![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Sehän käy het nätisti. Paljon maksoi kannenoikasu Kantasella?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jos nyt oikein muistan niin alle satkun maksoi kun oli kokonaan purettu kansi. Esikammiot piti pistepuikolla ja liimalla lyödä tiukasti kiinni kanteen etteivät pääse kääntymään kesken operaation.
__________________
Ruoste on ystävä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Äänimaailma on kyllä hyvä tuolla 3" pakoröörillä ja yhdellä pienellä Simmonsin läpivirtaavalla pöntöllä. Varmaan menee villat tukkoon kun nokea ja savua tässä viritelmässä tulee väkisin. Mutta ei konttorilla pitäisi olla valittamista.
Tällä videolla on siis syöttöpumpun ennakko korvakuulolta säädettynä aavistuksen turhan aikaisella. Ja toki muutamat hehkutapin kärjet ehti tipahtaa koneeseen ennenkuin alkoi säädöt olla kohdallaan. Minkälainen seuraus sillä lie on? Saa nähdä...
__________________
Ruoste on ystävä. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hehkujen kanssa sai kyllä raapia päätä. Tai no kun ei oikeastaan tullut edes ongelmaa kaivettua vaan vanhuuden piikkiin laitoin tappien palamisen. Kerkisi siis palaa kaksi settiä vanhoja hehkuja ennenkuin selvisi todellinen syypää. Siinä välissä vaihdoin suutinkärjetkin uusiin kun tiedossa oli että ei ne alkuperäiset olleet enää säätämisenkään jälkeen ihan priimaa.
Jostain syystä teki mieli kokeilla suutinkärkien tiivisteet itse, siis kupariprikoista tuli väänneltyä uudet tiivisteet alkuperäisten tilalle. Voi olla huonokin ajatus. Oikea syypää hehkujen palamiseen oli kuitenkin hehkujen releiden ohjausboksi. Siis ajastus ei toiminut vaan boksi ohjasi täyttä jännitettä jatkuvasti hehkuille kun virrat oli päällä. Oli jossain vaiheessa ollut liitin irti koria työstäessä ja tuollainen ylläri odotti kun boksin liittimen sisään kurkistin. Oli polttanut esihehkutuksen ohjaustransistorin auki, ja uudella transistorilla selvittiin tästä ongelmasta. Alusta näyttää jo melko hyvältä. Taakse enää traction barin rakennus. Kiinnikkeet on valmiit ja sitten ei periaatteessa tähän hätään tarvitse sen kummempia muutoksia. Moottori kuitenkin vielä falskaa öljyä ainakin turbon öljynkierron tsi laipasta. Siihen on lääkkeet odottamassa asennusta. Myös ilmeisesti kampiakselin taaempi stefa valskaa, mutta varmaan kannattaa jo samalla vaivalla sitten kytkinkin vaihtaa uuteen kun tuota laatikkopakettia alkaa jumppaamaan paikoiltaan.
__________________
Ruoste on ystävä. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Sisarprojekti yritys 2.
Toinen 12H-T lohko ja hilppeitä käyty hakemassa harrastajatoverilta. Thänks A-P!
Nyt siis löytyy yhdestä perinteisesti männänrengastuhon käyneestä moottorista käyttökelpoiset pyörivät osat, nokka-akseli, kampiakseli yms. Eli tämä meni perkuuseen ja lohko on tuomittu käyttökelvottomaksi. Toisesta moottorista oli mitä ilmeisimmin hävinnyt öljyt kankaalle ja kiertokankien laakerituhosta päätellen käynyt jo hetken aikaa kuivana. Mutta lohko on nyt tästä tarkoitus soveltaa. Yllättävän paljon jäänyt tehtaan jäljiltä ihan sormin irroitettavaa murua kampikammion puolelle ja jakopään koneistamattomilla pinnoille. Siis pahimpien putsaus ja lohko koneistamolle mitattavaksi. Todennäköisesti teräsrenkain vahvistetut männät tilaukseen ja poraus ylikokoon. Kannen imu- ja pakokanavien työstämiselle ei näytä mahdottomasti olevan tarvetta jos ollenkaan. Maljassa tietysti koneistuksen jäljiltä pieniä rappuja jotka helppo työstää. Venttiilin seetit tosin ovat melko pahasti koholla kurkun alueella joten niissä olisi toivomisen varaa mutta materiaalia nimenomaan seeteissä ei ole mahdottomasti työstettäväksi. Pitää tuumailla.
__________________
Ruoste on ystävä. |
![]() |
Luokat |
hj60, lyhennys |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
King Cab -92 ehostus (turbotus) | pesix | Maasturiprojektit | 24 | 25.09.2011 01:04 |
Vinssin jarrun ehostus. | revu | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.03.2010 17:52 |
Bertan ehostus, Irokit alla | Coutsi | Maasturiprojektit | 31 | 26.02.2009 14:32 |
Hiluxsin ehostus | HUTUA | Maasturiprojektit | 4 | 07.09.2008 22:15 |
Dalmaatialaisen ehostus | k81 | Maasturiprojektit | 9 | 16.10.2007 13:28 |