Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.05.2017, 18:52
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Kannattaa hommata jostain jotain monijohteista kaapelia niin saa yhdellä vedolla vedettyä kaikki johdot releiltä kytkimille. Mulla on vähän saman näköiset kytkennät, pitäs tehä kokonaan uusiksi

Ei välttämättä tuo viiden asteen heitto näillä pyörimisnopeuksilla kovin pahasti vatkaa mutta mun mielestä tuo kardaanin liuku tulee laatikosta ulos ihan liikaa Kuvassa näkyvästä liu'un osasta pitäs olla ainaki vielä puolet jakiksen sisällä kun paino renkailla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.05.2017, 19:10
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Sanoisin että väristää ihan varmasti jos viiden asteen heitto!

1-2astetta voitaneen sallia heittoa laippojen välillä...
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.05.2017, 20:20
Alfh:n Avatar
Alfh Alfh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 222
Perusasetus

Mikähän lie originaali kardaanin kulma näissä ollut? Tässä tarvii varmaan laskea hieman pinionia, että saa laipat tasan, jolloin kardaanin kulma on jotain 12 astetta (jos en ihan väärin laske). (Edit. taitaa olla jotain ihan muuta)

Erikoinen "kiila" muuten tuossa korokepalassa. Täytyy muutenkin tehdä tuo paremmin, ehkä madaltaa aavistus myös tuota korotusta takana.

Tai jos oikein innostuu, niin poistaa jousipakoista lati, josko saisi pintakovuutta pois. Ikävästi ryskyttää möykkyihin nyt.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2017-05-11 13.42.51.jpg‎
Views:	534
Size:	95,4 Kt
ID:	78625   Click image for larger version

Name:	2017-05-11 13.35.23.jpg‎
Views:	477
Size:	76,5 Kt
ID:	78624  

Viimeksi muokannut Alfh : 12.05.2017 20:32
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.05.2017, 16:26
jamba:n Avatar
jamba jamba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.10.05
Sijainti: Ruhtinansalmi
Viestit: 189
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alfh Näytä viesti

Erikoinen "kiila" muuten tuossa korokepalassa. Täytyy muutenkin tehdä tuo paremmin, ehkä madaltaa aavistus myös tuota korotusta takana.
.
Minusta nuo korokepalat joutais heittää kokonaan pois...
Mukava seurata kyllä tätä proggista :-)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.05.2017, 10:43
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
mutta mun mielestä tuo kardaanin liuku tulee laatikosta ulos ihan liikaa Kuvassa näkyvästä liu'un osasta pitäs olla ainaki vielä puolet jakiksen sisällä kun paino renkailla.
tämä pisti minullekkin silmään. Kardaania reippaasti enemmän jakiksen sisään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.05.2017, 12:32
Alfh:n Avatar
Alfh Alfh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 222
Perusasetus

Mukava että joku tykkää seurata.

Pinionin laskeminen (jotta saisi nuo laipat samaan kulmaan) lyhentäisi tuota kardaania entisestään ja jyrkentäisi sen kulmaa. Ei hyvä.
Täytyy kokeilla miltä tämä näyttää ilman tuota korokepalaa. Muussa tapauksessa täytyy alkaa kysellä pidempää kardaania jostain, tai sitten tuplanivelmallia. Silloin tosin pinionin laakerin voitelu lienee heikkoa.

Keulan madaltaminen tietäisi sitten rälläköintiä erikoisesta riipukeratkaisusta johtuen. Tai luultavasti koko etujousitus pitäisi uusia.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_5182.jpg‎
Views:	533
Size:	83,0 Kt
ID:	78653   Click image for larger version

Name:	IMG_5184.jpg‎
Views:	561
Size:	89,9 Kt
ID:	78654  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.05.2017, 22:30
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.282
Perusasetus

Laske lootan häntää alaspäin, eli lootan kiinnitys raudan "holkit" rungon ja palkin väliin.
__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.05.2017, 19:38
Alfh:n Avatar
Alfh Alfh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 222
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karvanoppa Näytä viesti
Laske lootan häntää alaspäin, eli lootan kiinnitys raudan "holkit" rungon ja palkin väliin.
Tätä ratkaisua paheksutaan amerikan foorumeilla, koska se huonontaa etukardaanin kulmaa ja moottori menee takakenoon ja joku kirjoitteli jotain laatikon voitelusta yms.

Tein pari senttiä matalammat korotuspalat ilman kiilaa, nyt näyttää olevan laipat suunnilleen samassa kulmassa (6 ja 5 astetta). Palikka on 40 mm.

Kokeilin poistaa yhden latin pakoista, mutta perä laski aivan liikaa (6 cm lähtötilanteesta), joten pistin ne takaisin. Jakiksen liuku oli perä matalalla noin 70 mm ulkona ja nyt 75 mm ulkona. Liuku on 150 mm pitkä, joten kyllä se siellä noin puolessa matkassa on. Eli varmaan kuten kuuluukin?
Koeajo on vielä suorittamatta..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2017-05-14 16.38.57.jpg‎
Views:	534
Size:	86,0 Kt
ID:	78801   Click image for larger version

Name:	2017-05-15 16.20.02.jpg‎
Views:	536
Size:	71,1 Kt
ID:	78802   Click image for larger version

Name:	2017-05-19 16.18.56.jpg‎
Views:	502
Size:	70,6 Kt
ID:	78803   Click image for larger version

Name:	2017-05-20 15.08.40.jpg‎
Views:	517
Size:	63,6 Kt
ID:	78807   Click image for larger version

Name:	2017-05-19 16.19.08.jpg‎
Views:	514
Size:	59,7 Kt
ID:	78806  

Click image for larger version

Name:	2017-05-20 19.23.03.jpg‎
Views:	474
Size:	54,2 Kt
ID:	78808  
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.05.2017, 20:09
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.529
Perusasetus

Vittu tota korotuspalaa. Ja mikä noita lehtijousien kiinnikkeitä vaivaa, ne on ihan oudon näköset...

Kannattaa kattella läpitte koko ajoneuvo jos on samanlaista ryssänturaa muuallakin kriittisissä paikoissa niin toihan on hengenvaarallinen peli.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.05.2017, 20:39
Alfh:n Avatar
Alfh Alfh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 222
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Vittu tota korotuspalaa. Ja mikä noita lehtijousien kiinnikkeitä vaivaa, ne on ihan oudon näköset...

Kannattaa kattella läpitte koko ajoneuvo jos on samanlaista ryssänturaa muuallakin kriittisissä paikoissa niin toihan on hengenvaarallinen peli.
Lehtijousien kiinnikkeitä, siis etuakselilta? Se on kuulemma jostain kuormurista lainattu. Kyllä se siellä näyttäisi kiinni olevan. Täytyy tarkkailla tilannetta silti.

Katselin tuossa jonkun oletettavasti orggis kiinnikettä, joka ei oikein herättänyt luottamusta sekään. Liitteenä kuva siitä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2017-05-17 14.24.00.jpg‎
Views:	495
Size:	63,6 Kt
ID:	78810   Click image for larger version

Name:	2017-05-17 14.26.27.jpg‎
Views:	502
Size:	59,2 Kt
ID:	78811  
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.05.2017, 21:42
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Lainaus:
Tätä ratkaisua paheksutaan amerikan foorumeilla, koska se huonontaa etukardaanin kulmaa
Jotain 0.5-2 asteen luokkaa, käytännössä ei merkitystä ja koska näissä on osa-aikaneliveto niin sitä ei edes käytetä suurissa nopeuksissa.

Lainaus:
ja moottori menee takakenoon
Ei mitään merkitystä, kunhan katsoo että mikään osa tai tuuletin ei osu koriin, myöskään maastoajossa kun runko joustaa.

Lainaus:
ja joku kirjoitteli jotain laatikon voitelusta yms.
Ei vaikuta parin asteen muutos mitään. Eihän se laatikko paskoonnu ylämäkeen ajettaessakaan.

Suurimmat miinukset on että se näyttää tyhmältä ja laskee maavaraa.
Halvin mahdollinen mutta toimiva budjettiratkaisu.
Mulla oli tolleen mutta oli niin tyhmän näköinen että laitoin takas normaaliksi, hitsasin akseliin uudet korvakot oikeaan kulmaan ja pidensin kardaania. Muistaakseni 65mm piti pidentää 4" korotuksella.

Paras ratkaisu ois tietty laittaa tuplaristikolla oleva kardaani, maksaa persmuistista jonkun 300-500e. Sillonki tarvii kyllä korjata akselin kulma, tilanteesta riippuen pelkät kiilat (n. 50e) voi riittää.


Lainaus:
Jakiksen liuku oli perä matalalla noin 70 mm ulkona ja nyt 75 mm ulkona. Liuku on 150 mm pitkä, joten kyllä se siellä noin puolessa matkassa on. Eli varmaan kuten kuuluukin?
Mun mielestä kuuluis olla syvemmällä. Googleen "4x4 slip travel" tai vastaavaa niin löytyy keskustelua.


Lainaus:
Lehtijousien kiinnikkeitä, siis etuakselilta? Se on kuulemma jostain kuormurista lainattu.
Joo näyttäis olevan vakiojouset jotka on vaan laskettu alemmas eri riipukkeilla.
Kait se asiansa ajaa jos on hyvin kiinni. Mutta elä tuota takablokkia enää laita takas, aivan hirvee, mikä hittoa tolle pultillekki on käyny Vaihtoehtoja uudet oikeat blokit joissa oikea kulma kardaanille, uudet korotusjouset tai shackle flip
http://www.offroaddesign.com/catalog/shacklekit.htm
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.05.2017, 14:47
Alfh:n Avatar
Alfh Alfh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 222
Perusasetus

Lainaus:
Mutta elä tuota takablokkia enää laita takas, aivan hirvee, mikä hittoa tolle pultillekki on käyny Vaihtoehtoja uudet oikeat blokit joissa oikea kulma kardaanille, uudet korotusjouset tai shackle flip
http://www.offroaddesign.com/catalog/shacklekit.htm
Tuo pultti kyllä nauratti. Tein tosiaan uudet 40 mm palikat tuonne ja pistin 12.9 kovuudella olevat pultit keskinauloiksi. Kännykällä mitattuna ei ollut kuin asteen heitto enää. Äsken kävin koeajolla ja ravistaa vähän 80 nopeudessa ja satasen vauhdissa jo aika paljon.

Voihan tuo toki renkaistakin johtua.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan patrol/muu neliveto masa d O/M/V Ajoneuvot 8 15.12.2014 10:26
Kuumehoureet ja muu sekoilu VonLeka Chit-Chat 9 09.03.2010 21:55
feissaako kukaan (muu) Cental73 Chit-Chat 32 12.04.2009 21:05
O: Huvilateltta tai muu vastaava Revolver O/M/V Muut 1 08.05.2006 23:03
Wicca/muu vastaava filii1 Religion 29 21.02.2006 21:27


Sivu luotu: 07:27 (GMT +2).