![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ikkunatiivisteiden irrotus, ikkunan kulku-uran huolellinen pesu töhnästä ja silikonivoitelu helpottaa ikkunoiden liikkumista mutta paras keino kuitenkin vaihtaa muoviksi kovettuneet tiivisteet uusiin kumisiin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sain vihdoin ährättyä paikalleen säädettävät takatukivarret ja käännettyä pinionin kulman paremmaksi.
Woblausvamman etsintä oli taas käynnissä. Vaihdettu renkaita ristiin mutta ei poistanut kokonaan ongelmaan. Kuskinpuolen jarrusatulan sisempi alamäntä oli totaalisen jumissa ja sekin nyt korjattu. Vieläkin koittaa woblata jos sopivasti osuu töyssyyn. Ajelin jo jonkin matkaa ja luulin ongelman poistuneet, sitten kiihdytin loivaan alamäkeen ja hölläsin kaasua niin jopa taas lähti vamputtamaan. No nyt on tilattu OMEn ohjausiskari ja etunavan laakerit. Mietittiin sitäkin että voisiko jotenkin älyttömän kuluneet murrokset aiheuttaa ongelmaa tasauspyörästön ja jatkuvan nelivedon kanssa? Etupäässä on reilusti väljää kun kardania pyörittelee ja kääntyessä kuuluu perus raksutus. Väljät voi tietty tulla tasauspyörästöstäkin. Etukardaani resonoi joskus kun höllää vauhtia. Tässä pre-93 mallissa ei etukardaanin ristikot ole linjassa vaan 90 astetta käännettynä , mitähän jos koittaisi kääntää sen linjaan kuten uudemmissa malleissa ja takakardaanissa? Voisiko auttaa vai pahentaa tilannetta? En tiedä miksi se on 93 eteenpäin muutettu normaaliksi ja miksi aikaisemmin ollut 90 astetta käännettynä? Voisi tietty vaihtaa ristikot kun ne ovat pyörineet 27 vuotta tietyssä asennossa ja sitten korotetaan niin voihan se aiheuttaa ongelmia. Tuplaristikko olisi tietysti ratkaisu mutta koitan välttää niitä niin pitkälle kuin mahdollista. Jostain netistä kaivettua tietoa: "We have found, on lifted rigs, changing to in-phase runs smoother than the factory out of phase. " Tässä vielä tietoa, tästä on vaan ristiriitaista tietoa, toisen lähteen mukaan pre-93 on out-of-phase ja toisten lähteiden mukaan toisin päin?: Testilenkillä fiilistelyä. Viimeksi muokannut mikjus : 15.05.2017 13:27 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kaverin hzj voblasi 70-80 välissä 35 creepyillä niin että joutu pysähtymään että loppu ravintosisältö. Vika löyty ohjausiskarista,oli 5cm tyhjää ennen kun otti vastaan.vaihdettiin uusi iskari niin loppu melkeen kokonaan.ei ravista häiritsevästi enää.toki korjaus listalla on myös toi panhardin ja ohjaus simpukan kohta rungosta mikä on murteella,jos sit loppus vavinat.mistä hommasit noi säädettävät linkkitangot ja mitä makso?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mulla taas ei ole minkäänlaista woblaus oireita missään tilanteessa.
Aivan huoletta voi ajella jokatilanteessa etusormi-peukalo otteella. Toki ei olekkaan kuin 2"korotus. Eikä ole casteria korjattu kuin ~1aste. Renkaina 35/12.5/15 bfg mt + 10x15 et-38 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja auto kuin auto pitää kulkee woblaamatta ilman ohjausiskaria. Sillä saadaan ainoostaan peitettyä ongelmia. Eli ensin ilman ohjausiskaria pyöränkulmat kuntoon ja väljät pois ja lopuksi laittaa ohjausiskarin paikalleen jos semmosesta tykkää. Mun aika raadon olosella räppipatrollilla pystyy vetään painottamattomilla korpuilla 36 swamppereilla 120 mittariin ilman woblauksia kun casteri ja auraukset on kohallaan eikä oo väljiä etupään puslissa ja laakereissa.
Tästä Mikan autosta tulee kyllä makee reissureki ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Esimerkiks nuiden caster platejen kanssa alatukivaren puslan välykset tulee entistä herkemmin esiin. Myös auraus kannattaa tarkistaa. Kyl se siit. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Käänsin kardaanin ns. normi asentoon ja jurina vaihteella jarruttaessa katosi kokonaan.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
peura bj safaripeli | lampola | Maasturiprojektit | 14 | 03.04.2015 23:37 |
toyota hj 80 full time wd v. 1990 | lelu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2012 13:00 |
Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli | 0201346 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 28.09.2011 12:03 |
Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti | helenal | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.11.2009 18:08 |
Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) | pasleh | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.06.2009 19:24 |