![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tämä voi jäädä puolestani myös yleiseksi Duster topiciksi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Alustaa saa korottaa max. 51mm, renkaita saa kasvattaa max. 51mm tai 10%, isompi arvo määräävä. Daciassa varmaan tuo 51mm, joten autosi pohja tulee olemaan maksimissaan n.76mm ylempänä kuin nyt.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Otteessa tyyppihyväksytyt renkaat 215/65/16. Muita kokoja en ole edes vielä löytänyt mistään tuohon. Noilla halkaisijaksi tulee 68,6cm, siitä 10% =6,86cm. Tähänkö vielä voi lisätä 51mm jousituksen korotusta, kuitenkin yhteensä tuohon 100mm asti?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eikun juu, tietysti tuossa varmasti se 10% tarjoaa isomman halkaisijan..
Tuolla 10% isommalla renkaan halkaisijalla ja maksimi alustakorotuksella auto nousisi 51 + 34mm = 85mm. Vielä siis pysytään m1/n1- ajoneuvoluokan sallimissa rajoissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Meinas mennä tässä vähän nuppinurin ku mietin et mistä helv@#%stä tuo 34mm tuohon nyt tuli, ennen ku sain päähäni että tietysti se rengas korottaa vain puolella siitä 10% lisäyksestä kokonaishalkaisijaan. =D
Viimeksi muokannut Borg : 31.05.2017 21:43 Perustelu: =D |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ei mahdu
Moro!
Kovin isot pyörät ei mahdu eteen ilman rajumpia pellin takomisia. 215/70-16 mahtuu ilman muutoksia, 215/75-16 ehkä jos muotoilee sisälokareita. Korotus ei tähän paljoa auta. Kapeammilla renkailla ja sopivalla vanteiden offsetillä ehkä hiukan enemmän. Lisäksi välitykset menee turhan pitkäksi vaikka lyhyt ykkönen onkin. Itsellä olisi tarkoitus laittaa 30 mm. korotusjouset. Joko Bilsteinin sarja tai pelkät jouset vakioiskareihin. Yllättäen lukkojakin löytyy periin, ainakin Torsenia ja palalukkoa. Viimeksi muokannut Hessu_Hopo : 31.05.2017 22:43 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuota samaa katselin myös et kyllä tässä pelti ja pajavasara tulee kohtaamaan ennen ku rengas suunnitelmat alkaa toteutumaan.
Mudster sivustolta oon ihmetelly noita offivarusteita tuohon, ihan mukavasti on kilkettä tarjolla. http://mudster.ro/en |
![]() |
Luokat |
dacia, duster, korotus, rengasmuutos |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Plymouht trail-duster 360v8 -76 | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 26.09.2013 20:38 |
Ostetaan Etukardaani -76 ramcharger/ trail duster | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.09.2013 16:15 |
Myyty Plymouth Duster | HannuNurminen | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.05.2011 08:06 |
Sir Paul Duster | MK | Chit-Chat | 2 | 15.03.2005 08:16 |
myydään plymouth trial duster | O/M/V Muut | 0 | 05.01.2004 12:38 |