Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.10.2017, 08:28
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilpertti Näytä viesti
Lämmityslaitteen hana näyttää olevan alipainetoiminen. Onko hana kiinni vai auki, kun moottori ei käy? Vaiko jossain muussa mallissa?

Kyseessä on vm.-92 uutena Saksasta myyty Limited.
Se on kiinni vain, kun on ilmastointi päällä tai lämmönsäätö ihan kylmää asennossa.... Ja koneesta se alipaine tulee, joten se on lähtökohtaisesti auki, kun ei kone käy, paitsi jos alipaineakussa on vielä alipainetta...

__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.10.2017, 08:36
Vilpertti Vilpertti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.06.05
Sijainti: Kemi
Viestit: 150
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Se on kiinni vain, kun on ilmastointi päällä tai lämmönsäätö ihan kylmää asennossa.... Ja koneesta se alipaine tulee, joten se on lähtökohtaisesti auki, kun ei kone käy, paitsi jos alipaineakussa on vielä alipainetta...
Kiitos pikaisesta vastauksesta. Nyt kun lähtötilanne on varmistettu, niin pitää alkaa suunnittelemaan jotain lämmitintä tuonne. TT-Thermo näin ensihätään vaikuttaa optiolta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.10.2017, 14:51
jeeppi-eki:n Avatar
jeeppi-eki jeeppi-eki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.05.04
Sijainti: keminmaa, Finland.
Viestit: 976
Perusasetus

Jeeepula (xj 92) starttauttaa kylmänä v..tun pitkään, eli jokin kylmäkäynnistys jutska ei pelaa? Onko kokemuksia? Vartti roikassa ja lähtee kuin kesällä ...
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.10.2017, 14:52
jeeppi-eki:n Avatar
jeeppi-eki jeeppi-eki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.05.04
Sijainti: keminmaa, Finland.
Viestit: 976
Perusasetus

Lähtee kyllä kylmästäkin käyntiin kun ruiskuttaa lisäbensaa suoraan moottoriin.
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.10.2017, 22:36
driimis driimis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.12
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 30
Perusasetus

Tuli tuossa hierottua kauppoja -90 Cherokeesta, Renixillähän se on mutta koitetaan pärjätä ku himotti liikaa tuo klassinen muotoilu ja oli hyvin tarjolla. Semmonen vika on että 4LO kun täräyttää päälle niin mitään ei tapahdu, ei pyöri etu- eikä takakardaani. Ilmeisesti siellä on joku siirtohaarukka löystyny/rikkoutunu tms. Onko iso homma korjata ja millä osilla lähtis diagnosoimaan? 2HI, 4PT ja 4HI toimi kyllä niinku pitääki. Tosi vähän tulee kyllä käyttöä hitaalle nelikolle, mutta kyllähän se toimimaan pitää saada. Sen verran lueskelin ameriikan kieltä, että ei pitäis mikään kauhea homma olla, joku vipu löysällä tms. Kyseessä luonnollisesti NP242.

Viimeksi muokannut driimis : 31.10.2017 22:39
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.11.2017, 10:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja driimis Näytä viesti
Tuli tuossa hierottua kauppoja -90 Cherokeesta, Renixillähän se on mutta koitetaan pärjätä ku himotti liikaa tuo klassinen muotoilu ja oli hyvin tarjolla.
Olishan se klassinen muotoilu jatkunut vuoteen 1996 asti, ennenkuin tuli facelift- malli Sinällään meinaan HO- mallit on vähän fiksumpia monilta osin.
Toivottavasti sulla sentään ei ole ABS- jarruja tuossa, vaan on ihan perinteisillä lukkiutuvilla..

Lainaus:
Semmonen vika on että 4LO kun täräyttää päälle niin mitään ei tapahdu, ei pyöri etu- eikä takakardaani. Ilmeisesti siellä on joku siirtohaarukka löystyny/rikkoutunu tms. Onko iso homma korjata ja millä osilla lähtis diagnosoimaan? 2HI, 4PT ja 4HI toimi kyllä niinku pitääki. Tosi vähän tulee kyllä käyttöä hitaalle nelikolle, mutta kyllähän se toimimaan pitää saada. Sen verran lueskelin ameriikan kieltä, että ei pitäis mikään kauhea homma olla, joku vipu löysällä tms. Kyseessä luonnollisesti NP242.
Tai sitten on vaan nivelistön säätö pielessa tai nivelistön puslat kuluneet, mikä on enemmän kuin yleistä. Se aiheuttaa helposti sen että jakis ei mene vapaalta pikkupuolelle.
Koita ensin säätää nivelistö, ja/ tai ota tanko irti jakiksen kyljestä ja käännä jakiksen vivusta vaikka pihdeillä pikkupuolta päälle niin että päälaatikko on vapaalla ja mielellään vielä takarenkaat on ilmassa. Koita sitten onko 4lo päällä vai ei.

Jos ei vieläkään kytkeydy millään, niin eipä sitten oikeastaan näe kuin jakiksen irrottamalla ja avaamalla. Siellä on luultavasti joko siirtohaarukka viturallaan, tai sitten on itse siirtohaarukan liikuttamassa spooriholkissa vikaa mikä lukitsee sisääntulopuolen, etu- ja takavedon toisiinsa.


Jakis on varsin helppo purkaa ja kasata, kunhan muistaa sen yhden sokkatapin olemassaolon. Etulohkossa on käyttövivun vieressä kumitulppa, minkä takaa paljastuu reikä mistä sokkatapin saa esim. sopivalla poranterällä pois.
Lievällä väkivallalla tosin shift rail yleensä lähtee haarukoineen pois vaikka sokkatappi on paikallaankin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.11.2017, 10:58
driimis driimis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.12
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 30
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Olishan se klassinen muotoilu jatkunut vuoteen 1996 asti, ennenkuin tuli facelift- malli Sinällään meinaan HO- mallit on vähän fiksumpia monilta osin.
Toivottavasti sulla sentään ei ole ABS- jarruja tuossa, vaan on ihan perinteisillä lukkiutuvilla..



Tai sitten on vaan nivelistön säätö pielessa tai nivelistön puslat kuluneet, mikä on enemmän kuin yleistä. Se aiheuttaa helposti sen että jakis ei mene vapaalta pikkupuolelle.
Koita ensin säätää nivelistö, ja/ tai ota tanko irti jakiksen kyljestä ja käännä jakiksen vivusta vaikka pihdeillä pikkupuolta päälle niin että päälaatikko on vapaalla ja mielellään vielä takarenkaat on ilmassa. Koita sitten onko 4lo päällä vai ei.

Jos ei vieläkään kytkeydy millään, niin eipä sitten oikeastaan näe kuin jakiksen irrottamalla ja avaamalla. Siellä on luultavasti joko siirtohaarukka viturallaan, tai sitten on itse siirtohaarukan liikuttamassa spooriholkissa vikaa mikä lukitsee sisääntulopuolen, etu- ja takavedon toisiinsa.


Jakis on varsin helppo purkaa ja kasata, kunhan muistaa sen yhden sokkatapin olemassaolon. Etulohkossa on käyttövivun vieressä kumitulppa, minkä takaa paljastuu reikä mistä sokkatapin saa esim. sopivalla poranterällä pois.
Lievällä väkivallalla tosin shift rail yleensä lähtee haarukoineen pois vaikka sokkatappi on paikallaankin.
Kiitos vastauksesta, ABS:llä ei oo sentään, sen verran otin selvää. Kokeillaan nyt tota kikotinta miten renixin kans pärjää mut karmee hymy huulilla oli koeajolla koko ajan vaihto siis -99 WJ:stä tähän hyvällä välirahalla, joku vois sanoa hulluksi mut myönnän sen. Joku noissa vaan kiehtoo liikaa.

Ps. Ois ylimääräsenä 17" 5x127 vanteet yhden talven ajetuilla 245/70 nastoilla myynnissä jos sattuis jollain oleen tarvetta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.11.2017, 15:28
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja driimis Näytä viesti
Semmonen vika on että 4LO kun täräyttää päälle niin mitään ei tapahdu, ei pyöri etu- eikä takakardaani. ----- Kyseessä luonnollisesti NP242.
Jos ei pidä minkäänlaista ääntä (siis "vääränlaista" eli jurinaa, kolinaa, tms.) 4LO-asennossa tai sille laittaessa, niin vivut on vääntyny tms. säätöongelmaa, koska loota on vielä vapaalla (N). Jos siirtohaarukka on sökö (kts. kuva), niin jurisee selvästi päälle vääntäessä tai yrittäessä eteen/taakse ja se ääni ei enää ole normaali.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja driimis Näytä viesti
Ps. Ois ylimääräsenä 17" 5x127 vanteet yhden talven ajetuilla 245/70 nastoilla myynnissä jos sattuis jollain oleen tarvetta.
Jos sulla on mitä hyvänsä nurkista pois hävitettävää, niin ne kannattaa (lue: pitää) laittaa myytävää otsikon alle myyntitopiikiksi. Keskustelutopiikkien saati puskaradion kautta tieto tavoittaa liian pienen porukan ja ihan liian hitaasti.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.11.2017, 22:44
driimis driimis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.12
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 30
Red face

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jos ei pidä minkäänlaista ääntä (siis "vääränlaista" eli jurinaa, kolinaa, tms.) 4LO-asennossa tai sille laittaessa, niin vivut on vääntyny tms. säätöongelmaa, koska loota on vielä vapaalla (N). Jos siirtohaarukka on sökö (kts. kuva), niin jurisee selvästi päälle vääntäessä tai yrittäessä eteen/taakse ja se ääni ei enää ole normaali.


Jos sulla on mitä hyvänsä nurkista pois hävitettävää, niin ne kannattaa (lue: pitää) laittaa myytävää otsikon alle myyntitopiikiksi. Keskustelutopiikkien saati puskaradion kautta tieto tavoittaa liian pienen porukan ja ihan liian hitaasti.
Kiitos taas vastauksista, ei pidä minkäänlaista ääntä vaihtaessa, eli ilmeisesti helpoimman kautta pääsis tässä asiassa? Toki laitetaan kampetta myyntiin oikealle palstalle, mut tuli tuossa nyt vain innoissaan mainittua kun jäi ylimääräiseksi.

Tuli tuossa muuten semmonenkin juttu yhtäkkiä vastaan, että nopeusmittari lopetti yht'äkkiä toimintansa. Samoin vakionopeudensäädin ei ole toiminut ilmeisesti aikoihin. Kauheeta diagrammijumppaa kun yrittää englanniksi netistä tietoa etsiä vakuumiletkuista yms niin jos jollain täällä ois ollu vastaavanlaista ongelmaa ja ratkaisut löytyneet niin kiitollisena otetaan neuvoja vastaan. Ja jumansviidu että siellä menee jalkatilassakin johtoa miten sattuu ja konehuoneessa on liittimiä joille ei ole vastakappaletta yms. Vanhat autot ja purkkaviritykset I guess. Mutta jos joltain löytyis selkokielinen opas että mikä liitin on mikäkin ja tekee mitäkin niin olisin enemmän kuin kiitollinen.

Viimeksi muokannut driimis : 02.11.2017 22:53
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 18:03 (GMT +2).