![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jonkin aikaa tässä tullu järkeiltyä että mikä mättää etuakselilla ku renkaat menee niinkuin silmissä, 6000km ja Bfg MT sileänä. Kuluu aivan tasaisesti keskeltä ja reunoilta ja nappula kuluu sellaiseen pulpettikaton muotoon, että kulkusuuntaan päin on reuna matalemmalla. Korotettu palikoilla 2'' ja avoin perä. Alkusyksystä otan auton taas kausihuoltoon ja vaihtoon menee ristikkoa ja panhardia ja kysytään nyt kun alan osia haalimaan kasaan että mitä sitä joutaa vielä laittamaan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Renix imu/pakosarjan irrotus
Onkos hyviä käytännön vinkkejä antaa renix 4.0:n imu/pakosarjan irrotukseen? Lähinnä missä järjestyksessä mitäkin ja mikä on yleisin virhe, mitä tulisi välttää?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mitä kaikkea pitää purkaa että xj:n syylarin saa irti? Kyseessä 4l ho kone.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
renixissä ja ho:ssa on varmaan jotain erilailla mutta ei renixissä tarvinnut muistaakseni kuin sähköflekti ja sen viskon muovit pois edestä. Vai pitikö se viskokin ottaa irti.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kysytääs vaihteeksi yksi mikkihiiri-kysymys. Eli XJ:ssä on 8x15 vanteet ja ET:stä ei mitään hajua. Kolmeen kertaan mittasin https://www.specialfalgar.fi/vanteet...ulttijaon.aspx näiden ohjeiden mukaan ja joka kerralla sain aivan eri tuloksen.
Homman nimi on siis se, että tämänhetkiset vanteet ovat juuri passelit 31x10,5 renkailla. Renkaat jää siis orkkislevikkeiden alle ihan helposti ja mahtuu kääntymään. Mutta mikähän pitäisi olla ET jos hankin uudet vanteet ja lopputulos pitäisi olla sama? Ts. millä ET:llä olette omissanne pitäneet 31x10,5 renkaita? ![]()
__________________
Satunnainen huutelija. Viimeksi muokannut Karvapöpö : 11.08.2017 11:17 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitten voi vaikka syötellä mittoja tuonne: https://www.rimsntires.com/specspro.jsp Ja ihmetellä mitä se antaa tulokseksi. Saahan sen ET:n itsekkin karkeasti laskettua, kun yleensä nimellisleveydeltään jotain-X" oleva vanne on ~tuuman leveämpi kuin se ilmoitettu leveys. Eli 7" vanteen kokonaisleveys on karkeasti 8" ja backspace on 0ET:llä (=offset) likimain 4" eli ~102mm. Jos siis ne vanteet on 8" leveät, niin ET0 pitäisi backspace olla jokseenkin 115mm. +/- muutama milli valmistustoleranssia ja mittavirhettä. Jos vanteidesi ET on positiivinen, niin backspace mitta on sitten sen verran suurempi kuin 115 eli ET20 olisi 135mm ja ET-20 taas 95mm. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Satunnainen huutelija. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |