kuskin lämppäriin tulee edelleen vikakoodi liian suuresta liikeradasta yms. No, ihan sama, kunhan toimii.

Tiedossa on pientä huoltohommaa suodattimien, nesteiden ym. pikkuosien vaihdossa ja vaikka tuo jakoaski onkin sellaisenaan nyt toimiva, niin ajatus on kyllä laittaa NP242WJ-loota tuonne tilalle jossain sopivassa välissä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.10.2017, 15:18
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Seuraavaksi ruvetaan tekemään 247 => 242 swappia ottamalla viallinen 247 irti ja laittamalla tilalle tämä 242 varustettuna edellisen sisäänmenoakselilla.

"Uudessa" 242-jakiksessa kaikki paikat on kuivia eli ei ole vuotanut mistään. Ketju ja vaihdevipu on kummatkin tiukat, sanosko jopa uuden tuntuiset, joten tähän tarttee vain laittaa uudet öljyt kun sisäänmenoakseli on vaihdettu. Tuo takakardaanin lähdön haitarikumi on ollut hyllyssä melkosen monta vuotta ja löysi nyt paikkansa uudelleen. Jäi varmaan ZJ:n vastaavasta remontista yli, kun ei jostain syystä sopinut paikalleen.

Takakardaanit on kokonaisena melko samanpituisia, oikealla kuutoskoneisen ja vasemmalla V8:n. Molemmat yoket siis irrotetaan, vaihdetaan keskenään ja paikalleen laitetaan kasin yoke kuutosen kardaanilla että mahtuu 242:n ja perän väliin. Kunhan saan 247:n irti niin selviää paremmin, missä laatikoiden pituusero ilmenee.



__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 11.10.2017 19:34 Perustelu: Otettu paremmat kuvat ja täydennetty tekstejä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Grand Cherokee (WJ) Limited -99, 4,0L WinChester O/M/V Ajoneuvot 5 08.06.2016 23:16
Myyty Jeep WJ 4.7 V8 -99 limited jaiksis O/M/V Ajoneuvot 11 05.01.2015 14:46
Ostetaan Jeep wj 99 bensa kaukkila O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 24.11.2014 16:39
Ostettu Jeep Grand Cherokee WJ 99-01 Quadra-Drive driimis O/M/V Ajoneuvot 4 11.11.2013 17:30
Ostetaan Jeep Grand Cherokee WJ 99-04 kuramatot Joukka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.10.2013 10:03


Sivu luotu: 22:51 (GMT +2).