![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kiitos D_bar löysikin jo linkin missä kerrottiin että näissä kaikissa olis se BLD eli Brake Lock Differential http://www.wranglerforum.com/f274/br...ed-803194.html
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuli tässä vaan mieleen, että menitkö jyrkkää mäkeä ylös nopealla vai hitaalla puolella? Jos nopealla, niin sillä saa useimmissa automaateissa laatikon kuumumaan äkkiä, etenkin jos siinä mäessä vielä junnaa syystä tai toisesta pidempään veto päällä.
Jos automaattivaihteisella autolla hinataan paljon perävaunua, ja/ tai ajetaan metsässä vähänkin enemmän, niin ehdottomasti lisäjäähdytin keulalle laatikon öljyjä jäähdyttämään. Se, että tehdas ei ole asentanut lisäjäähdytintä vakiona ei tarkoita etteikö sitä tarvitsisi. 104°C ei sinällään ole automaattilaatikolle vielä mikään älytön lämpötila, mutta kuitenkin 20-30°C enemmän kuin mikä on optimi pitkällä aikavälillä. Vanhemmissa sähköhjatuissa Jeepin (Chryslerin) laatikoissa ylivaihde kytkeytyi pois päältä jos laatikon lämpö ylitti n.125°C, ja oli taas käytössä kun laatikko jäähtyi riittävästi. Uudemmissa missä on enemmän kuin 5- portaisia, käsittääkseni laatikon ylilämpö kytkee useammankin vaihteen pois päältä kunnes loota on jäähtynyt.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pikkupuolesta oli kysymys koko ajan. Isoa puolta ei oikein voinut käyttää kuin siirtymissä. Ja tuo lämpötila on sieltä obd kautta katsottu. Mistä sitten liene mittaa. Auto ei kuiten hälyyttänyt missään vaiheesaa kuumuutta. Mutta kyllä se öljy palaneelle haisee, tänäänkun tikkua vielä nostelin...
Mutta voikohan se luistaminen liittyä jotenkin tuohon bld hommaan. Ainakin mersussa sprintteri 4x4 manualli käskee polkea vaan reilusti kaasua ja moottorin ohjain yksikkö hoitaa todellisen kaasun määrän. Tuntuu kyllä aika hullulta varsinkin jos lähellä on puita sun muita esteitä...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Oliko tuo palaneen haju mahdollisesti aikaisemmin jo öljyssä? En usko että reilu 100 astetta riittäisi öljyn polttamiseen. Olen lämmittänyt omassa TJ-Jeepissä öljyt tuonne 120 asteen päälle enkä huomannut eroa hajussa tai toiminnassa sen jälkeen. En ole BLD-autolla ajanut, joten en tiedä kuinka nuo käyttäytyvät käytännössä. Saako sitä kytkettyä pois että voisi testata eroa päällä ja ilman?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
"BLD cannot be turned off, it remains on in 4H and 4L even if you turn off traction control." Tuollasta kirjoittivat Wrangler palstalla. Mutta luulisi BLD:kin olevan sulakkeen takana.
__________________
Jeep ISORY |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo pitääpä tutkia asiaa mutta juurikin näin tuo nyt toimii eli siinävaiheessa kun lukollinen auto kaivaa tyhjää niin painaa jarruun ja kokeilee toista ajolinjaa. Niin tällä pitää antaa kaivaa tyhjää ja sitten vasta näkee meneekös se ylös vai ei. Toisaalta mulle on ihan sama miten nuo lukot toimii koska en tule laittamaan oikeita lukkoja kuitenkaan eli onhan tuo parempi kuin täysin vapaat perät. Mutta öljyn lämpenemis ongelma pitää kyllä ratkaista. Tutkiskelin tuota keulaa että taitaa olla mahdoton paikka saada sopimaan sinne mitään kennoa että joutuu varmaan lattian alle laittamaan...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikös tuo kenno mahtune säleikön taakse? ![]() http://www.ausjeepoffroad.com/forum/...t=94318&page=5
__________________
Jeep ISORY |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
On tainnut jokus aikaisemmin päästä kärähtämään ne öljyt? Aika rauhatonta on meno tuolla "jarrulukolla" verrattuna lsd-lukolliseen https://www.youtube.com/watch?v=RO4DXXYBoGY
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 18.07.2017 20:43 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Wrangler Unlimited Rubicon -08 :Tilattu | jeep | Tekniikka & Jutustelu | 77 | 08.02.2023 10:41 |
Myydään Rough Country vinssipuskuri / Jeep Wrangler JK | Puukkilainen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 30.01.2014 21:10 |
Myyty OME nitrocharger iskarit, OME kierrejouset (Jeep Wrangler JK +75mm) | Puukkilainen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 17.11.2013 08:17 |
Myydään Jeep Wrangler Unlimited 2011 rättikatto | Jeeppinenn | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.04.2012 14:38 |
Ostetaan Jeep wrangler JK Etupyörän laakeri | LaaLaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 05.10.2011 22:42 |