Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.08.2017, 23:21
Jjamo Jjamo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.06.13
Sijainti: Joensuu
Viestit: 23
Perusasetus

Tervehdys. tuli hankittua elämäni ensimmäinen maasturi ja nyt pitäis saaha vähän katu-uskottavutta ja maastossa etenemis kykyä hiukkasen lisää.
Autohan on -81 hj60 ilman lukkoja, isoista pyöristä saatikka korotuksista puhumattakaan. eli 33" kumet kaiketi saa muutoskatastettua ilman isompia murheita mut mites kannattas korotus toteuttaa? rahat menee hyvin pitkälti isompiin renkaisiin, ehjään moottoriin ja katsastuskelpoiseksi saattelemiseen, niin kalliista alustasarjoista on turha edes haaveilla. tarkotus ois saaha tulevalle talvelle mehtuu-ajoon et säästöönkään ei montaa penniä kerkee laittaa. eli halvalla pitäs saada menopeliä korkeammaksi

SOA - tuo maaginen kirjainyhdistelmä on pyörinyt huulilla jo kun auton näin kuvissa, onko enää nykypäivänä mahdollista saada muutoskatsastettua SOA akseleille? autoon on vuonna 1985 asennettu tavaratilaa korottava lasikuitu koroke, jolla on saavutettu 135cm sisäkorkeus. -Jos on mitään merkitystä korotuksen kanssa. Kaverin kanssa juteltiin autonhaku reissulla että kokonaiskorotus/-korkeus tms menis yli niin että heilahtaa lain sallimista rajoista. Pitäneekö paikkansa?

Korin korotus - Helppo, nopee ja ennenkaikkea halpa menetelmä. Vai onko? mitä kaikkee muita muutoksia joutuu tekemään esim 75mm (lain sallima maximi?) korotukselle kuin nailoni holkit rungon ja korin väliin?

Iskareiden ja jousien muutaminen - Pidemmät iskarit ja korotavat jouset/jousien uudelleen taotuttaminen. Vaatii omasta mielestä vähän enemmän euroja jo kun yllämainitut. Mistä? Mitä? ja miten paljon korottavat?? Ja mitä maksaa?

Tähän asti tarvinnu autoja saada vain alapäin niin tämä korotus on ihan uusi aihe

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.08.2017, 04:37
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Moi jos ei mahdottomia joustoja haeta niin kierrejouset akselin ja rungon väliin, tuo korkeutta ja katu uskottovuutta. Itse laitoin joskus opelin kierteet joka kulmaan ja kyllä niillä korottui jonkin verran oli kuitenkin ajalla ennen kamerakännyköitä niin ei ole kuvia laittaa
Mutta ihan käyttöautossa palveli vuosia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.08.2017, 21:05
remmi remmi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.13
Sijainti: suomi
Viestit: 47
Perusasetus

Oisko kellään soa-akselilla olevaa autoa joka leimassa? Tarvisin tiedon että kuinka korkea auto on noin takapyörän kohdalta eli mitta maasta kattoon kokonaiskorkeutta haen. Katsuri vaati 4-pyöräsuuntausta korinkorotuksesta, rikkooko katsuri nyt lakia?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.09.2017, 17:27
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Ei kait ny korin korotuksen takia mitään tarvii suunnata. Mahtoko katsuri ymmärtää mistä puhutaan tai sit ei halunnut ymmärtää.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.09.2017, 19:35
remmi remmi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.13
Sijainti: suomi
Viestit: 47
Perusasetus

Kyllä ymmärsi. Kävin toisella asemalla kyselemässä asiasta ja sanoivat että 4-pyöräsuuntaus ei ole pakollinen ellei katsuri sitä vaadi. Sitä ihmetteli katsastusmies että miksi se on vaadittu jäykkäkeulaseen autoon. Sanoi että he eivät ole koskaan sitä vaatineet. Ilmeisesti vittuillakseen vaati ja laitto vielä otteeseen merkinnän että muutkin asemat joutuvat vaatimaan. Nyt on sitten kaksi vaihtoehtoa, joko poistaa korotus tai hankkia se todistus. Elikkä varoituksena kaikille että kaikki on mahdollista tässä sarvikuonojen maassa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Ei kait ny korin korotuksen takia mitään tarvii suunnata. Mahtoko katsuri ymmärtää mistä puhutaan tai sit ei halunnut ymmärtää.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.09.2017, 20:56
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Ihan sama onko jäykkäakselinen tai risukeula jos koria korotetaan. Siinähän ei muutu pyöränkulmat, tukivarret, jousitus yhtään mihinkään, kori vaan erkanee rungosta. Ainut yhdistävä tekijä korin ja akseliston välillä on rattiakseli. Sit on eriasia jos ei ole erillistä runkoa ja koria nostetaan ylemmäs, sitä ei saa ylemmäs muuten kuin jousitusta mulkkaamalla eli koko autoa korottamalla.
Sen ymmärrän et jäykkäakselisessakin vaadittais todistus jousitus korotuksen yhteydessä, kun akselin asento saattaa muuttua eli olkaakselin linja muuttuu pitkittäisillä tukivarsilla toteutetussa alustassa ainakin ja voi kai se lehtijousialustassakin muuttua sitten ainakin jos pidemmillä riipukkeilla korotetaan.

Eikä sitä kai katsuri voi mielivaltaisesti määrätä mitä vaaditaan ja mitä ei, trafiltahan ne säännöt/ohjeet tulee.
__________________
Harbor Cruisers

Viimeksi muokannut Micco : 01.09.2017 20:58
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.09.2017, 06:33
remmi remmi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.13
Sijainti: suomi
Viestit: 47
Perusasetus

Näköjään voi. Ilmeisesti naama ei miellytä tai haluaa nuo vanhat romut pois liikenteestä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Ihan sama onko jäykkäakselinen tai risukeula jos koria korotetaan. Siinähän ei muutu pyöränkulmat, tukivarret, jousitus yhtään mihinkään, kori vaan erkanee rungosta. Ainut yhdistävä tekijä korin ja akseliston välillä on rattiakseli. Sit on eriasia jos ei ole erillistä runkoa ja koria nostetaan ylemmäs, sitä ei saa ylemmäs muuten kuin jousitusta mulkkaamalla eli koko autoa korottamalla.
Sen ymmärrän et jäykkäakselisessakin vaadittais todistus jousitus korotuksen yhteydessä, kun akselin asento saattaa muuttua eli olkaakselin linja muuttuu pitkittäisillä tukivarsilla toteutetussa alustassa ainakin ja voi kai se lehtijousialustassakin muuttua sitten ainakin jos pidemmillä riipukkeilla korotetaan.

Eikä sitä kai katsuri voi mielivaltaisesti määrätä mitä vaaditaan ja mitä ei, trafiltahan ne säännöt/ohjeet tulee.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.09.2017, 06:44
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja remmi Näytä viesti
Oisko kellään soa-akselilla olevaa autoa joka leimassa? Tarvisin tiedon että kuinka korkea auto on noin takapyörän kohdalta eli mitta maasta kattoon kokonaiskorkeutta haen. Katsuri vaati 4-pyöräsuuntausta korinkorotuksesta, rikkooko katsuri nyt lakia?

Missäpäin näin mulkkuja löytyy siis katsastus(poikia)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.09.2017, 06:48
remmi remmi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.13
Sijainti: suomi
Viestit: 47
Perusasetus

pohjois-pohjanmaalla
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Discovery topic Heguli Chit-Chat 266 21.08.2025 08:39
Huutonet Topic psychobilly Linkit 15 03.03.2016 22:38
Syntymäpäiväonnittelu -topic Skorpioni Chit-Chat 116 02.03.2014 18:32
Flippikeula topic Repro Tekniikka & Jutustelu 14 03.12.2007 21:37


Sivu luotu: 23:06 (GMT +2).