Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.07.2017, 20:39
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.536
Perusasetus

Hyvältä näyttää ja tukevalta. Mut kyl mä sanon että aika vähällä käytöllä sun käyttöauto on ku noin kestää olla pajalla..!

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.07.2017, 21:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Mut kyl mä sanon että aika vähällä käytöllä sun käyttöauto on ku noin kestää olla pajalla..!
Nämä pari viimeisintä proggista vähän venähti
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.07.2017, 07:59
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

N. 6 vuotta oon seurannu tätä rakentamista ja hämmästellyt työn siisteyttä ja tietämystä noista kaikista Jeepin salaisuuksista. Hieno toppiikki kaikenkaikkiaan!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.07.2017, 17:11
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Thumbs up

Näin on!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
N. 6 vuotta oon seurannu tätä rakentamista ja hämmästellyt työn siisteyttä ja tietämystä noista kaikista Jeepin salaisuuksista. Hieno toppiikki kaikenkaikkiaan!


Ja kiitos tästä topikista!
Tälläinen tollo seurailee ihaillen....
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.08.2017, 13:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Noh.. kiitos kehuista! Koitan tehdä kunnolla sekä työn jäljen osalta, mutta etenkin toimivuuden osalta.



Olisiko nämä nyt sitten vähän sellaisia hys-hys- päivitysjuttuja, mutta näillä mennään koska haluan kunnolliset jarrut.
Tässä välissä vedän siis jarruputket uusiksi, ja vaihtuu nyt sitten niin että abs- yksiköltä satuloille asti menee letkut yhdellä vedolla ilman liitoksia.
Goodridgen 600-sarjan letkua, pitäisi olla kelvollista tähän kun sitä kerran käytetään rata- ja ralliautoissa, kisaprätkissä yms...

Jamantilta olin jo ehtinyt ostaa uuden takajarruputken, mutta se menee toiseen ZJ:hin hyötykäyttöön, kun tähän nyt tosiaan tulee vähän eri systeemit.

Eli ABS- yksikköön adapterit millisistä AN3- tyylin liitoksille.
Hydrauliyksikkö on "hienosti" toteutettu, joka jarrulähdölle on oma kierteensä. Kai tuossa on sitten se taustalla että tehtaalla eivät ole voineet vahingossa ruuvata jarruputkia väärään reikään.
Alkuperäiset lähdöt (ainakin tämänikäisessä Jeepissä) on:
* Takalähtö on 12 x 1mm
* Vasen etu on joku ihmekoko 11 x 1,5mm
* Oikea etu on 10 x 1mm

11 x 1,5mm -> AN3 adapteria ei taida olla olemassakaan, joten päädyin siihen että suurennan ko. lähdön 12 x 1,5mm:iin. IKH:sta löyty sopiva kierretappi suoraan hyllystä, ei muuta kuin ABS- yksikkö pääsylintereineen irti autosta ja hommiin




Yhteensä n.13 metriä Goodridgen 600-sarjan letkua (ihanan halpaa ), sopivat adapterit, liittimet yms. välineet liitoksien tekoa varten (ja nuo sitten ihan oikeasti pitää, luotto on paljon suurempi kuin Made-in-China tarvikeletkuihin); liitokset on purettavissa/ kasattavissa jos tarvitsee huoltaa.




Takajarrujen haaroitus on alunperin taka-akselilla, ja muutenkin siellä on hillitön kasa liitoksia (ABS:ltä takaylätukivarren kohdalle, josta kovasta linjasta letkuksi akselille; siellä T-haara josta kovalla linjalla akseliputkien päähän, jossa liitos ja siitä letkulla satulalle);
Nyt haaroitus on heti ABS- yksiköllä, ja siitä kahdella letkulla koko matka satuloille asti ilman liitoksia.




Etujarrujen letkut ja ABS- antureiden piuhat on alunperin olleet aika hölmösti, kun ne roikkuu tukivarren vieressä valmiina keräämään kaikki oksat, roskat, jäämään jumiin ja katkeamaan (ABS- piuhat on jo olleet pariin kertaan poikki, ja toinen etujarruletku on kerran napannut oksan mukaan niin että kovan putken ja letkun välinen liitos piti uusia).
Nyt letkulähtö satulalta on suoraan ylös, siitä yläpallonivelen kohdalla pieni lenkki jotta olkavarsi voi kääntyä, siitä akseliputkea pitkin ylätukivarrelle ja tulipeltiä pitkin ylös ja edelleen ABS- yksikölle. Toinen puoli vastaavalla tavalla.

Toistaiseksi on sovitusta varten kiinni nippareilla, mutta teen kunnolliset kiinnikkeet letkuille kunhan löytyy parhaat kohdat tehdä liitokset ja saan vielä ABS- piuhat letkun viereen kaveriksi.




Etuiskarit myös vaihtoon, nämä toivottavasti on oikeasti hyvät.
Bilsteinin 7100- sarjan kepit short body- mallina, 12" iskua (laskennallisesti 305mm, mutta todellisuudessa 295mm). Iskarit on itse purettavissa/ kasattavissa, ja sisään- ja ulospäinvaimennuksen shimmit voi vaihtaa jos vaimennusta haluaa muuttaa. Samoin lisäsäiliön päässä on venttiili, josta voi halutessaan säätää typen painetta iskarissa.

Sisäänjousto pysyy samana kuin tähänkin asti, mutta nämä iskarit tarjoaa n.6cm lisää ulosjoustoa vanhoihin verrattuna. Eli n.120mm sisään, ja 175mm ulos; käytännössä sisäänjousto rajoitetaan max.110mm:n jotta iskari ei pääse pohjaamaan. Ulosjoustoa varten teen rajoitinliinat.

Etujouset vaihtuu nykyisistä Moogin progressiivista + 1.75" korotusblokeista Metalcloakin 2.5" korottaviin dual-rate jousiin. Niiden vapaa pituus on n.56cm, mikä riittää enemmän kuin hyvin siihen että jousi ei pääse täysin vapaaksi maksimi ulosjoustossakaan. Nykyisten vastaava pituus on reilu 10cm vähemmän
Tähän saakka jouset on riittäneet koska ulosjoustoa ei ole ollut niin paljoa että jousi pääsisi vapaaksi.



__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 07.08.2017 13:10
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.08.2017, 13:11
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Tuntuu etten tähän topicciin muuta kommentoi kun että hienoa jälkeä mutta.... kyllä vaan on niin hienoa jälkeä.

Lisäselvityksenä tosiaan se, että näitä kun en ole paljon ehtinyt ropaamaan, niin siksi katselen ja ihastelen.
__________________
Satunnainen huutelija.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.08.2017, 12:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Syksyn/ talven aikana kun menee nuo etu- ja taka-akselit uusiksi ja teen ne 50mm nykyistä leveämpänä, JK- Wranglerin järeämmillä ulkopäillä ja jarruilla mutta ZJ:n (tai WJ:n, on vielä vähän auki) navoilla, niin tarttee uudet vanteet ja renkaat.

Leveämmillä akseleilla tarvitsen vanteet mitkä taas tuo rengasta sisäänpäin n. puoli tuumaa nykyisestä. Eli kokonaisleveys muuttuu vain n.10mm per puoli leveämmäksi. Se taas vaatii sen, että tarttee joko 16" tai 17" vanteen että mahtuu pyörimään jarrujen ympärillä.
16" vanteille ei ole olemassakaan 33" halkaisijaltaan olevia renkaita, joten vaihtoehto on silloin 17" x 8.5" vanne, ja karkeitakin metsäkelpoisia renkaita löytyy 33 x 12.50 x 17 kokoisina.


Tuossa olisi hyvin karkea hahmotelma vannemallista ja miltä 17" vanne ja 33" rengas näyttäisi. Renkaan kylki kuitenkin on vielä kohtalainen, käytännössä saman verran mitä 31" renkaalla 15" vanteella.
Oikeastaan jäljellä on kaksi vaihtoehtoa uudeksi vanteeksi, joko Method Racing Wheelsin NV, kokona 17 x 8.5" 0ET (4,75" BS) tai sitten 4x4 Partsista yksi vanne mitä löytyy 17 x 8.5" kokoisena sopivalla ET:llä.


__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 22:30 (GMT +2).