Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.07.2017, 11:16
Luzzuki Luzzuki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.04.13
Sijainti: Pori
Viestit: 32
Perusasetus

Olis tarkoitus maltillisesti korottaa -98 samuraita tuuman tai kaks, mites on käykö jimnyn korotus jouset samuun ja tarviiko iskareita vaihtaa? Entäs tarviiko caster puslia noin vähällä korotuksella?

Alkaa pänniin tuo olematon jousitus kun ajaa pieneenkin töyssyyn tai kuoppaan tiellä tai mettäautotiellä niin jousitus lyö heti akselit päin pohjaanlyönti kumia, joustovara kun on jotain 10cm:n luokkaa tai vähemmän.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.07.2017, 12:09
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Taitaa vähän heikonlaista olla tuo korotussarjojen tarjonta coily-samuraihin... Ausseista löytyy kyllä jonkunmoisia sarjoja, enemmän tai vähemmän korottavina. Jotain 40mm korottavia löytyy pelkkiä jousia ja iskareita, mutta isommissa korotussatseissa näyttää tulevan säädettävää panhardia ja pidempää jarruletkua yms mukana. Mutta kyllä iskaritkin kannattaa vaihtaa aina korotuksien yhteydessä, vaikka jostain jotain irtojousia löytyiskin. Casteria ei välttämättä tarvi muutella maltillisilla korotuksilla. Ajelee ensin ja toteaa itse, että miten paljon korotus ohjaukseen vaikuttaa ja tekee sen pohjalta sitten ratkaisunsa.

Jimnyn sarjat ei käy, kun Samuraissa on se coil-over viritelmä edessä. Takapään rojuista en tiedä vaikka käviskin...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.07.2017, 21:21
4WD 4WD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.04
Sijainti: Lounais-Suomi, Finland.
Viestit: 434
Perusasetus

Onko joku yhdistänyt toyotan 4K:n ja suzuki samurain vaihdelaatikon ?
Suikassa nyt paikalla 4K ja toyotan oma laatikko joka on tolkuttoman pitkä. Helpointa taitaisi olla laittaa sekä samurain kone ja laatikko, mutta 4K on nyt otteessa ja tekisi mieli säilyttää se.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.07.2017, 09:33
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Miten vaihdelaatikolla saat välitystä pienemmäks?
Pienet pykälät ehkä hiukan mut ei kauheesti vaikuta.
Molemmissa se nelonen on se 1;1 kuitenkin.
Jakolootaan vaan käsiks jos hitaammin pitää päästä
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.07.2017, 12:19
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4WD Näytä viesti
Onko joku yhdistänyt toyotan 4K:n ja suzuki samurain vaihdelaatikon ?
Suikassa nyt paikalla 4K ja toyotan oma laatikko joka on tolkuttoman pitkä. Helpointa taitaisi olla laittaa sekä samurain kone ja laatikko, mutta 4K on nyt otteessa ja tekisi mieli säilyttää se.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Miten vaihdelaatikolla saat välitystä pienemmäks?
Pienet pykälät ehkä hiukan mut ei kauheesti vaikuta.
Molemmissa se nelonen on se 1;1 kuitenkin.
Jakolootaan vaan käsiks jos hitaammin pitää päästä
Fyysisestä pituudesta varmaan kyse?

Eikös k-koneessa ole startti just väärällä puollella,Joten onko lohkossa tilaa sijoittaa toiselle puolelle?


Keskittämistä varten tekisi sorvissa sopivan adapterin mikä istuu painelaakerin liukupintaan ja koneen puolelta keskittyis silmälaakeriin ja vaikka parin v.pyörän pultin alle.

Sen mukaan miettis tekeekö väliadapterin,Mutta jos pultinreiät on lähellä.Niin voishan siihen täytehitsata tms...
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.07.2017, 13:38
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

No voe pärsse..mä automaattisest oletin
puhuttavan välitysten pituudest
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.08.2017, 09:13
resu resu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.08.15
Sijainti: Merijärvi
Viestit: 20
Perusasetus

Operaatio hiluxin akselit sj413 suzukiin. Vakio jouset + soa sekä isuzu trooperista tehostettu simpukka. Äkkiä katottuna high steer ohjausvarsilla pitäis sisään joustoja rajottaa aikalailla kun runkopalkit tulee eteen. Minkälaisia toteutuksia tehty hiluxin vakio ohjausvarsilla?
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 22 (0 jäsentä and 22 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 14:22 (GMT +2).