![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kannattaa hommata jostain jotain monijohteista kaapelia niin saa yhdellä vedolla vedettyä kaikki johdot releiltä kytkimille. Mulla on vähän saman näköiset kytkennät, pitäs tehä kokonaan uusiksi ![]() Ei välttämättä tuo viiden asteen heitto näillä pyörimisnopeuksilla kovin pahasti vatkaa mutta mun mielestä tuo kardaanin liuku tulee laatikosta ulos ihan liikaa ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sanoisin että väristää ihan varmasti jos viiden asteen heitto!
1-2astetta voitaneen sallia heittoa laippojen välillä... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mikähän lie originaali kardaanin kulma näissä ollut? Tässä tarvii varmaan laskea hieman pinionia, että saa laipat tasan, jolloin kardaanin kulma on jotain 12 astetta (jos en ihan väärin laske). (Edit. taitaa olla jotain ihan muuta)
Erikoinen "kiila" muuten tuossa korokepalassa. Täytyy muutenkin tehdä tuo paremmin, ehkä madaltaa aavistus myös tuota korotusta takana. Tai jos oikein innostuu, niin poistaa jousipakoista lati, josko saisi pintakovuutta pois. Ikävästi ryskyttää möykkyihin nyt. Viimeksi muokannut Alfh : 12.05.2017 20:32 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mukava seurata kyllä tätä proggista :-) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
tämä pisti minullekkin silmään. Kardaania reippaasti enemmän jakiksen sisään.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mukava että joku tykkää seurata.
![]() Pinionin laskeminen (jotta saisi nuo laipat samaan kulmaan) lyhentäisi tuota kardaania entisestään ja jyrkentäisi sen kulmaa. Ei hyvä. Täytyy kokeilla miltä tämä näyttää ilman tuota korokepalaa. Muussa tapauksessa täytyy alkaa kysellä pidempää kardaania jostain, tai sitten tuplanivelmallia. Silloin tosin pinionin laakerin voitelu lienee heikkoa. Keulan madaltaminen tietäisi sitten rälläköintiä erikoisesta riipukeratkaisusta johtuen. Tai luultavasti koko etujousitus pitäisi uusia. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Laske lootan häntää alaspäin, eli lootan kiinnitys raudan "holkit" rungon ja palkin väliin.
__________________
KYM#5 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tein pari senttiä matalammat korotuspalat ilman kiilaa, nyt näyttää olevan laipat suunnilleen samassa kulmassa (6 ja 5 astetta). Palikka on 40 mm. Kokeilin poistaa yhden latin pakoista, mutta perä laski aivan liikaa (6 cm lähtötilanteesta), joten pistin ne takaisin. Jakiksen liuku oli perä matalalla noin 70 mm ulkona ja nyt 75 mm ulkona. Liuku on 150 mm pitkä, joten kyllä se siellä noin puolessa matkassa on. Eli varmaan kuten kuuluukin? Koeajo on vielä suorittamatta.. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Vittu tota korotuspalaa. Ja mikä noita lehtijousien kiinnikkeitä vaivaa, ne on ihan oudon näköset...
Kannattaa kattella läpitte koko ajoneuvo jos on samanlaista ryssänturaa muuallakin kriittisissä paikoissa niin toihan on hengenvaarallinen peli.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Katselin tuossa jonkun oletettavasti orggis kiinnikettä, joka ei oikein herättänyt luottamusta sekään. Liitteenä kuva siitä. |
#11
|
|||||
|
|||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Suurimmat miinukset on että se näyttää tyhmältä ja laskee maavaraa. Halvin mahdollinen mutta toimiva budjettiratkaisu. Mulla oli tolleen mutta oli niin tyhmän näköinen että laitoin takas normaaliksi, hitsasin akseliin uudet korvakot oikeaan kulmaan ja pidensin kardaania. Muistaakseni 65mm piti pidentää 4" korotuksella. Paras ratkaisu ois tietty laittaa tuplaristikolla oleva kardaani, maksaa persmuistista jonkun 300-500e. Sillonki tarvii kyllä korjata akselin kulma, tilanteesta riippuen pelkät kiilat (n. 50e) voi riittää. Lainaus:
Lainaus:
Kait se asiansa ajaa jos on hyvin kiinni. Mutta elä tuota takablokkia enää laita takas, aivan hirvee, mikä hittoa tolle pultillekki on käyny ![]() http://www.offroaddesign.com/catalog/shacklekit.htm |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Voihan tuo toki renkaistakin johtua. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan patrol/muu neliveto | masa d | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 15.12.2014 10:26 |
Kuumehoureet ja muu sekoilu | VonLeka | Chit-Chat | 9 | 09.03.2010 21:55 |
feissaako kukaan (muu) | Cental73 | Chit-Chat | 32 | 12.04.2009 21:05 |
O: Huvilateltta tai muu vastaava | Revolver | O/M/V Muut | 1 | 08.05.2006 23:03 |
Wicca/muu vastaava | filii1 | Religion | 29 | 21.02.2006 21:27 |