![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Sähkölaitteet kopista löytyykin jo. Eli siellä on verkkojännitteellä toimivat liesi, jääkaappi sekä lämminvesivaraaja. Nämä saa virtansa 1500W invertterin kautta. Lisäksi on 24v puoli, jolla hoidetaan LED-valaistus. Kopissa on omat akut, 2kpl n.180Ah? 1500W invertteri, ja verkkolaturi. Kopin ja auton välillä on akkuja yhdistävät + ja - kaapelit. Välissä on pääkatkaisin. Nyt siis homma toimii järkevästi kunhan muistaa käyttää tuota pääkatkaisijaa. Tilalle täytyy laittaa irroitusrele. Jos on verkkovirtaa saatavilla, saadaan laturilla ladattua sekä koppi, että auto. Mittailin tuossa kulutusmittarilla sähkönkulutusta invertterin jälkeen. Jääkaappi ottaa käynnistyessä~550w muutaman sekunnin ajan, tämän jälkeen jäähdyttäessään 70W. Tämä vaihe oli noin 15C ulkolämpötilasta maksimi jäähdytykseen noin puolisen tuntia. Joutokäynnilä olleessaan kulutus käytännössä 0W, ainoastaan sillointällöin hörähtää alle minuutiksi. Tilavuudeltaan 10l lämminvesivaraaja ottaa 650W lämmittäessään. Aikaa kylmänvvesijohtoverkon lämmittämiseen maksimi lämpöön en mitannut. Joutokäynnillä varaaja käynnistyy ehkä 45min välein pariksi minuutiksi. 2-levyinen liesi. Tehot 1500/1200?. Portaittain alkaen noin 300W. Vuorokauden aikana käytin hellaa n.20min. Jäähdytin jääkaapin ulkolämpötilasta maksimiin ja jätin päälle. Sekä lämmitin varaajassa veden kylästä maksimi lämpöön välillä käyttäen kuumaa vettä. Vuorokaudessa mittariin oli kertynyt 2.0kWh. Nyt jää raportti kesken, pitänee kuulemma kaupoille kiirehtiä... katselempa samalla aurinkopaneeleja...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Leimalla käyty. Lavarakenteen muutoskatsastus herätti itsessä pieniä epäilyksiä, mutta ilmeisesti huomenna saadaan paperit kuntoon.
Teknisesti auto oli yllättävän hyvässä kunnossa seistyään kuitenkin kahdeksan vuotta. Huomautettavaa tuli ainoastaan rekisterikilven valosta, sekä takajarrujen tehottomuudesta. Jarrut käytin jo auki, ja kengät olikin pahasti kiillottuneet. Huomenna selviää oliko kenkien karhennuksesta apua. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
MAN sai leiman, viimeinkin.
Nyt pikku testilenkki Tallinnan eteläpuolelle. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tallinnasta jatkettu yöllä muutama kymmenen kilometriä etelään. Hyvä on MAN ajoltaan. 75 oli mukava pitää nopeutena. Isommat renkaat välityksien pidentämisen kannalta olisi kyllä poikaa, mutta taitaa loppua pikkuisesta puhti kesken.
Rekisteriotteeseen kirjattiin uusi paino 6450kg, ja kun leveys kasvoi kahteen ja puoleen metriin, ja korkeus 3,2 metriin, niin on tuota tuulipintaakin ![]() Akkujen varassa oltu nyt 10 tuntia. Tänä aikana juoksutettu vettä, pidetty jääkaappi kylmänä, sekä lämmitetty vesivaraaja. Toitaiseksi näyttäisi riittävän hyvin. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Tuossa ei tainnu olla välijäähdytintä? |
#6
|
||||
|
||||
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joo se ruuvi tekee vähä lisää mut ahdin reilusti
![]() Hyvä että koppi pelittää, ja tosissaan onnea retkeen ja 4x4 messuille keksii lisää ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Haha. No joo. Ei taida syötön lisääminen tuollasessa vapaastihengittävässä paljoa auttaa.
Mutta turbo kylkeen niin alkaa löytymään menohaluja... Jos alakerta sen kestää. ps. Miksi foorumisoftan multiquote ei toimi??? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MAN fae mökkiauton rakennus. | lantikka | Maasturiprojektit | 178 | 25.11.2014 19:30 |
Myyty Husgvarna 136 | Eris | O/M/V Muut | 3 | 24.03.2014 16:28 |
Myyty FAE MAN 8.136 4x4 | lantikka | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 17.12.2012 07:06 |
Myyty 4x4 MAN 9.136 1988 | pee | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 10.05.2011 20:00 |
Myydään autonkuljetusauto man 10.136 vm-84 | junnu78 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 02.09.2008 19:56 |