Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.06.2017, 06:27
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Itse yritän tällä hetkellä miettiä päätäni puhki millä saan maalia ja ruosteenestoaineita koripalkkien sisälle, pitäisi olla riittävän pitkä letku minkä päässä on joka suuntaan suihkiva pää.. hitsaaminen kun luonnollisesti irrottaa maalit palkkien siaältä pois.
Kotelosuojat saa massaruiskulla, esim. http://www.motonet.fi/fi/tuote/75108...aruisku-Proffs. Luulisin että sillä voi ampua myös maalia jos välttämättä haluaa, mutta ne kyllä tiedä onko sille tarvetta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.06.2017, 07:22
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Juu massaruiskusta tulee komeesti maali läpi,ukko maalannut pari vanhaa traktoria ja kaikkea niihin liittyvää(pois lukien suorat pinnat mihin on haluttu tasasempi kerros maalia).
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.06.2017, 00:27
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Question

Halpa...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Kotelosuojat saa massaruiskulla, esim. http://www.motonet.fi/fi/tuote/75108...aruisku-Proffs. Luulisin että sillä voi ampua myös maalia jos välttämättä haluaa, mutta ne kyllä tiedä onko sille tarvetta.
Tuossa vielä halvempi...

http://www.motonet.fi/fi/tuote/75109...oruisku-Asturo
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.06.2017, 12:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Väliin taas huonolaatuisia fotoja, kun unohdin järkkärin himaan

Taka-akselia on siirretty alkuperäisestä paikasta n.3cm taaksepäin, ja nyt tukivarsien paikkojen uusinnan yhteydessä siirsin vielä jousilautasia akseliputken päällä taaemmas, niin yläpään lautaset oli täysin väärässä paikassa -> jouset oli aivan banaanilla, jonka lisäksi ottivat kiinni pohjaanlyöntikumin putken nurkkaan.

Eihän se homma niin toimi, joten väsäsin uudet ylälautaset. Siinä samalla tuli takarungon loppuosaankin levyä kylkeen vahvistamaan, alapuoli on jo ennestään tehty. Nyt on siis käytännössä oko kantavat koripalkit keulasta perään asti 3-6mm:n levyllä vahvistettuna alapuolelta, ulkosivulta pääosin kokonaan 3-4mm:n levyllä, ja sisäsivulta tarvittavilta osin (tukivarsien kohdalla, sekä vetokoukun/ panssarien kohdalla).

Tuollainen tuli ensimmäisestä, toisesta peilikuva kunhan saan auton käännettyä toisinpäin - tallissa ei ole tilaa tehdä kuin yhtä puolta kerrallaan

Varsinainen kiinnike:



"Doubler"- levy, jossa on samalla viistovahvikkeet. Tällä sain jousilautasen yläpään 6mm:n vahvuiseksi, 3mm:n levy ei varmasti olisi ollut tarpeeksi tukeva (orkkismallikin on n.5mm paksua):




Valmis tuote hitsattavaksi kiinni; tottakai kevennys/ hitsausrei'illä. Viillot on myös hitsausta varten, näyttää kuvassa kapeilta mutta on n.3mm:n levyiset.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.06.2017, 17:00
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Noita vahvistuksia kun katselee, niin ootko käynyt puntarilla Jeepin kanssa?

Itsellä rekisteröintikatsastuksessa punnittiin, niin jäi etuakselille alle 70kg kantavuutta kun itse olin kuskin paikalla (paino alle 80kg) ja ei oo edes vinssiä keulassa puskuri on mulla 3mm tavarasta tehty ja vinssipeti 6 millisestä. Punnituksessa oli 31" renkaat.
Vinssin kun laittaa, niin pitää ottaa kohtalaisen kevyt apukuski matkaan tai ei noita tien päällä taideta koskaan punnita...
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.06.2017, 20:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Puntaroitu on, joka renkaan alla oma kalibroitu vaaka. Akselimassat on ollut ihan ok, ja puolitäydellä tankilla 2150kg omapaino.
On sinne siis parisataa kiloa tullut lisää, mutta toisaalta alkuperäistä peltiä on oikeasti lähtenyt pois loppupeleissä ihan helvetinmoinen määrä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.07.2017, 14:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Viimeaikaisia päivityksiä.. koripalkkien vahvikkeet on nyt hitsattu ja maalattuna:



Etupäässä jatkoin vahvikkeita hieman pidemmälle 2mm:n levystä, johon sai hitsattua palkkihelman poikkittaisvahvikkeen kiinni:






Auto ajokorkeudessa 33" renkailla (kuvassa 285/75 R16 katurenkaat mitkä on n.1,5cm isommat halkaisijaltaan) ja n.75mm korotuksella palkkihelmojen alapää on 59cm maasta; mahan alla on n.45cm tilaa matalimmalla kohdalla.




Vähän amerikanmallin blingiä amerikanihmeeseen On noilla palkin ja nojailuputken välisillä levyillä tosin vähän funktiotakin, eli pysyy pahimmat paskat pois kyljistä kun eturenkaat ei heitä suoraan kaikkea skeidaa putken ja palkin välistä. Reiät on 25mm halkaisijaltaan, toivottavasti on riittävän isot että saa toisaalta huuhdeltua skeidat pois.
Toivottavasti ei myöskään kerrytä talvella ihan liikaa lunta ja jäätä tuohon






Sisätiloissa näyttää nyt tältä, vielä vähän vaimennusainetta päälle, johtokotelot paikalleen ja lattiamatto & etupenkki takaisin kiinni.
Siten olisi jäljellä enää takaosan viimeistely ja toiselle puolelle sama proggis
Verrattuna vanhaan versioon painoa on poisleikattujen materiaalien painon perusteella hyvinkin tarkkaan saman verran, mutta on selkeästi tukevamman oloinen vanhaan verrattuna.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.07.2017, 09:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kuskin puoli alkaisi olla valmis.. pientä viimeistelyä vielä mutta muuten on kondiksessa Tarttee suihkia pari kierrosta lakkaa kynnyskoteloiden päälle mitkä maalasin tehtaan orkkisvärillä, ja palkkihelmoihin ja putkiin vielä pari kerrosta Hammeriten hammer effect maalia päälle.


Päädyin tekemään etu- ja takapäähän pienet kulmavahvikkeet niin tulee vielä vähän lisäturvaa ettei nitkahda mistään. Nuo on 2mm:n suorasta levystä itse taivutettu ja leikattu muotoon. Sopii ihan kelvollisesti








Vedin tosiaan kynnyskotelot auton omalla värillä, ikäänkuin sillä varsinaisesti olisi väliä mutta näyttää se jotenkin paremmalta omaan silmään.
Palkit ja putket on maalattu mustalla Hammeriten hammer effect- maalilla - helppo korjata kun ei tartte välttämättä primeria, ja toisaalta on hämmästyttävän lähellä sävyltään auton omaa väriä




__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 03:56 (GMT +2).