Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.07.2017, 10:41
Santam Santam ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.08.15
Sijainti: Etelä
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ Näytä viesti
Ei lyö mitään vikakoodia päälle? Syttyykö moottorin vikavalo?
Vikakoodit saatu ulos: 41 Kaasuläpän magneettiventtiili 1 käsky ja 49 Liiallinen ahtopaine.

Mahdollisesti siis liika ahtaminen voi johtua tuosta magneettiventtiilistä? Tilaan siihen uuden ensimmäiseksi

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.07.2017, 12:24
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

2003 l200, pitkähyttinen ja alkuperäiset levikkeet. Jos se nyt vaikuttaa... Kuinka isot renkaat saa leimattua? 235/85/16 a 31x10.5x15 pitäis nyt hetimiten (huomenna) muutoskatastaa ainaki nuo 31. Koittanu täältä hakea ja googlettaa vaa ei löydy oikeen mitään. Tarviiko lippulappuja?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.07.2017, 19:33
crockett:n Avatar
crockett crockett ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 81
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
2003 l200, pitkähyttinen ja alkuperäiset levikkeet. Jos se nyt vaikuttaa... Kuinka isot renkaat saa leimattua? 235/85/16 a 31x10.5x15 pitäis nyt hetimiten (huomenna) muutoskatastaa ainaki nuo 31. Koittanu täältä hakea ja googlettaa vaa ei löydy oikeen mitään. Tarviiko lippulappuja?
Vertaa vastaavaan GLS magnum malliin. Siinä vakiona 265/70r16 tai 31" renkaat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.09.2017, 12:45
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
2003 l200, pitkähyttinen ja alkuperäiset levikkeet. Jos se nyt vaikuttaa... Kuinka isot renkaat saa leimattua? 235/85/16 a 31x10.5x15 pitäis nyt hetimiten (huomenna) muutoskatastaa ainaki nuo 31. Koittanu täältä hakea ja googlettaa vaa ei löydy oikeen mitään. Tarviiko lippulappuja?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja crockett Näytä viesti
Vertaa vastaavaan GLS magnum malliin. Siinä vakiona 265/70r16 tai 31" renkaat.
Taas ajankohtasta, nyt pitäis leimata 33". Oisko jollaki jotain lippulappua?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.09.2017, 21:10
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Taas ajankohtasta, nyt pitäis leimata 33". Oisko jollaki jotain lippulappua?
Riittääkö kuva otteesta missä vakio koko 265/70/16?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.09.2017, 08:24
patrik:n Avatar
patrik patrik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.16
Sijainti: sodankylä
Viestit: 179
Perusasetus

-93 2.6bensa.
Kylmänä toimii ja vähän ko lämpiää niin alkaa nykimään ja sammuuki jossaki välissä. Kaasua ei kestä painaa.

Mikäköhän vois olla ja mitä/millä tavalla testata?
Ei ole oma auto mutta pitäs se kuntoon saada

Edittiä. Onnistuuko automaattiryyppyä pitämään päällä? Sais selville onko bensan saannissa vai meneekö sähköpuolelle vika

Viimeksi muokannut patrik : 27.09.2017 14:02
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.10.2017, 08:43
patrik:n Avatar
patrik patrik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.16
Sijainti: sodankylä
Viestit: 179
Perusasetus

Ylläolevasta näkee auton tiedot.
Imupäällä toimii ja ko se sammuu niin loppuu bensan saanti.
Mikä kaasari tässä on jos netistä löytäs räjäytyskuvat?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.07.2017, 09:45
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Santam Näytä viesti
Vikakoodit saatu ulos: 41 Kaasuläpän magneettiventtiili 1 käsky ja 49 Liiallinen ahtopaine.

Mahdollisesti siis liika ahtaminen voi johtua tuosta magneettiventtiilistä? Tilaan siihen uuden ensimmäiseksi
Liika-ahtaminen voi johtua myös jumittavista turbon siivistä tai niitä säätävästä alipainekellosta. Kannattaa ottaa se vipu irti ja tarkastaa että liikkuu herkästi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.08.2017, 18:55
hpniemi hpniemi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.03.10
Sijainti: Kerava
Viestit: 19
Perusasetus

Jarrut takapainoiset


Katsastusinssi sanoi, jotta jarrut on takapainoiset ja tuli hylätty.

Hiekalla kun koittaa, niin tosiaan näin on, eli takapää lukkiutuu ensin kun etupyörät vielä jatkaa pyörimistään ja asfaltilla takapää ulvahtaa kunnolla heti jarrutettaessa.

Viime talvena toimi ok ja sen jälkeen ei ole tehty tähän vaikuttavia remontteja, joten vika on tullut "itsestään" viime kuukausien aikana.

Putsasin paikat ja vaihdoin kengät taakse ja palat eteen, rasvasin ja kaikki sinänsä siis katsottu, mutta ei vaikutusta asiaan.

En ole ennen rumpujarruja huoltanut, joten anteeksi noviisiuteni, mutta ainoa asia, mitä pisti silmään on se takarummun automaattisäätösormi + tappi, jossa se säätöhammastus: ne tuskin toimivat, olivat sen verran kuluneet ja muutenkin heikossa hapessa, enkä uusinut niitä. Oletin niiden vaikkuttavan vain käsijarrun automaattisäätöön ja kun säädin kässärin vaijerin päästä, se toimii ok.

Asentaessani jarrukenkiä taakse ruuvasin sen säätötapin lyhimpään asentoonsa, kun oletin, että muuten en edes saisi rumpua paikoilleen, siihen oli nääs tullut kunnon polanteet reunoille ja vaikka hioinkin ne melko hyviksi, silti pientä polannetta jäi. Sain rummut paikoilleen, oli aika tiukka ja pyörii pitäen aavistuksen kahinaa, mutta eivät kuumene ajossa.

Nyt tarvisin ajatuksia, mikä tässä mättää: Olenko säätänyt ton takajarrun väärin, pitäskö sitä tappia pidentää? Vai mikä ihme tässä voisi olla?

Katsastusinssin kanssa katottiin se kuorman mukaan jarruja säätävä vipuvekotin, että se toimi näennäisesti, eli ei ollut ainakaan jumissa, mutta sen enempää en siitä osaa sanoa, että toimiiko sitten oikein...

Ajatuksia, mitä mä vielä voisin kokeilla?

Kiitos kiitos.
__________________
Mitsu L200 Club Cab 1999 2,5TD
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.08.2017, 09:29
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Onko jouset kuoleutuneet takapäästä, ja perä lyyhöttää alempana kuin ennen?
Jos sitä kuormaventtiiliä säätäs, että se "luulee" ettei painoa ole kyydissä, eikä siten päästä takajarruille niin paljon painetta.
Voihan olla että tanko on vääntynytkin, vai minkälainen systeemi mitsussa liekkään kuormaventtiilille.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.08.2017, 12:40
hpniemi hpniemi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.03.10
Sijainti: Kerava
Viestit: 19
Perusasetus

Perehdyin tuohon kuormaventtiiliin tänä aamuna. Katsoin jousen oikean pituuden korjaamokäsikirjasta (19cm levossa) ja siinä oli säädettävää. Säädin ja sen jälkeen etujarrut ottaa ensin, mutta toinen ongelma ilmeni sitten:

Nyt kun jarrutan, aluksi toimii kaikki ok, mutta siinä vaiheessa, kun takajarruille alkaa mennä voimaa, jarrupoljin ikäänkuin putoaa pari pykälää yhtäkkiä ja takajarrut haukkaa kiinni välittömästi.
__________________
Mitsu L200 Club Cab 1999 2,5TD
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5060 10.11.2025 16:18
Mitsubishi L200 -91 veikkaaja Maasturiprojektit 8 28.01.2012 14:47
Mitsubishi L200 Jeepp Tekniikka & Jutustelu 1 16.03.2011 10:05
Myydään Mitsubishi L200 JP80 O/M/V Ajoneuvot 1 14.09.2010 11:45
M:Mitsubishi L200 -04 4wd isuzubj O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2007 16:38


Sivu luotu: 04:33 (GMT +2).